Jag hittar inte låten, men jag vet exakt vad den heter

Permalänk

Jag hittar inte låten, men jag vet exakt vad den heter

Hejsan!

Jag letar efter en väldigt underground-aktig låt med titeln "Multitude Against The Empire - No Name". Den har varit med i graffitifilmen "Friendly Fire" och det är även en användare som har laddat upp den enskilda låten till YouTube, fast i gräsligt dålig kvalitet.

Vad kan jag göra för att hitta denna låten i FLAC eller 320 kbps mp3 åtminstone? Vet inte vad jag ska ta mig åt.

(Var oklart var tråden skulle placeras, fick helt enkelt bli här då jag tror att kompetensen befinner sig här omkring)

Permalänk
Avstängd

Nu har jag inte sett filmen, men kan du inte ladda ned den från Youtube, konvertera från Mp4/FLV till MP3 och använda Audacity för att klippa bort allting förutom låten och sedan exportera till Mp3 med lame?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Nu har jag inte sett filmen, men kan du inte ladda ned den från Youtube, konvertera från Mp4/FLV till MP3 och använda Audacity för att klippa bort allting förutom låten och sedan exportera till Mp3 med lame?

Du kunde väl åtminstone läst hela mitt första inlägg innan du bestämde dig för att posta ett svar?

"Vad kan jag göra för att hitta denna låten i FLAC eller 320 kbps mp3 åtminstone? Vet inte vad jag ska ta mig åt."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Subdubwise:

Du kunde väl åtminstone läst hela mitt första inlägg innan du bestämde dig för att posta ett svar?

"Vad kan jag göra för att hitta denna låten i FLAC eller 320 kbps mp3 åtminstone? Vet inte vad jag ska ta mig åt."

Det gjorde jag och du specifierade inte att låten i videon hade kass kvalitet.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Det gjorde jag och du specifierade inte att låten i videon hade kass kvalitet.

Det jag skrev, angående kvaliteten, var: "och det är även en användare som har laddat upp den enskilda låten till YouTube, fast i gräsligt dålig kvalitet.". Men du har rätt, det var endast om den YouTube-videon som bara innehöll låten.

Hur som helst, även om kvaliteten hade varit bra i den graffiti-filmen jag nämnde, är YouTubes ljudkvalitet ändå begränsad till max 192 kbps. Så någon 320 kbps eller FLAC hade jag ändå inte uppnått på det viset. Men tack ändå!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Subdubwise:

Det jag skrev, angående kvaliteten, var: "och det är även en användare som har laddat upp den enskilda låten till YouTube, fast i gräsligt dålig kvalitet.". Men du har rätt, det var endast om den YouTube-videon som bara innehöll låten.

Hur som helst, även om kvaliteten hade varit bra i den graffiti-filmen jag nämnde, är YouTubes ljudkvalitet ändå begränsad till max 192 kbps. Så någon 320 kbps eller FLAC hade jag ändå inte uppnått på det viset. Men tack ändå!

Ah, yesyes.
Finns inte på Soundcloud eller så?
Kan förövrigt säga att undergroundmusik sällan kommer i högre än 128kbps, speciellt om den har några år på nacken.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Ah, yesyes.
Finns inte på Soundcloud eller så?
Kan förövrigt säga att undergroundmusik sällan kommer i högre än 128kbps, speciellt om den har några år på nacken.

Nej, inte vad jag kan hitta åtminstone! Är skrämmande vilka glesa google-resultat som dyker upp när man söker på den här artisten med den här låten. Känns lite hopplöst...

Permalänk
Medlem

Kontakta de som gjort videon, de kanske kan hjälpa dig att ta dig vidare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Efter att jag laddade ner den efterlysta låten från flertalet olika skräpsidor, vars alla namn innehöll någonting med "mp3" och som har en massa polacker och ryssar som rippar låtar åt dem, hittade jag ett uns av metadata i en av filerna. Alla versioner som jag laddade ner var i dålig kvalitet, men en hade åtminstone metadata som ledde mig vidare på ett nytt spår.

Denna metadatan gav mig produktionsår samt lite om albumet som låten verkar ha tillhört. Jag har därefter luskat ut att artistens riktiga namn är "Ayhan Aydin", att han är svensk och att han bor i närheten av Stockholm till och med! Efter att ha skrivit till hans inaktiva artistsida på Facebook samt skickat ett SMS till honom, efter att ha letat upp honom via Ratsit.se, har han nu svarat och mysteriet är löst!

Slutet gott, allting gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Efter att jag laddade ner den efterlysta låten från flertalet olika skräpsidor, vars alla namn innehöll någonting med "mp3" och som har en massa polacker och ryssar som rippar låtar åt dem, hittade jag ett uns av metadata i en av filerna. Alla versioner som jag laddade ner var i dålig kvalitet, men en hade åtminstone metadata som ledde mig vidare på ett nytt spår.

Denna metadatan gav mig produktionsår samt lite om albumet som låten verkar ha tillhört. Jag har därefter luskat ut att artistens riktiga namn är "Ayhan Aydin", att han är svensk och att han bor i närheten av Stockholm till och med! Efter att ha skrivit till hans inaktiva artistsida på Facebook samt skickat ett SMS till honom, efter att ha letat upp honom via Ratsit.se, har han nu svarat och mysteriet är löst!

Slutet gott, allting gott!

Snyggt jobbat Sherlock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grymt hur detta slutade!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Vilken solskenshistoria. Sådant som man berättar för barnbarnen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Solskenshistoria... stalker... Hårfin skillnad

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.