Payday 2 - info & diskussion

Permalänk

Fick idag plötsligt problemet att jag inte kan hosta public games, eller snarare, det står att de är public, men ingen kan joina utan invite.

Gick bra idag förmiddag.

EDIT: Visade sig att Windows brandväggen efter 2 dagars spelande bestämde sig för att Payday 2 inte fick ha en offentlig uppkoppling, ordande sig när jag gick in och sa till brandväggen att det visst var okej.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Sebbepojken:

Jag kör med två stycken HD 7750 och har haft lite problem, dock främst under betan. Det verkar främst vara uppdateringsfrekvensen samt vertical sync som gör att man får ojämn framerate (för mig uppenbarade det sig genom att ett hemskt input lag för muspekaren). Om jag aktiverar vertical sync återskapas problemet direkt så jag håller mig undan från det. Det finns något reglage för att reglera maximalt antal frames, det har jag satt till 60 om jag minns rätt (de ordnade funktionen som en fix för folk med den här typen av problem och enligt beskrivningen ska väl lägre värden ge bättre upplevelse).

Under betan hade jag problem med upplösningen, då spelet gav mig svarta kanter runtom trots att jag matchade skärmens native resolution. Även uppdateringsfrekvensen var galen, då min TV ville köra 24 FPS istället för vanliga 60. Felet visade sig ligga i en config-fil där det av någon anledning stod en lägre uppslösning och även en framerate på 24 istället för de 60 jag ville ha. Filen i fråga är Users/Yourprofile/Appdata/Local/Payday 2/renderer_settings.xml. Den bör öppnas med en textredigerare som är kapabel till XML-formatering, då den i Notepad ser ut som stryk och blir närmast oläslig Se bara till att attributen för upplösning, framerate och vsync ser vettiga ut (inaktivera vsync med värdet 0).

Innan jag ordande mina problem med lösningen ovan gick jag efter den här tråden och fick det att flyta på bra med Dxtory. Kändes dock lite B att köra ett externt verktyg för att hålla frameraten i schack. Det jag beskrev ovan finns med i slutet av inlägg #3 i tråden.

Jag har dock haft kompisar som har haft lite sämre datorer och där har input lag varit mer märkbart. Då verkar det främst vara prestandarelaterat och löses enklast genom att sänka inställningar samt upplösningen. Ingen av dessa testade dock Dxtory så jag vet inte om det hjälper i det fallet. Min dator är i den änden att den får 60 FPS med allting på max så för min del är det bara vertical sync som ballar ur.

renderer_settings funkade utmärkt! Den var inställd på 50 fps i filen och han har en tv som monitor som gjorde att det gick åt skogen då. Han ändrade till 60 och sen rullade allt på.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk

Framing Frames (dag 3) är seriöst inte ett roligt uppdrag Körde det på Very Hard, och skulle sneaka, eftersom att köra guns blazing är rätt jobbigt utan ett riktigt sammanhållet team, då de andra inte kunde smyga ordentligt så tog jag kostym och smög in ensam medan alla andra glor på camera feed (vi hade typ 8 kameror).

Efter ett rätt långt tag lyckas jag få ihop alla 5 prylar utan att döda någon, och utan att bli upptäckt, då ska man till hans dator för att göra gud vet vad, sen ska man leta igenom lägenheten efter bokhyllor man kan flytta på, för att hitta den med ett valv bakom, och sen upp på taket igen för att hämta 8(!) jäkla väskor med kokain för att slänga in i valvet, så jag ska gå 8 gånger genom huset fram och tillbaka utan att bli upptäkt.

Medan jag hämtade den 5e väskan gick en vakt förbi bokhyllan där valvet låg, och såg att det var öppet, och slog larm...och allt är förlorat, då måste man istället hitta ett server rum att bevaka i 8 minuter, precis som om man bara sprungit in skjutandes från början.

Jag vet inte hur mycket man får av uppdraget, men 1.5 mille hade ändå inte varit värt besväret

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Någon som kan förklara för mig hur jag ska veta vilken av de 9 väskorna med fusion engines man ska ta?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Någon som kan förklara för mig hur jag ska veta vilken av de 9 väskorna med fusion engines man ska ta?

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1697569...

