Rykte: Expert tar över Media Markt i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Nytt rykte!: H&M tar över mcdonalds ! Obekräftade uppgifter gör gällande att Hennnes och Maurits är på väg att göra comeback genom att ta över Mcdonalds svenska verksamhet, inklusive personal och butiker.

Otroligt nyhetsvärde i detta obekräftade rykte från "källor"

Ja? Eller oj, vi kanske Skulle ha frågat dig först om det var okej att diskutera kring detta. Jag ber, för hela Sweclockers, så mycket om ursäkt.

Snälla, lägg ner

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyAngel4You:

Ja? Eller oj, vi kanske Skulle ha frågat dig först om det var okej att diskutera kring detta. Jag ber, för hela Sweclockers, så mycket om ursäkt.

Snälla, lägg ner

Han har en poäng. Jag känner en del folk som satt i ledningen på expert, INGEN av dem känner till detta rykte. Sweclockers redaktion är ju inte direkt kända för kvalitétsjournalism.

Permalänk
Skrivet av Humper:

Ja är ju helt klart bättre att köpa en vara man aldrig sett eller testat. Är ju billigare, de är ju viktigast!

Med hemelektronik menar jag köksmaskiner eller TV-apparater. Datorer köper jag del för del på internet

Visa signatur

Felstavningar skylles på alkohol, droger, sex och tangentbord.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Tea42BBS:

jobbar nära Nacka Forum o strosar hyggligt ofta på MediaMarkt på lunchen, på flera års strosande så har jag handlat 1st iPad fodral och 1 par hörlurar till sonen.

MM är som alla andra kedjor, de försöker kränga förra säsongens grejor till samma pris som de nya modellerna. Vill man ha det låga priset så kan man inte handla i deras butik utan måste beställa online iallafall...

Är det inte så att man kan ta onlinepriserna från en respekterad handlare med frakt och få samma pris på MM? Det är min erfarenhet som jag använt flera gånger. Smidigt om man behöver lämna tillbaka eller lämna in för garantiärende med.

Permalänk

Låter helt osannolikt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| CPU: Intel i5 3570K 4,2Ghz | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti G1 | MB: MSI Z77A-GD65 | PSU: Corsair TX 650W |
| RAM: Crucial BallistiX Sport 1866MHz 16GB | SSD: Samsung 840 Pro 128 GB | HDD: WD Caviar Black 2TB

Permalänk
Permalänk

avfärdas:
" KANALEN Experts koncernchef Lars Christensen avfärdar det plötsligt uppkomna ryktet om att kedjan skulle vara på väg tillbaka till Sverige genom att ta över Media Markt-butiker.
Det rör ständigt på sig bland de stora elektronikkedjorna. I slutet av förra veckan uppstod plötsligt ett rykte om att Expert skulle vara på väg att göra comeback i Sverige, och att detta skulle ske genom köp av Media Markts svenska butiker.

Lars Christensen, koncernchef på Expert, säger att han blev väldigt överraskad när ryktet nådde honom.

– Jag hörde också att de uppgifterna florerade. Men i egenskap av koncernchef för Expert har jag inte hört någonting alls om det, säger han.

– Vi har inte köpt något av Media Markt och vi har inte varit i kontakt med dem.

Att Expertkedjan har planer på en svensk återkomst har förekommit tidigare, men i dagsläget är det inte aktuellt.

– Nu koncentrerar vi oss på Norge, Finland och Danmark, och det flyter på bra. Men vi har inga planer på Sverige för tillfället, säger Lars Christensen.

Sedan konkursen och flykten från Sverige har Expert gått på offensiven, framför allt i hemlandet Norge, där XXL-grundaren Øivind Tiedemandsen satsat på att bygga nytt ledningsteam, av vilka många kommer från Elkjøp."

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Ja, det är faktiskt exakt det jag menar. Är du ens allvarlig nu?
Det är inte, och ska absolut inte heller vara, brottsligt att misslyckas med en investering, men du tycker det eller?
Nu får du faktiskt skilja på äpplen och päron. Om en verksamhet går så dåligt att den tvingas till konkurs är en totalt frånskild händelse från en verksamhet som systematiskt töms på tillgångar av en ägare. Med den logiken likställer du alltså också att tjäna pengar på normal verksamhet med ekonomisk brottslighet... låter bra.

Det var inte ironiskt det jag skrev. Jag visste inte exakt hur det låg till med vilka lagstyrda riktlinjer och begränsningar som finns och jag tackade dig för ett kort och tydligt svar.

Visa signatur

ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K | 4x4 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz | 2xGTX680 SLI | NZXT HALE90 1000W | Vattenkylning till CPU och GPU | Intel X25-m 80 GB | Corsair F240 | Antec P183