Seagate Barracuda 7200 rpm vs Asus GTX 660 ti CU II idle eller Intel stockkylare eller så

Permalänk
Avstängd

Seagate Barracuda 7200 rpm vs Asus GTX 660 ti CU II idle eller Intel stockkylare eller så

Hej. En del menar att Barracudan låter en del, om den låter mer p.g.a. parkerat diskhuvud kanske det går att slå av det men rotations- och vibrationsljud har man ju ändå.

Men hur är det med ljudnivån relativt andra grejer? Hur mycket upplevs ljudet? Är en 5400 rpm disk märkbart tystare?

Permalänk
Medlem

jag har en baracuda, dock är den extradisk (maindisk är en ssd) och ligger bara 150gig spel på den och backups så den låter bara när jag startar något (dator spel eller liknande på den disken) och det är inte så mycket gämmfört vad mitt 660Ti låter (referenskylare) men om du har den som maindisk så kan den låta mer.
Jag har inte koll på 5400rpm diskar mer än det jag har i laptops

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Beror på chassiet också. Monteras disken stumt i chassiet kan vibrationerna fortplantas i chassiet så det agerar resonanslåda.

Permalänk
Medlem

Jag kör detta med min barracuda: http://img.gawkerassets.com/img/18s3slpzyso69png/original.png
Noll ljud när den arbetar!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden eftersom du redan skapat en på detta ämne. Uppdatera den tråden ifall ny information finns.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/KimTjik