Kort sagt behöver du leta efter två anteckningsblock som beskriver vilken gasbehållare du behöver, och hur många kablar det går från väte-behållaren, sen kollar du på en dator i labbet som säger vilket tryck det ska vara.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Går det att få sina kumpaner att bära väskor i sp läget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Framing Frames (dag 3) är seriöst inte ett roligt uppdrag Körde det på Very Hard, och skulle sneaka, eftersom att köra guns blazing är rätt jobbigt utan ett riktigt sammanhållet team, då de andra inte kunde smyga ordentligt så tog jag kostym och smög in ensam medan alla andra glor på camera feed (vi hade typ 8 kameror).

Efter ett rätt långt tag lyckas jag få ihop alla 5 prylar utan att döda någon, och utan att bli upptäckt, då ska man till hans dator för att göra gud vet vad, sen ska man leta igenom lägenheten efter bokhyllor man kan flytta på, för att hitta den med ett valv bakom, och sen upp på taket igen för att hämta 8(!) jäkla väskor med kokain för att slänga in i valvet, så jag ska gå 8 gånger genom huset fram och tillbaka utan att bli upptäkt.

Medan jag hämtade den 5e väskan gick en vakt förbi bokhyllan där valvet låg, och såg att det var öppet, och slog larm...och allt är förlorat, då måste man istället hitta ett server rum att bevaka i 8 minuter, precis som om man bara sprungit in skjutandes från början.

Jag vet inte hur mycket man får av uppdraget, men 1.5 mille hade ändå inte varit värt besväret

Ja, den är ett rent helvete (dock inte tråkigt) Men jag tycker att det är bra att det finns riktiga stealth-utmaningar. På många andra uppdrag är ju stealth bara likställt med att inte larmet går (typ juvelbutiken, där ett dussin civilpersoner ser en krossa hela butiken) men det här är ett av få uppdrag där man åker i skiten så fort man blir upptäckt.

Jag och en polare spelade igår. Vi plockade till slut ner ner fyra av fem vakter. Sen fick vi otur på den femte, då vaktkontoret inte trodde på vårt pager-samtal. Vi borde egentligen ha låtit honom vara, men det fanns två väldigt olägligt placerade kameror som vi behövde ha sönder för att kunna ta oss till valvet smärtfritt. Och vi ville ändå inte riskera att den sista vakten skulle råka patrullera förbi en trasig kamera när vi inte var där.

Permalänk
Skrivet av Pussmunnen:

Går det att få sina kumpaner att bära väskor i sp läget?

Tyvärr inte, så du får söka dig till multiplayer.

Skrivet av Sebbepojken:

Ja, den är ett rent helvete (dock inte tråkigt) Men jag tycker att det är bra att det finns riktiga stealth-utmaningar. På många andra uppdrag är ju stealth bara likställt med att inte larmet går (typ juvelbutiken, där ett dussin civilpersoner ser en krossa hela butiken) men det här är ett av få uppdrag där man åker i skiten så fort man blir upptäckt.

Jag och en polare spelade igår. Vi plockade till slut ner ner fyra av fem vakter. Sen fick vi otur på den femte, då vaktkontoret inte trodde på vårt pager-samtal. Vi borde egentligen ha låtit honom vara, men det fanns två väldigt olägligt placerade kameror som vi behövde ha sönder för att kunna ta oss till valvet smärtfritt. Och vi ville ändå inte riskera att den sista vakten skulle råka patrullera förbi en trasig kamera när vi inte var där.

Det som stör mig mest med det uppdraget är att stealth och upptäckt har heeeelt olika objectives, så har du lagt ner 20 minuter på att smyga är du ändå tillbaka på 0 om du är upptäckt, så är det inte i något annat uppdrag så vitt jag vet, och för att smyga effektivt använder jag kostymen, och är inte speciellt stor risk att klara 10 minuter våg på våg av massor av poliser då

Sen att man behöver typ 160 kg kokain för att sätta dit snubben... 20 kg borde räcka gott och väl kan man tycka.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med detta spel!!! Och det kommer blir bättre och bättre under en lång tid framåt!

"PAYDAY 2 update #5 is live!
Update 5 is upon us! PAYDAY 2 is about to get its biggest update as of yet! It's 1.4 GB of good stuff. The big things are Crime.net tweaks, bags being better and we should now have less Steam disconnects."

Patch notes
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=317387...

Visa signatur

MB: Asus M4N72-E CPU: AMD Phenom2 X4 940 OC 3,4Ghz GPU: Gigabyte GTX560 Ti OC RAM: Corsair 8gb DDR2 800MHz PSU: Corsair TX 650w Chassi: Antec Three Hundred

Permalänk

Lol, 1.4 GB på update #5 och de har fortfarande inte fixat problemet de haft sen betan med deras damage marker som i teorin, och i alla andra spel, ska visa vilket håll man blir träffad ifrån, men som i Payday 2 snarare verkar visa vilket håll man inte blir träffad ifrån.

