Acer släpper T272HUL med 2560 x 1440 pixlar och multi-touch

Permalänk
Melding Plague

Acer släpper T272HUL med 2560 x 1440 pixlar och multi-touch

Det är inte enbart bärbara datorer som blir allt vanligare med pekskärm. Inför lanseringen av Windows 8.1 släpper Acer en ny 27-tummare med multi-touch.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Slöseri på paneler som skulle kunna användas till vettiga skärmar istället.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Slöseri på paneler som skulle kunna användas till vettiga skärmar istället.

Och vad baserar du på att det inte är en vettig skärm på?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Slöseri på paneler som skulle kunna användas till vettiga skärmar istället.

Finns inget att tillägga, därav få kommentarer...

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Använder Acers 23" touch till HTPCn i sovrummet. Denna skulle vara en fin uppdatering. Ser absolut användningsområden för den.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem

Displaymarknaden för PC användare är helt stagnerad, spyr på det snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstripe:

Och vad baserar du på att det inte är en vettig skärm på?

Hela konceptet är baserat på 100% touch. På en stationär skärm. Det är inte vettigt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

Jag har föregångaren, 5600U. Den är helt ok, förutom att hårddisken är rejält slö.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hela konceptet är baserat på 100% touch. På en stationär skärm. Det är inte vettigt.

Du kanske ska tillägga att det inte är vettigt för det du gör...
Det finns säkert en marknad för den här typen av skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag har föregångaren, 5600U. Den är helt ok, förutom att hårddisken är rejält slö.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skulle det sitta en hårddisk i en skärm?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fuuza:

Varför skulle det sitta en hårddisk i en skärm?

Oj, läste slarvigt. I min "skärm" sitter det iaf en hårddisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

jag vill ha ett papper som går att dra ut i sidled och höjdled som jag vill. Aspect ställs därefter ex 21:5
Portabel och med touch
Slår man till på pappret så stelnar det och hänger fritt i luften, sen när man är färdig slår man till på det igen och trycker ihop det. All done
Japp allt annat är inte bra nog, wäää wääää 21:5, det ska vara det och det och varför varför, varför inte.. Aaaaaa fel fel fel dumma tillverkare varför gör ni inte skärmen så istället udaidjiasjidjdiasdjiajdiadjiasjdia... Stagnerad TV är bättre. Köp ett ånglok!

EDIT: Jag ser in i framtiden, hade jag skrivit det här i övermorgon eftermiiddag så hade det här inlägget varit ontopic

Permalänk
Avstängd

Jag hade föredraget en symmetrisk design framför en assymetrisk design.

Bryr mig inte om touch (orka sträcka sig, orka fingra på skärmen), men högupplyst verkar lovande.

Förresten, ingen som kan komma med något bättre än 300 cd/m2 ljusstyrka, 5 ms responstid, en dynamisk kontrast på 100M:1?
Vi har haft samma i över tio år nu, när kan något bättre komma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Du kanske ska tillägga att det inte är vettigt för det du gör...
Det finns säkert en marknad för den här typen av skärmar.

Jupp. För dom som aspirerar att få förslitningsskador i sina axlar...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ingen som reagerar på att det är en VA panel som också är högupplöst i denna skärm?

Det låter helt klart intressant för min del iaf, om de släpper en liknande skärm med samma panel utan touch dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

jag vill ha ett papper som går att dra ut i sidled och höjdled som jag vill. Aspect ställs därefter ex 21:5
Portabel och med touch
Slår man till på pappret så stelnar det och hänger fritt i luften, sen när man är färdig slår man till på det igen och trycker ihop det. All done
Japp allt annat är inte bra nog, wäää wääää 21:5, det ska vara det och det och varför varför, varför inte.. Aaaaaa fel fel fel dumma tillverkare varför gör ni inte skärmen så istället udaidjiasjidjdiasdjiajdiadjiasjdia... Stagnerad TV är bättre

QFT

Varenda tråd på sweclockers om nya skärmar summerat i en post!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Under tiden släpper LG 538ppi 5.5" (ok, går inte jämföra rakt av men 5x PPI?? hmm!).. 9_9

Permalänk
Medlem

Blir ingen ny skärm för mig förrän det finns 22-24" i 1440/1600p för ett vettigt pris,
UTAN touch, då det endast gör det dyrare. Hoppas få se statistik sedan på hur
många som använder touch på sina touchskärmar till sina datorer, är nog inte många procent.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av huttala:

Ingen som reagerar på att det är en VA panel som också är högupplöst i denna skärm?

Det låter helt klart intressant för min del iaf, om de släpper en liknande skärm med samma panel utan touch dvs.

Jag reagerade på det. VA ger en mycket bra upplevelse. Jag har en Eizo Foris FS2331 och är nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Du kanske ska tillägga att det inte är vettigt för det du gör...
Det finns säkert en marknad för den här typen av skärmar.

Det är inte vettigt för vad man gör med en stationär dator. Om man har en stationär dator och sitter och kladdar på skärmen så ska man ha stryk*.

* Personlig åsikt

Det är inte vettigt till htpc heller - varför gå fram och kladda på skärmen när man kan ha fjärrkontroll?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv

Så man får skit bildförhållande (16:9 är skit) och får ergonomi som en laptop (helt underbart för att se ut som Quasimodo).

Förutom ok panel så är det knappast något vanliga användare bör köpa till sin PC. På sin höjd är den ok för extremt få och specifika användningsområden.

När tänkte skärmtillverkare börja tillverka saker för folk som har högre krav än tv serier och facebook på sin höjd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

Jupp. För dom som aspirerar att få förslitningsskador i sina axlar...

Vardag för lågavlönade industriarbetare.

Permalänk
Medlem

Året är 2018 "Ikväll på Rapport - Mängden förslitningsskador har ökat oroväckande de sista åren"

Permalänk
Medlem

Det hänger en sådan (föregångaren) på väggen på jobbet vid ingången som en anslagstavla typ. Ganska smidigt att förmedla information och andra småsaker. Att ha en sån hemma däremot vet jag inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jag hade föredraget en symmetrisk design framför en assymetrisk design.

Bryr mig inte om touch (orka sträcka sig, orka fingra på skärmen), men högupplyst verkar lovande.

Förresten, ingen som kan komma med något bättre än 300 cd/m2 ljusstyrka, 5 ms responstid, en dynamisk kontrast på 100M:1?
Vi har haft samma i över tio år nu, när kan något bättre komma?

Varför skulle man vilja ha ännu högre ljusstyrka?
Jag kör min skärm med 120cd/m2 det är skitskönt för ögonen, man sitter ju inte med solen bakom ryggen direkt inte jag iaf. Och kontrasten, det är ju en dynamisk kontrast, den stämmer inte överrens med verkligheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Det hänger en sådan (föregångaren) på väggen på jobbet vid ingången som en anslagstavla typ. Ganska smidigt att förmedla information och andra småsaker. Att ha en sån hemma däremot vet jag inte.

Kanske hemma i köket i samma syfte, typ som i filmen "Total Recall" där själva kylskåps dörren utgjorde en pekskärm. Men annars uppenbart onödig/oanvändbar funktion på en bildskärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Förresten, ingen som kan komma med något bättre än 300 cd/m2 ljusstyrka, 5 ms responstid, en dynamisk kontrast på 100M:1?
Vi har haft samma i över tio år nu, när kan något bättre komma?

Du fattar att de flesta anser att 300 cd/m^2 är för mycket? Är ju oftast så att de har bättre kontrast i det läget och således känns det som att det kanske mest finns där för att få bra siffror. Visst, alla som blir äldre behöver ju mer och mer ljus och det är kanske det du lider av.

Finns skärmar med under 1 ms responstid. Det här är dock en VA-panel.

Appropå kontrasten så är dynamisk kontrast skitsamma. Klart det blir mörkare om man släcker lampan men hur användbart är det? Våra ögon klarar ju dock av väldigt varierande ljusstyrkor och där är ju inte skärmarna i verkligheten. För många av dem är ju 1000:1 bra och det vore ju självfallet bra om det gick att förbättra. Än mer så för de som hamnar ännu lägre (säg 600:1.)

Permalänk
Snusfri

Oväntat att dom flesta inte tänker längre än pitten deras räcker.
"Det är en onödig funktion för mig, därför är det en totalt värdelös produkt som inte borde finnas" och klassikern "Förslitningsskador"...

Det finns faktiskt folk som gillar touch och även folk som inte alls spelar på sina datorer och touchfunktionen är inte tänkt att ersätta mus och tangentbord utan är ett komplement, jag säger det igen ett KOMPLEMENT.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Året är 2018 "Ikväll på Rapport - Mängden förslitningsskador har ökat oroväckande de sista åren"

Så sant, jag tror faktiskt att du kan ha spått framtiden korrekt där min vän!

Nu är det väl inte långt kvar innan de först stämningarna mot MS kommer i USA från konsumenter som fått förslitningsskador i rygg, axlar och/eller armar. Det här med pekskärm på en stationär dator är ju inte genomtänkt för fem öre.

Jag har själv en skada i axel sedan jag tränade mycket Brazilian Jiu Jitsu och att sitta vid en stationär pekskärm är inte så bekvämt för en skadefri person vad jag har hört, och verkligen inte för mig. För mig blir smärtan mycket värre vid de korta stunder jag har testat vilket visar på att det inte bör vara så ergonomisk rätt för skadefria personer heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro