Samsung 250gb SSD billlig!

Permalänk
Medlem

Samsung 250gb SSD billlig!

Skrev detta i fynd tråden också, men tänkte att det kanske vore bra med en post här också. Tvivlar ju på att det är korrekt, men de som vågar kan ju försöka få en mega deal...

Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive
Ca 500kr. (50£) med frakt... Måste nästan vara något fel...
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00EPFKL0A?ie=UTF8&tag=pri...

Edit: För alla som är ovana med Amazon. Deras 'Super Saver' frakt är gratis för (vissa) varor över 25£. Denna SSDn inkluderad. Därav vid val av SuperSaver (3-10dagar) så är frakten gratis.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hmm...

Inte så van vid Amazon, men hur ser man vem säljaren är osv ?

Sedan så var det +£25 för frakt till sverige

Så slutsumman är ca 750kr

Men om man går ihop några personer ifrån samma stad så går det få bra deals.

Edit: Det stog 25£ i frakt, men när man beställde så gick det att välja "FREE SHIPPING"

Beställde själv en Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Hmm...

Inte så van vid Amazon, men hur ser man vem säljaren är osv ?

Price: £47.90 & this item Delivered FREE in the UK with Super Saver Delivery. See details and conditions
Usually dispatched within 2 to 5 weeks.
Dispatched from and sold by Amazon. Gift-wrap available.

Är det en annan säljare så står det där.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hmm.. 840 basic e väl ingen räser men jag chansade med en beställning iaf. Ibland har de ju bra erbjudanden på amazon.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Torde vara något sorts feltryck. Priser skiljer sig för mycket mot liknande produkter för att jag ska tro att det ligger stor validitet i det.
Men det är bara att prova, antar jag.

Permalänk
Medlem

Det går att välja gratis frakt till Sverige också, så priset blir ~500 spänn.
Vill man ha den via expressfrakt (1-2 dagar)så blir det ~£16 dyrare.

Vet inte riktigt var du fått £25 i frakt ifrån?

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av d0b:

Det går att välja gratis frakt till Sverige också, så priset blir ~500 spänn.
Vill man ha den via expressfrakt (1-2 dagar)så blir det ~£16 dyrare.

Vet inte riktigt var du fått £25 i frakt ifrån?

Det kommer upp när man klickar på See details and conditions. Där står det 25£ men det står även att vissa produkter är gratis, beroende på vikt osv. Går iaf. att beställa den med fri frakt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

Frågan är varför det ska ta så j*vla lång tid att skicka????

Your estimated delivery date is:
Tuesday, September 24, 2013 -
Monday, October 14, 2013

Your delivery option:
Super Saver Delivery

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Slängde iväg en beställning jag med, vad finns det att förlora liksom?

Edit:
Väldigt lång leveranstid för mig med. Hoppas att den inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Frågan är varför det ska ta så j*vla lång tid att skicka????

Your estimated delivery date is:
Tuesday, September 24, 2013 -
Monday, October 14, 2013

Your delivery option:
Super Saver Delivery

Mycket bra fråga, men la precis en order så får vi väl se om den hittar fram nån gång.

Blev 49,90 pund allt som allt för mig.

Visa signatur

GAME-PC: CPU i9-12900KS OC 5.5GHz GPUs Asus 4090 TUF OC 3060MHz COOLING Custom EK Dual Water Loops on GPU/CPU MOBO Asus ROG z690 Hero RAM Dominator P RGB 64GB DDR5 6200MHz SSD 2x Seagate FireCuda 530 2TB CHASSI Lian-Li PC-V3000 PSU Corsair AX1600i DAC/AMP Topping DX7s/THX AAA 887 HEADPHONES Sennheiser HD 800S/660S MIC Shure MV7X MOUSE FM Starlight-12 KEYBOARD KBD Bella w/lubed Tealios V2/Zeal stabs MONITORS 2x Samsung G7 32" | Citera mig för svar.

