Bitfenix introducerar Shadow – miditowerlåda i mellanklassen

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix introducerar Shadow – miditowerlåda i mellanklassen

Taiwanesiska Bitfenix breddar chassisortimentet med miditowermodellen Shadow. I fokus står ställbar belysning, goda expansionsmöjligheter och en konkurrenskraftig prislapp.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att det var ett snyggt chassi!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Snyggt och "cleant" på utsidan tycker jag, men jag har precis skaffat mig ett chassi och behöver inget annat.
Skulle jag ha skaffat Bitfenix Shadow så skulle jag alltid ha LED-belysningen avstängd, tycker inte om dem funktionerna på chassin, onödiga funktioner enligt mig.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

"Let's take a look at the inside"... Det är ju bra om man har några lampor så att man ser något inuti den då.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Rkitigt snyggt och bra pris.

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Avstängd

5.25

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Tycker dom skulle kunna ta och göra lite annorlunda chassin, tycker nästan alla ser likadana ut.

Permalänk
Medlem

Om de endast är de sex hålen som syns på frontpanelen som släpper in luft till de två fläktarna så är de nog i minsta laget. Har svårt att se att de klarar av att släppa igenom tillräckligt med luft för två stycken 120mm fläktar. Men sådant lär visa sig när det kommer recensioner på chassit, det borde inte vara något problem om Bitfenix har testat sitt eget chassi ordentligt.

Permalänk
Medlem

Med risk för att bli tjatig:
"goda expansionsmöjligheter" känns väldigt 90-tal

Permalänk
Medlem

Tycker Bitfenix börjar få rätt bra status nu, hyfsad kvalite till ett väldigt bra pris.
Följer deras chassiutveckling med spänning

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Lite väl dyrt med tanke på att du får ett R4 för 689 ibland.

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem

Föredrar det här chassit framför Fractal designs, det är ett mycket gott betyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarky:

Om de endast är de sex hålen som syns på frontpanelen som släpper in luft till de två fläktarna så är de nog i minsta laget. Har svårt att se att de klarar av att släppa igenom tillräckligt med luft för två stycken 120mm fläktar. Men sådant lär visa sig när det kommer recensioner på chassit, det borde inte vara något problem om Bitfenix har testat sitt eget chassi ordentligt.

Tänkte det jag också. Två lågvarviga fläktar är nog inga problem, men de där hålen kommer strypa luftflödet rätt kraftigt om man installerar kraftigare fläktar.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Så fort jag läste "snabbfästen" gick detta chassit helt bort för mig.

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Vilken stor tröja, är de en XXXL? chassit va ju inget fel på men visst finns säkert negativt på detta också, nu vill jag se Jonas att testa detta chassi.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Vilken stor tröja, är de en XXXL? chassit va ju inget fel på men visst finns säkert negativt på detta också, nu vill jag se Jonas att testa detta chassi.

Du ser alltså en video angående ett PC chassi och det första du tänker på är killens tröja och inte det han visar?

Permalänk
Skrivet av JonteMC:

Så fort jag läste "snabbfästen" gick detta chassit helt bort för mig.

Finns i princip inte ett ända vettigt chassi idag utan snabbfästen, tack och lov går dessa snabbfästen att plocka bort väldigt enkelt i nästan alla fall också

Permalänk
Avstängd

va den riktiga personen som skulle visa upp chassit, sjuk på inspelningsdagen ? och som nödlösning tog dom en person från gatan utanför.. en av dom sämsta review jag sett

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Budget-chassie nu med dörr också. Fast man får väl se vad priset blir i butik, det får inte kosta särskilt mycket med den där bog-standard inredningen som alla 50-öres burkar har.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Tycker Bitfenix chassin känns lite för plastiga.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb