Video: Grand Theft Auto V – officiell trailer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Får man fråga varför det släpps till så gamla konsoler? Skulle det inte vara mer ekonomiskt lönsamt att släppa det till PC och sedan porta det till xBox One och PS 4?

Det är väl bättre att släppa på ps3/360 nu, släppa en pcversion innan ps4/xb1 och sen släppa en ny "hd""version till ps4/xb1 och pc.... Sälja samma spel 3 ggr...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Tror att många av de som drar "Grafiken är inte så viktig" inte riktigt insett vad bättre hårdvara. Som exempel så körde jag igenom Silent dogs på pc nyss, (Höga inställningar). Jag kunde se andra fordon 200-300 meter bort. De poppade inte in från ingenstans från 50 meters håll.

Den kraftigare hårdvaran klarar att ha en stad full med människor med olika utseenden, olika sätt att gå på, fixande med mobilen, röka osv.. Osv.. Det är inte bara en fråga om att se snyggt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Det är väl bättre att släppa på ps3/360 nu, släppa en pcversion innan ps4/xb1 och sen släppa en ny "hd""version till ps4/xb1 och pc.... Sälja samma spel 3 ggr...

Skickades från m.sweclockers.com

Men då är det ju redan skapat för sämre hårdvara. Jag pratar inte enbart om att lägga in bättre texturer, utan att göra AI bättre, samt hur världen påverkas av vad man gör osv. Tvivlar starkt på att de kommer göra om hela alltet när de släpper den för PC och de nya konsolerna.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Läste genom alla kommentarer INNAN jag kollade på trailern så förväntningarna var minst sagt låga men jag tyckte det såg helt ok ut faktiskt. Det är ju ändå gamla konsoler det kommer till först. Ser det lika bra ut på xboxen som det gör i trailern och håller sig över 30 fps så räcker det gott & väl till mig, men sen är jag ju en gammal gubbe jämfört med de flesta här antar jag

Det finns fler gamla gubbar här, jag gillar också detta spelet och grafiken är helt ok.

Här kan ni se lite mer vad vi gamlingar tycker

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=3Jyo...

/Fredrik

Permalänk

Jag har förbokat till Ps3 och längtar enormt mycket till dom släpper gta 5. Ska bli intressant med hur mycket man kommer kunna göra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaffis:

Det finns fler gamla gubbar här, jag gillar också detta spelet och grafiken är helt ok.

Här kan ni se lite mer vad vi gamlingar tycker

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=3Jyo...

/Fredrik

haha, underbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Blir lite tårögd när jag ser grafiken. Tänk hur det hade sett ut om det utvecklades till PC från början...

Japp men sådant är förbjudet, sålänge skräphögarna till konsoller finns.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Lifooz:

Japp men sådant är förbjudet, sålänge skräphögarna till konsoller finns.

Marknaden är större, tyvärr. Men PC har enbart blivit en bättre plattform de senaste åren, trots vissa snedsteg med DRM hit och dit.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Synd bara att man måste vänta några extra veckor för att man ska få det på Pc...

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte grafiken är så dålig. Dessutom är det game play som är huvudsaken med ett spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Men då är det ju redan skapat för sämre hårdvara. Jag pratar inte enbart om att lägga in bättre texturer, utan att göra AI bättre, samt hur världen påverkas av vad man gör osv. Tvivlar starkt på att de kommer göra om hela alltet när de släpper den för PC och de nya konsolerna.

så om spelföretagen vill tjäna mer pengar så borde dom skippa dagens konsoler och vända sig till PC?
Du verkar ju ha sten koll på försäljningssiffrorna för Konsol vs PC..... eller inte.

Eller tänker du kontra med att de borde släppa till båda samtidigt? Som sagt, noll koll.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassi:

Tror dom seriöst att jag ska lägga ner 5 lax på att köpa en fucking konsol för att kunna spela GTA V medans det är "nytt"? All hype jag haft inför release har helt plötsligt försvunnit eller rättare sagt gått över till Watch Dogs och Wildstar. Om dom ska vara sä jävla dumma i huvudet så känner jag inte för att ge dom en krona. GTA fungerade på konsol under deras tidiga titlar men när det övergick till First Person så håller det inte längre. Hoppas dom inser sitt misstag och släpper sexan på alla konsoler samtidigt.

Kom tillbaka till 2013... 2005 va för 8 år sen.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

så om spelföretagen vill tjäna mer pengar så borde dom skippa dagens konsoler och vända sig till PC?
Du verkar ju ha sten koll på försäljningssiffrorna för Konsol vs PC..... eller inte.

Eller tänker du kontra med att de borde släppa till båda samtidigt? Som sagt, noll koll.

Jag sa aldrig att de skulle tjäna mer pengar på att skapa det för PC, lär dig läsa. Jag sa att spelet skulle kunna innehålla så mycket mer komplexitet om de först gjordes till PC och sedan portades till de kommande konsolerna.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Avstängd

Jag tycker inte det skadar med lite halvlagg och 25-30 fps på PS3.. Jag har vant mig vid det, på PC däremot.. Då är det en annan sak när man vill ha snabb respons med musen, kontroll o.s.v.

Jag har alltid kört GTA på konsol.. Givetvis på PC också för att testa, men jag föredrar det till konsol..

Permalänk

Hoppas inte spelet är lika fördummat och enkelt som gta iv :/ lite för mycket att begärt kanske..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Jag sa aldrig att de skulle tjäna mer pengar på att skapa det för PC

Du sa följande:

Skrivet av Shockwave:

Skulle det inte vara mer ekonomiskt lönsamt att släppa det till PC

Det skulle inte vara ekonomiskt försvarbart att till en början enbart släppa spelet till PC, för att senare följa upp med versioner till nästa generations konsoler. Detta är ganska uppenbart. Motorn som så småningom kommer att driva GTA 6 är med all säkerhet under utveckling hos Rockstar och kommer sannolikt att bjuda på så mycket ögongodis att du storknar. Ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Något mer troligt är att det vore MERA lönsamt att inte avslöja något om en PC release förrän ett tag efter konsollsläpp för då får dom först sålt spelet till konsoller, och säkert en hel del som köper en konsoll enbart för att kunna spela just GTA V.. Sen släpper dom det till PC och så kommer en del att köpa spelet en gång till.. Kapitalism med sadistiska inslag

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]