Hur är det med SWEDX TV apparater nu för tiden?

Permalänk
Medlem

Hur är det med SWEDX TV apparater nu för tiden?

Har läst både gott och dåligt om http://www.swedx.se/
Jag är verkligen ingen perfektionist när det gäller TV apparater då jag inte stör mig särskilt mycket på mindre "skönhetsfel"
Sedan gick jag in på deras utgående modeller och tänkte att de kanske var billigare, contact for price kändes ju inte riktigt säkert dock hehe..

Men är det någon som har köpt en TV här för en billig peng som har något att kommentera? Service osv!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag önskar jag kunde svara riktigt, men jag har ingen aning så jag får hålla mig utanför

Jag tänker själv att om man inte bryr sig nämnvärt om bildkvalite så passar vilken TV som helst och då kan man istället koncentrera sig på minsta pris kontra storlek och hoppas att den kommer att fungera utan att känna sig missnöjd om den inte känns bra nog.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt jag heller nu mera.
Men som det var för ett par år sedan så körde dom ju på samsung grejor i dom dvs panel/moderkort/nätagg,etc som var 1-3år äldre än det som satt i samsung DÅ aktuella modeller.

Detta har ju två sidor dels så vet man ju att det är samsung grejor och det var i alla fall då ganska lätt att hitta info om vilken samsung modell panelen kom ifrån (och ofta så hade dom då lite sämre moderkort/cpu från en,ett par billigare modeller).

MEN det har ju även den andra sidan att dom kör med samma skit som samsung kör med OCH att det är 1-3år gamal teknik dom använder sig av.
Och det är ju då främst nätagget i skärmen jag talar om där samsung kör med dom billiagste skit kondingar du kan hitta och dessa håller inte länge.
Nu verkar dom (samsung) ha bättrat sig lite på den punkten och kör med lite bättre saker i deras dyrare modeller men i budget så är det samma.

Men som sagt hur det är NU för sweedex vet i fan men gissar på att det fortfarande är samsung prylar dom kör med och även på att dom ligger 1-3år efter samsung själva fortfarande.
Detta av två anledningar
1, Samsung säljer nog inte deras nyaste teknik utan det tar 1-3år innan det går att handla av dom för användning till egen tv tillverkning.
2, Men OM dom skulle göra det så hade dom troligen tagit ett rejällt överpris så slutpriset på den egen tillverkade tv´n hade hamnat betydligt högre än motsvarande samsung tv.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Var nöjd till en början

Tyckte teven funkade bra. Köpte en 32" tv och körde med Telia digital-tv. Men sen flyttade jag och ville köra med antenn uttaget och då fick man gå in på en meny och aktivera igång det (fick en kod för att komma in i denna fabrikatsmeny). Där inne i menyn råkade jag trycka fel och hela skärmen svartna. Kontaktade supporten och förklara att jag råkade trycka fel i menyn och skärmen är svart, hör bara ljudet på teven. Fick till svar först:
"Hej ,
Syns det Swedx när du startar tv:n (vid start ) .
Ser du någonting på panelen när du startar tv:n ?
Med vänlig hälsning
Soheil" (datum: 2013-10-15 )

Jag svarade att det inte syntes nått och frågade om det fanns något att göra, men mer hörde inte jag av supporten trots mailade dit ca 3 gånger efteråt.
Teven var bara ca 1½ år gammal. Så kan säga att jag var riktigt förbannad på supporten så sista mailat jag skrev förklarade jag för dom vilken kass service och hjälp de har och att jag aldrig kommer varken rekomendera folk att köpa där eller köpa där själv något mer.

Detta är min erfarenhet av Swedx

Permalänk
Medlem

Om man säger SwedX vs Blaupunkt, vem är bäst av dom två?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!