Permalänk
Medlem

Hjälp om kylning ?

Hej. Jag behöver lite hjälp med min cpu. Den är lite för varm. Den håller ca 45 idle. Men när jag spelar kan den komma upp till 70. Eller rättare sagt den är mellan 65-70. Jag har kylpasta och en Evo 212 kylare. Min processor är amd a10 5800.

http://www.inet.se/produkt/5308707/amd-a10-5800k-3-8-ghz-fm2 Denna processor.

Jag förstår inte varför det är så. Den ska inte vara så varm. Hjälp mig.

Permalänk
Cooling Stuff

temperatur är inte för högt för att skada processor men givetvis borde den vara lite lägre

frågan är vad har du för inställningar för fläkt (kanske tyst profil?)
kanske byte av kylpasta, remontering av kylare ska hjälpa

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem

Hur har du satt på den?
Mycket kylpasta? Metod för att lägga på kylpasta?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling_Stuff:

temperatur är inte för högt för att skada processor men givetvis borde den vara lite lägre

frågan är vad har du för inställningar för fläkt (kanske tyst profil?)
kanske byte av kylpasta, remontering av kylare ska hjälpa

Skrivet av Rydisen:

Hur har du satt på den?
Mycket kylpasta? Metod för att lägga på kylpasta?

Jag vet inte hur jag kollar det... Jag har artic cooler mx-2. Jag la lite klick på processorn och lät kylaren pressa ut pastan.

Permalänk
Skrivet av ibnoz:

Jag vet inte hur jag kollar det... Jag har artic cooler mx-2. Jag la lite klick på processorn och lät kylaren pressa ut pastan.

Hur stor klick lade du dit? Vad jag förstått så ska den inte vara mkt större än ett riskorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Hur stor klick lade du dit? Vad jag förstått så ska den inte vara mkt större än ett riskorn.

Det gäller bara kylare där kopparrören är omslutna av basen. I 212 är rören bara infällda och får därför direktkontakt. Baksidan med det är att basen blir ojämn och därför ska man ha rätt mycket pasta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Hur stor klick lade du dit? Vad jag förstått så ska den inte vara mkt större än ett riskorn.

Skrivet av Woods:

Det gäller bara kylare där kopparrören är omslutna av basen. I 212 är rören bara infällda och får därför direktkontakt. Baksidan med det är att basen blir ojämn och därför ska man ha rätt mycket pasta.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var väl inte så mycket. Men enligt mig dugligt. För det kom lite ut på sidan som jag sedan torka bort.