Är inte sällsynt att man sitter bakom skydd, och får markering om att man är träffad bakifrån, var på man vänder sig om för att se en vägg, för att sedan inse att fienden står en bit till vänster om en. Skulle hellre inte ha någon indikering alls om varifrån jag blir träffad, än en som ljuger för en, vilket bara förvirrar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Lol, 1.4 GB på update #5 och de har fortfarande inte fixat problemet de haft sen betan med deras damage marker som i teorin, och i alla andra spel, ska visa vilket håll man blir träffad ifrån, men som i Payday 2 snarare verkar visa vilket håll man inte blir träffad ifrån.

Är inte sällsynt att man sitter bakom skydd, och får markering om att man är träffad bakifrån, var på man vänder sig om för att se en vägg, för att sedan inse att fienden står en bit till vänster om en. Skulle hellre inte ha någon indikering alls om varifrån jag blir träffad, än en som ljuger för en, vilket bara förvirrar.

Känner igen de där. ;=)

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Känner igen de där. ;=)

Jo, tycker bara det är så konstigt prioriterat, jag skulle hellre sett ändring på det, och kanske systemet för hur man får attachments/masker, istället för att man kan ta väskor genom väggar, vilket på t.ex framing frame kan vara rätt nödvändigt när man ska lämna in tavlorna, eftersom de ibland bara lägger sig på taket av vagnen

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Framing Frames (dag 3) är seriöst inte ett roligt uppdrag Körde det på Very Hard, och skulle sneaka, eftersom att köra guns blazing är rätt jobbigt utan ett riktigt sammanhållet team, då de andra inte kunde smyga ordentligt så tog jag kostym och smög in ensam medan alla andra glor på camera feed (vi hade typ 8 kameror).

Efter ett rätt långt tag lyckas jag få ihop alla 5 prylar utan att döda någon, och utan att bli upptäckt, då ska man till hans dator för att göra gud vet vad, sen ska man leta igenom lägenheten efter bokhyllor man kan flytta på, för att hitta den med ett valv bakom, och sen upp på taket igen för att hämta 8(!) jäkla väskor med kokain för att slänga in i valvet, så jag ska gå 8 gånger genom huset fram och tillbaka utan att bli upptäkt.

Medan jag hämtade den 5e väskan gick en vakt förbi bokhyllan där valvet låg, och såg att det var öppet, och slog larm...och allt är förlorat, då måste man istället hitta ett server rum att bevaka i 8 minuter, precis som om man bara sprungit in skjutandes från början.

Jag vet inte hur mycket man får av uppdraget, men 1.5 mille hade ändå inte varit värt besväret

Du kan köpa en asset för typ 8k som gör att du kan kasta igenom påsarna genom nån jävla ventilationsgrej i taket.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

stealth är riktigt svårt, tråkigt bara att ghost knappt har några bra stealthgrejer, det är ju mastermind som har 3 av dom bästa grejerna för att klara en hel mission utan att något larm går. Enda bra ghost har är lockpick så att man kan klara vissa banor med safe's enkelt. Sen så tycker jag att det är sjuk underpowered att välja saker med low visibility eftersom att man blir upptäckt i princip lika lätt fast man är sjukt mycket svagare. Enda som är skönt är att man är snabb och uthållig när man inte har på sig massa utrustning.

Skrivet av Lasergurka:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1697569...

Kort sagt behöver du leta efter två anteckningsblock som beskriver vilken gasbehållare du behöver, och hur många kablar det går från väte-behållaren, sen kollar du på en dator i labbet som säger vilket tryck det ska vara.

Enda jag inte fattar är vad alla grejer på dag 1 ger för något exakt. All intel man hittar på borden som de kan bränna upp och nycklar till ett jävla flygplan, hajjar inte vad det gör.

Skrivet av Sebbepojken:

Jag och en polare spelade igår. Vi plockade till slut ner ner fyra av fem vakter. Sen fick vi otur på den femte, då vaktkontoret inte trodde på vårt pager-samtal. Vi borde egentligen ha låtit honom vara, men det fanns två väldigt olägligt placerade kameror som vi behövde ha sönder för att kunna ta oss till valvet smärtfritt. Och vi ville ändå inte riskera att den sista vakten skulle råka patrullera förbi en trasig kamera när vi inte var där.

