Samsung Galaxy Gear avslöjas innan IFA

Permalänk
Medlem

Samsung visar att de är bättre på att snegla på andra företag. Sedan släppa egna produkter baserade på någon annans än att göra något från början.

Lär få bra med skit för detta påståendet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Neeej... jag väntar på en mobil för handleden men det måste vara en som klarar sig på egen hand - inte som man måste ha en stor smartmobil med sig för att den skall funka.

Jag vill två saker med min armbandsmobilklocka

* Ringa samtal (via inknappade nummer och via redigerbar kontaktlista)
* Ta emot samtal

Inget mer. Allt annat har jag laptopen till.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

wow.. den var sjukt ful

Permalänk
Medlem

Bara jag som vill se något mer i stil med en slimmad pip-boy?

Saken är att Galaxy Gear är för stor för att vara "enkel och smidig", men samtidigt för liten för att kunna vara till någon större nytta.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Gene Z170 mATX || Intel Core i7 6700K @4.0 GHz
EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ll Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2800 MHz CL16
Samsung EVO 850 - 500 GB || Corsair Force GT - 120 GB
Corsair Carbide Air 240 - Vit ll Corsair AX760

Permalänk
Medlem

Den där hade varit skitsnygg...på 80-talet.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Neeej... jag väntar på en mobil för handleden men det måste vara en som klarar sig på egen hand - inte som man måste ha en stor smartmobil med sig för att den skall funka.

Jag vill två saker med min armbandsmobilklocka

* Ringa samtal (via inknappade nummer och via redigerbar kontaktlista)
* Ta emot samtal

Inget mer. Allt annat har jag laptopen till.

.

det finns redan en uppsjö med den typ av telefon/klocka du söker.
de flesta har även bra kamera och gps

ligger runt tusenlappen om du tar in dom själv.

/Aragon

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Perfekt med Spotify när man tränar, vill ha.

Jo vissa saker kan den vara bra till, det du sa samt att kanske kunna koppla den med mobilen
så man kan styra den, kanske svara på ett samtal till exempel. Dock så kanske man inte tycker
det är värt att betala flera tusen för mobil, klocka, platta och glasögon som alla gör i grunden
samma saker. Själv skulle jag nog hellre ha en liten laptop än en surfplatta och nog hellre en
klocka än ett par glasögon. Klockan är ju lättare att hålla reda på, den tappar man ju inte precis.
Dock tycker jag inte det vore något intressant förrän dom gör skärmar som är böjda
(heter det något speciellt?) som detta:

Men det lär nog ta ett tag...

Permalänk
Medlem

Jag kan väl säga att den tilltalat mig mer om den haft en böjbar skärm (OLED?) som gick hela (eller i alla fall nästan hela) vägen runt handleden. Hoppas det kommer snart.

EDIT
Någon annan kanske redan har påpekat detta.

Permalänk
Medlem

Den här typen av pryttel som man har på handleden och kan göra massa saker, tror jag inte på och kommer nog bli en ganska kortlivad produkt.
Sen ser den mest ful och klumpig ut.

Kommer kanske bli en nischad produkt mot hälsofreaks och löpare mm med lite tid och utveckling.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Asså, hur DUM ser man inte ut i en sån? Kan sätta fast min iphone med buntband på armen så blir det samma sak.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Triton242:

Samsung visar att de är bättre på att snegla på andra företag. Sedan släppa egna produkter baserade på någon annans än att göra något från början.

Lär få bra med skit för detta påståendet

Skickades från m.sweclockers.com

Du kommer nog få en del skit för det, Men tyvärr så är det sant de du säger

Permalänk
Medlem

Japp jag sätt bilderna förväg på +google. Jag läste igenom artikeln här och jag fick ju ett leende på läpparna, hoppas den passar bra till min S4:a, för den är ju så snygg.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av harald705:

Ser rätt så snyggt ut faktiskt

Du kan inte mena allvar?

Skrivet av harald705:

Ja jag menar allvar den är på allvar riktigt snygg

Tydligen gjorde du det.

Skrivet av Vintervilan:

För mig som har armbandsur som intresse går ju denna tyvärr fetbort. Men rolig pryl

Håller med. Är man klockbög så går den fetbort. Pinsamt att gå med ju.

Men kidsen kommer nog att gilla den den, till en början. min gissning är att den kommer att självdö.

Skrivet av fieskmask:

Skulle dom gjort för flera år sedan, kolla på Galaxy Serien, ingen av enheterna är tilltalande, vare sig det handlar om telefoner eller plattor.

Är väl inget fel på dom. Funkar som dom skall. Priset är rätt.

Eller det är nu, du ska börja klaga på plasten

Eller vad skulle göra enheterna mer tilltalande ?

Faktum är att det skulle vara rätt roligt att få en insikt, på vad du tycker skulle göra enheterna mer tilltalande?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Men ush vad ful.
Känns som en produkt dom stressat ut för att vara före Apple.
Vem skulle vilja gå runt med den där klumpen på armen?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Men ush vad ful.
Känns som en produkt dom stressat ut för att vara före Apple.
Vem skulle vilja gå runt med den där klumpen på armen?

Haha, precis vad jag tänkte. Jag ser lite bilden från 2007-2008 framför mig där man kan se en otroligt stor designskillnad på alla Samsungs mobiler efter iPhone kom ut. Kan se samma scenario här efter att Apple kommit ut med sin "smarta" klocka!

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av harald705:

Ser rätt så snyggt ut faktiskt

Inte det minsta, ser ut som den första iPhonen från 2007 – smaken är som baken?

Permalänk

SONY's är fortfarande snyggare!

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 5 3600x 32GB- RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem

Att man ska behöva posta den här bilden varje gång en massa oinformerade 12 åringar börjar sprida lögner

Permalänk
Skrivet av BakarN:

http://cdn.appstorm.net/android.appstorm.net/files/2011/04/Sa...

Att man ska behöva posta den här bilden varje gång en massa oinformerade 12 åringar börjar sprida lögner

Vore bra om du kollade upp det lite närmare kanske (och efter det slutade posta den där bilden). http://www.theverge.com/2011/04/20/talk-picture-samsung-f700/
Undrar vem som är den oinformerade 12-åringen?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Vem fasen skaffar en klocka med bara 10 timmar batteri-tid, vilket skämt...

Permalänk
Medlem

Den måste nog ha skärm över handledens hela bredd, och bättre batteritid, om det ska bli något.

Permalänk
Medlem

Fan vilken klump. Hade hoppats på en mer slimmad konstruktion. Sitter ju inte ens bra på deras egna bilder.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en mobil men fastklistrad på armen.

Permalänk
Medlem

Har väldigt svårt att tro att det där skulle vara den slutgiltiga designen. Som sagt, det ser ju inte mycket mer ut än en liten smartphone med armband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BakarN:

http://cdn.appstorm.net/android.appstorm.net/files/2011/04/Sa...

Att man ska behöva posta den här bilden varje gång en massa oinformerade 12 åringar börjar sprida lögner

Tycker din attityd bör förbättras. Detta är Sweclockers, inte flashback! Tycker även det vore underligt om jag, som oupplyst 12-åring blev medlem på Sweclockers i samband med att jag föddes ..

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BakarN:

http://cdn.appstorm.net/android.appstorm.net/files/2011/04/Sa...

Att man ska behöva posta den här bilden varje gång en massa oinformerade 12 åringar börjar sprida lögner

Undrar jag vem som är oinformerad och sprider lögner....
Det är konstaterat sedan länge att den där bilden är felaktig.
Att man ska behöva säga det varje gång en massa oinformerade 12 åringar börjar sprida lögner.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av BakarN:

http://cdn.appstorm.net/android.appstorm.net/files/2011/04/Sa...

Att man ska behöva posta den här bilden varje gång en massa oinformerade 12 åringar börjar sprida lögner

Motivera gärna... Tack!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Fyfan, inte snyggt. Det är en prototyp kanske, men slutprodukten blir nog bara lite mindre ful tror jag.
Alltså, jag tror inte det spelar någon roll hur man gör, en skärm av den storleken på handleden kommer alltid att se fult ut. Det enda jag kan tänka mig kan bli okej är om skärmen är böjlig och anpassar sig lite efter handleden.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Har väldigt svårt att tro att det där skulle vara den slutgiltiga designen. Som sagt, det ser ju inte mycket mer ut än en liten smartphone med armband.

ja hade det vart en liten smartphone med öronsnäcka kanske den hade kunnat vara lite intressant och med roerande fäste så man kan få skärmen vinklad som man själv vill och iaf 16 timmar så man klarar en jobbdag+ lite övertid självklart då åxå IP68 klassad lr liknande.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P