Permalänk
Medlem

Den som väntar på nått gott...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Frågan är varför det ska ta så j*vla lång tid att skicka????

Your estimated delivery date is:
Tuesday, September 24, 2013 -
Monday, October 14, 2013

Your delivery option:
Super Saver Delivery

Konstigt, beställde för någon minut sen och fick dessa datum istället:

  • DISPATCH ESTIMATE FRIDAY 20 SEP 2013 - WEDNESDAY 2 OCT 2013

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

Känns lite för billigt... men jag beställde ändå.

Tuesday, September 24, 2013 -
Monday, October 14, 2013

Permalänk
Medlem

1090 kr för 500 GB ssd är inte illa faktiskt!
Dispatch estimate: 20 Sep 2013 - 2 Oct 2013

Permalänk
Medlem

Det står annars "Usually dispatched within 2 to 5 weeks" i beskrivningen.

Permalänk
Medlem

Monday, September 23, 2013 -
Wednesday, October 09, 2013

Testade beställa 3st

Edit: Har aldrig beställt från Amazon, drar Amazon pengarna först då varan skall levereras? I sådana fall måste jag kanske ändra payment option då jag startade ett e-kort på swedbank med endast 1 månads giltighet.

Permalänk
Medlem

Bra tips! Bara hålla tummarna nurå! - spännande om än låg chans att vi får dem ^

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Jäklar, det var en ganska bra deal. Hade de accepterat Paypal så hade jag köpt en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Drar dom pengar direkt eller när dom skickat? Inte så sugen att betala för något jag inte tror att jag kommer få. Även fast man säkert får tbx pengarna.

Permalänk
Medlem

"Usually dispatched within 2 to 5 weeks."?

La en order. Få se vad som händer. Har handlat därifrån förut, så var rätt enkelt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Drar dom pengar direkt eller när dom skickat? Inte så sugen att betala för något jag inte tror att jag kommer få. Även fast man säkert får tbx pengarna.

Ja, dem bytte policy 2009 med att dem drar tidigast 2-3dagar innan dem skickar iväg varan!

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk

de verkar inte dra pengarna direkt, har inte dragit några för mig ännu iaf. (beställde 2 st)

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

om ni kollar lite längre ned så står det vad andra också kolalt på, där finns den där SSDn fast för 128$ ? o.0

Permalänk

Kastade iväg en beställning står
dock i det finstilta att varan kan tas tillbaka tills man fått en mail om "Your order has Been sent" och dom dragit pengar... Men håller fortfarande tummarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Troligtvis missat en etta i priset, här är samma disk fast med en extra etta:

http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=HD-162-S...

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Ja, dem bytte policy 2009 med att dem drar tidigast 2-3dagar innan dem skickar iväg varan!

Ok tack!

Då lade jag en order. Tror inte på det dock men prövar man inte så får man inte veta

Permalänk
Medlem

Lägger en order imorgon satt å kollade på 128gb ssd idag med någon under 1000 så hittar man en 250 för 500

Permalänk
Medlem

Beställde 2, hoppas nu bara. Finfint pris, 1000 spänn för 500GB inte illa.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Läste igenom detta och hittade ingenstans om paketet kommer skickas eller inte om varan är prissatt fel. Men kanske finns där någonstans
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=ox_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tazk3n:

Läste igenom detta och hittade ingenstans om paketet kommer skickas eller inte om varan är prissatt fel. Men kanske finns där någonstans
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=ox_...

Amazon brukar iofs hålla det pris man får i orderbekräftelsen, men vi får se, för inte så länge sen sålde dem en LED-tv värd minst 5000kr för 400kr. Vi får väl hoppas att dem fullföljer!

EDIT: tydligen inte riktigt uppdaterad om händelsen, men det var en tv värd runt 9000kr och den såldes ut för ungefär 360kr. Dem makulerade ordrarna då, men det var ju inte lite pengar.. Amazon brukar ju ha bra reor. Men som sagt man får hoppas att dem fått tag i ett utförsäljning-parti iom att EVO nu släppts..

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W