Otur är det väl inte? Det är väl alltid samma antal pager-samtal man kan göra innan larmet går, sedan så kan man ha skillen eller inte.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jo, tycker bara det är så konstigt prioriterat, jag skulle hellre sett ändring på det, och kanske systemet för hur man får attachments/masker, istället för att man kan ta väskor genom väggar, vilket på t.ex framing frame kan vara rätt nödvändigt när man ska lämna in tavlorna, eftersom de ibland bara lägger sig på taket av vagnen

Dom har fixat väskorna genom väggar osv nu dock! Tror det snart kommer update som fixar skotten!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Dom har fixat väskorna genom väggar osv nu dock! Tror det snart kommer update som fixar skotten!

De har fixat att man inte kan ta väskor genom väggar, ja, det jag menar är att när man ska kasta upp tavlor till helin så fastnar de ibland på taket istället för att plockas upp av helin, och förut kunde man då ta upp dem genom taket igen och kasta igen, tänker att det inte lär funka nu

Tror inte det är något fel på skotten, det är bara hit markeringen som är på helt fel ställe.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Jag och en polare spelade igår. Vi plockade till slut ner ner fyra av fem vakter. Sen fick vi otur på den femte, då vaktkontoret inte trodde på vårt pager-samtal.

Det är inte otur, 4st pager-samtal max går att svara med aced skill. Den femte måste ni "intimidate" vilket också är en skill i MM.

Permalänk
Medlem

Köpte precis spelet, är det någon/några (helst några) som har lust att lira lite + snacka Skype?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

stealth är riktigt svårt, tråkigt bara att ghost knappt har några bra stealthgrejer, det är ju mastermind som har 3 av dom bästa grejerna för att klara en hel mission utan att något larm går. Enda bra ghost har är lockpick så att man kan klara vissa banor med safe's enkelt. Sen så tycker jag att det är sjuk underpowered att välja saker med low visibility eftersom att man blir upptäckt i princip lika lätt fast man är sjukt mycket svagare. Enda som är skönt är att man är snabb och uthållig när man inte har på sig massa utrustning.

du kan öppna keycard dörrar med din ecm jammer om du sätter skillpoint för det. Bra på framing frame dag 1, bank heist och big oil dag 2

Permalänk
Medlem

Jag får inte igång spelet i Steam! Har köpt det och så. Tagit bort alla filer och ominstallerat men ingenting händer när jag startar, absolut ingenting...

Permalänk
Skrivet av deadich:

stealth är riktigt svårt, tråkigt bara att ghost knappt har några bra stealthgrejer, det är ju mastermind som har 3 av dom bästa grejerna för att klara en hel mission utan att något larm går. Enda bra ghost har är lockpick så att man kan klara vissa banor med safe's enkelt. Sen så tycker jag att det är sjuk underpowered att välja saker med low visibility eftersom att man blir upptäckt i princip lika lätt fast man är sjukt mycket svagare. Enda som är skönt är att man är snabb och uthållig när man inte har på sig massa utrustning.

Jag kör på enforcer och ghost, två träd som mixar riktigt bra faktiskt, ghost har många skills som egentligen passar enforcer bra, och sen kan man fortfarande smyga bra Då kan man dessutom hjälpa till mycket både på banor när man ska köra stealth, speciellt när man kan bag:a lik, och sen använda såg och leka tank med sin ultra armor och ammo bags.

Tycker det funkar riktigt bra att smyga med kostymen, en ljuddämpad pistol, och sen skillen så man rör sig snabbare hukad.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uhivra:

du kan öppna keycard dörrar med din ecm jammer om du sätter skillpoint för det. Bra på framing frame dag 1, bank heist och big oil dag 2

Det hade jag inte sett. Grym skill. Har speccat om från enforcer bara för att farma safe-banor med lockpick. Schysst att man får en till bra skill.

Skrivet av Lasergurka:

Jag kör på enforcer och ghost, två träd som mixar riktigt bra faktiskt, ghost har många skills som egentligen passar enforcer bra, och sen kan man fortfarande smyga bra Då kan man dessutom hjälpa till mycket både på banor när man ska köra stealth, speciellt när man kan bag:a lik, och sen använda såg och leka tank med sin ultra armor och ammo bags.

Tycker det funkar riktigt bra att smyga med kostymen, en ljuddämpad pistol, och sen skillen så man rör sig snabbare hukad.

Tycker att det är jobbigt att jag måste ha med mig en bra mastermind bara för att öht kunna använda ljuddämpare, bodybags osv eftersom att man behöver svara på pagern. Dessutom så kan mastermind binda fast massvis med civilians och övertala vakter att ge sig, fantastiska skills för att klara t.ex. bankrån stealth. ECM jammern tycker jag är rätt kass eftersom att kameror är skitlätta att smyga förbi och jamma civilians telefoner är en extremt temporär lösning och det har dessutom grymt kort range. att öppna keycard-dörrar är dock bra.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem.

Är ledig hela kvällen, om någon vill lira så släng iväg ett pm

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem

Om nån vill lira lite så säger jag game on pokemon! Adda min steam, Zebzerg

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Det är inte otur, 4st pager-samtal max går att svara med aced skill. Den femte måste ni "intimidate" vilket också är en skill i MM.

Jo, jag lärde mig det senare

Nu är för övrigt Framing Frame jävligt enkel att klara tycker jag nu, efter att ha fått en hel del erfarenhet från den.

Kör Ghost-inriktning med inslag av Mastermind och lyckades häromdagen plocka åtta tavlor från galleriet utan att larmet gick. Vid bytesaffären slipper man därmed ett bakhåll och det räcker med att springa genom byggnaden och säkra de tre civila som hänger där. Sen är det bara att skyffla över väskorn till bilen. Väl i lägenheten sen lyckades jag plocka alla fem grejer, dödade fyra vakter och haffade den femte. Då SMSade jag min kompanjon så han kunde hjälpa mig komma in i valvet, eftersom man behöver en som hanterar datorn Hade kunnat köra det som ett pro job eftersom allting lyckades på första försöket.

Permalänk
Medlem

Update #11 idag?

Hoppas på att det kommer en ny update idag. Har ni hört nått? Kan den komma nu ikväll?

Visa signatur

MB: Asus M4N72-E CPU: AMD Phenom2 X4 940 OC 3,4Ghz GPU: Gigabyte GTX560 Ti OC RAM: Corsair 8gb DDR2 800MHz PSU: Corsair TX 650w Chassi: Antec Three Hundred

Permalänk

Jag och två kompisar stötte på den märkligaste buggen jag någonsin varit med om idag.

Vi körde en vanlig Bank Heist Cash, och började som vanligt, men efter ett tag sa ena kompisen att han hittat en dörr han kunde öppna som inte ledde någonstans, utan det bara var vägg på insidan, vi tänkte att det var lite skumt, men funderade inte mer på det, och gick till valvet för att sätta upp borren, då säger kompisen att valvet är öppet, och han går in. För mig och den andra kompisen är valvet dock fortfarande stängt, och vi ser honom bara gå rak genom dörren medan vi sätter upp borren.

Där inne konstaterar han att valvet är uppställt som för sista dagen på firestarter, med en stor hög med pengar som ska brännas medan man filmar, som han till våran stora förvåning även kan börja med, medan vi fortfarande står där ute och borrar.

Efter ett litet tag när jag och andra kompisen dött (fråga mig inte hur, klantighet kanske, kanske bestämde vi oss för att dö för att köra om uppdraget, minns inte) glor jag som spectator på honom, och se mycket riktigt pengarna som brinner och kameran, när det brunnit klart plockar han upp kameran och springer till bilen, och klarar uppdraget, dock var betalningen inte alls i den klass Firestarter ska vara, utan fick ut kanske 30k för det.

Nu i efterhand insåg jag att dörren med bara en vägg innanför han hittade i början måste varit dörren för att stänga av strömmen till valvdörren på firestarter, fast själva rummet inte fanns där då det bara är en vanlig bank heist, och då bara är en vägg innanför.

Kort sagt hade vissa delar av Firestarter på något sätt hamnat i en vanlig Bank Heist, kanske något gick fel när det slumpgenererades var rum och valv ska vara, så att saker från andra uppdrag kom med.

Riktigt tråkigt att vi inte tänkte på att filma, var mest så chockade att vi bara satt och garvade åt det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Klantigt nog så köpte jag inte detta via Steam, utan via hemsidan. Någon annan som gjort detta?
Hur lång tid tog det för er innan ni fick nyckeln?

Permalänk
Medlem

Vart är det billigast att köpa spelet? Är det steams 4 pack som gäller

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Female heisters (Inte för att det är någon nyhet att det kommer, men men.)

Dold text

https://twitter.com/locust9/status/385638296300163072

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |