Hjälp! extremt seg dator med ssd.

Permalänk
Medlem

Hjälp! extremt seg dator med ssd.

Tjena! jag har en polare som har snart ett år gammal dator från komplett med hd7850, i3, 120gb ssd och win8. men grejen är att efter kanske ett halv års användning började den bli nått otroligt seg och startar på kanske 50 sekunder och när man väl kommer in så tar det typ 30 sekunder att komma till skrivbordet och öppna kontrollpanelen. (ps. ssd:n är proppfull.)

Men det slutar inte där, han får också random blackscreens var 3 minut (typ) både när man bara surfar men även i spel (iaf LoL) och ibland pytte små rosa prickar på skrivbordet som flimrar. och ja, grafikkortet va en aning overclockat (av mig skälv) utan problem. men det började också efter ca. ett halvår.

Kanske värt att nämna att vi monterade en gammal hdd för att få lite mer än 120 gb. dock kan det ha varit virus och skit från den som satt i en gammal o seg DELL pentium 4.

har försökt att avinstallera en del skit men utan lycka för det går så jääävla segt och stannar å fryser när jag tar bort nått.

skulle uppskatta hjälp. och om det behövs, kan man fabriksåterställa datan? (har försökt men det fanns inga återställnings punkter)

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Inaktiv

Låter som han har en Crucial V4 SSD. Släng och köp nytt bättre.

Permalänk
Medlem

Säg vilken SSD det är det handlar om. Att den är proppfull gör inte saken bättre heller. Man ska försöka lämna cirka 20% utrymme på en SSD för att behålla maximal prestanda.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Vad har burken för temperaturer?
Både CPU och GPU.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Har för mig att den slits ut om man för över saker fram och tillbaka från den också. Och den är full, bör inte vara de....

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla om det finns någon ny firmware till den.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Låter som han har en Crucial V4 SSD. Släng och köp nytt bättre.

mjo, jag är inte hos han nu, men jag har för mig att den är ljus blå och en crucial. dock har han nu väldigt ont om pengar, så skulle det hjälpa att fabriksåterställa skit'n?

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U