Få tillbaka "inte allokerat" partition

Permalänk
Medlem

Få tillbaka "inte allokerat" partition

Tjena! Sitter nu med en kompis dator och vi har ett litet problem. Vi byggde datorn för något vecka sen och han hade en 1,5 TB hårddisk med Linux på. Windows installerade vi på SSDn men hårddisken hittas inte i Windows, den dyker dock upp i bios och diskhanteringen. I diskhanteringen så står det att den har 2 partitioner á 518 MB och en till på 486 MB. Resten var opartitionerad och 1395,77 GB stor. Jag lyckades vara så jävla klantig att jag raderade den stora delen. Nu står det "inte allokerat" på den.

Vi vill ju såklart formatera hela hårddisken så man kan använda den att ha spel och liknande på. Kan även tillägga att partitionerna inte heter något, det är blank där namnet ska stå. Vetifan vad jag ska göra, all hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Om ni bara vill lägga till den borttagna partionen så högerklicka i fältet för inte allokerat och skapa partion (ny enkel volym), sen formatera och lägg till enhetsbeteckningar.
Befintliga partioner samma där, högerklicka och välj ändra enhetbetäckning och sökvägar.

Finns det inget värt att spara på dom befintliga partitionerna så ta bort alla, och gör bara en stor partion av hela hårddisken.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Om ni bara vill lägga till den borttagna partionen så högerklicka i fältet för inte allokerat och skapa partion (ny enkel volym), sen formatera och lägg till enhetsbeteckningar.
Befintliga partioner samma där, högerklicka och välj ändra enhetbetäckning och sökvägar.

Finns det inget värt att spara på dom befintliga partitionerna så ta bort alla, och gör bara en stor partion av hela hårddisken.

Tack som fan, det funkar nu