Samsung lanserar Galaxy Gear, Note 3 och Note 10.1 2014 Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humbuk:

Hur ofta laddar ni era mobiler?

Hur många mobiler har du på armen 24/7?

Jag tar av mig min klocka när jag skall duscha, bada och laga mat, inte annars.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

Kör med Note 2an och var redo för en uppgradering.
Är riktigt besviken på designen av baksidan. Alldeles för pretto för min smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

Hur många mobiler har du på armen 24/7?

Jag tar av mig min klocka när jag skall duscha, bada och laga mat, inte annars.

Jag tar av min klocka när jag sover eftersom jag inte behöver veta vad klockan är när jag sover. Min mobil ringar när jag ska upp och ligger och laddar under natten. Det samma kan min klocka göra!

Visa signatur

CPU: Hexacore i7-980x ¤ KYLNING: moddad Corsair H70 ¤ MB: Asus Rampage 3 Extreme ¤ RAM: 12GB Corsair Dominator 1600MHz ¤ GPU: MSI GTX 760 ¤ PSU: EVGA SuperNOVA G2 1300W ¤ SSDer: Kingston HyperX Predator HHHL 240GB, Intel SSD 520 240GB, Intel SSD 330 120GB, Corsair Force GT SSD 120GB ¤ CHASSI: HAF 932 ¤ TANGB: Ducky Shine 2 MX Clear ¤ SKÄRMAR: Philips BDM4065 VA-LED 40" 3840x2160, QNIX 2710 LED E2 27" 2560x1440 PLS, Benq 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

Hur många mobiler har du på armen 24/7?

Jag tar av mig min klocka när jag skall duscha, bada och laga mat, inte annars.

Låter ju som världens största problem i hela världen att folk som du inte orkar ta av sig klockan och sätta den på laddning innan läggdags. Det är ju otroligt bra att kunna kolla på klockan i sömnen t.ex, det har man otroligt stor nytta av! Har man en partner som man brukar hålla om så uppskattar han/hon klockan jättemycket när man råkar dra den mot dennes kropp mitt i natten dessutom!

Det är så otroligt jobbigt att ta av sig en klocka och ladda den varje kväll, ingen kommer köpa denna produkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humbuk:

Jag tar av min klocka när jag sover eftersom jag inte behöver veta vad klockan är när jag sover. Min mobil ringar när jag ska upp och ligger och laddar under natten. Det samma kan min klocka göra!

Min mobil behöver inte laddas varje dag, klarar lätt 3 dagar utan laddning för det mesta.
Problemet är i mina ögon att om du glömmer ladda klockan en kväll så har du ingen klocka dagen därpå...
Om klockan har trådlös laddning är det ju nice, för då är det bara att lägga undan den för natten på "plattan", men ponera att du inte är hemma varje natt, vad roligt det blir att släpa med sig en laddare för klockan också. Det är som upplagt för frustration.

Tycker att Gear inte fyller nån egentlig funktion heller, kan man inte plocka upp mobilen ur fickan för att se sms:et/mailet man fick så behöver man kanske se över sina prioriteringar.. Jag tillhör skaran som skulle vilja ha en sån här klocka med GPS och pulsmätare samt appar som Runkeeper för att träna med, men så länge som det inte finns så blir det inget köp.

Galaxy Gear kommer att floppa tror jag. Den är inte ens snygg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humbuk:

Jag tar av min klocka när jag sover eftersom jag inte behöver veta vad klockan är när jag sover. Min mobil ringar när jag ska upp och ligger och laddar under natten. Det samma kan min klocka göra!

Sover helt utan elektronik i samma rum (förtom klockan och en lampa)
Väldigt tyst och skönt, fler borde prova det!

Skrivet av FL3JM:

Låter ju som världens största problem i hela världen att folk som du inte orkar ta av sig klockan och sätta den på laddning innan läggdags. Det är ju otroligt bra att kunna kolla på klockan i sömnen t.ex, det har man otroligt stor nytta av! Har man en partner som man brukar hålla om så uppskattar han/hon klockan jättemycket när man råkar dra den mot dennes kropp mitt i natten dessutom!

Det är så otroligt jobbigt att ta av sig en klocka och ladda den varje kväll, ingen kommer köpa denna produkt!

Jag använder inte min klocka som en normal person gör.
När jag är ute på fjället fungerar den som stormvarnare och höjdmätare. Att då behöva ladda den var 24e timma när man kanske är borta 10 - 14 dagar är ingen större idé.

Dessutom vill jag sova helt utan elektronik i rummet, allt jag har är klockan och en lampa.
Aldrig sovit så bra sedan jag slängde ut allt ur rummet!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Samsung GALAXY Note 3 + Gear : Official First Hands-on

Varför ska man va så tekniknörd? nu vill man ju ha denna, när man ha precis eller några månaders införskaffat S4:an. Men hoppas smartklockan passar till S4:an lika bra med. För den vill jag ju ha.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Ett alternativ till Galaxy Gear är Qualcomms Toq som använder Qualcomms egna Mirasol display vilket skall ge en batteri tid på flera dagar (sett en uppgift på 3-5 dagar).
En nackdel är den långsamma processorn en 200 MHz Cortex 3 och en annan är att klockan kommer säljas i en mycket begränsad upplaga ("tens of thousands"), laddning görs via induktion.

http://toq.qualcomm.com/#toq-hello
http://reviews.cnet.com/wearable-tech/qualcomm-toq/4505-34900...

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

kommer slå lika stort som detta gjrode

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm