Vilka spel ingår vid förbokning av xbox one och hur länge gäller erbjudandet?

Permalänk
Medlem

Vilka spel ingår vid förbokning av xbox one och hur länge gäller erbjudandet?

Hej,

Undrar lite över det här med spelen man skulle få med vid förbokning av Xbox one. Om jag inte kommer ihåg fel sas det ju från början att fifa skulle inkluderas i alla förbokningar av Xbox one. Sedan ändrade sig MS på Gamescon och sa att två andra spel skulle inkluderas. Nu undrar jag några saker här ang detta som jag hoppas jag kan få svar på.

1) Hur länge gäller detta erbjudande?
2) Är det ngn speciell retail kedja man ska förboka hos eller går det med vilken affär som?
3) När vi får reda på vilka spel det är?

Tycker det är rätt avgörande information huruvida det är värt att förboka eller inte. Om jag t.ex. kan få två toppspel typ forza 5 o dead Rising med är det ju kanon. Men, vilket väl är mer troligt, om det är två skitspel till kinnect är jag totalt ointresserad och skippar förbokning helt och köper den senare bara. Om ngn vet ngt om detta vore jag tacksam för info.

Permalänk

Känns ju som dom kan skicka med 5+ nya spel och man skulle ändå hellre förboka Playstation 4. Microsoft kör ju med sånt fulspel med nya konsolen så man skulle aldrig tänka tanken att köpa en xbox one! Och jag är ingen playstation fanboy om ni tror det har både xbox och 360 men nu har det fan slagit slint för folket på microsoft...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan iofs hålla med om att MS klantat sig en hel del vad gäller Xbox one. Tycker dock man på sista tiden gjort mkt rätt. Dessutom har Xbox one spelen jag är intresserad av. Inte minst då forza-serien. Nej GT är inte i närheten av forza så därfär som Xbox one är mest intressant för min del. Men vill ju ändå veta vad som gäller om det är lönt att förboka eller om man ska vänta.

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet gäller set enbart Day 1 konsolerna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Vet vi inte ingeting om hur detta kommer fungera i Sverige. Det är bara att vänta med din förhandsbokning till vi får mer info.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erustoerd:

Känns ju som dom kan skicka med 5+ nya spel och man skulle ändå hellre förboka Playstation 4. Microsoft kör ju med sånt fulspel med nya konsolen så man skulle aldrig tänka tanken att köpa en xbox one! Och jag är ingen playstation fanboy om ni tror det har både xbox och 360 men nu har det fan slagit slint för folket på microsoft...

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket fulspel snackar du om?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erustoerd:

Känns ju som dom kan skicka med 5+ nya spel och man skulle ändå hellre förboka Playstation 4. Microsoft kör ju med sånt fulspel med nya konsolen så man skulle aldrig tänka tanken att köpa en xbox one! Och jag är ingen playstation fanboy om ni tror det har både xbox och 360 men nu har det fan slagit slint för folket på microsoft...

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det för "fulspel" som du pratar om?

Dessutom, hur är detta relevant och hur svarar du på TS fråga? Frågan var "vilka spel ingår vid förbokning av xbox one?" inte "snälla kom hit och gnäll över hur mycket ni hatar xbox one och microsoft".....

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet så är det bara de som bokade Xbox One innan de gick ut med att den var försenad som får gratisspel.

Citat:

Microsofts PR-avdelning har berättar för oss på Eurogamer att alla som bokat en konsol innan idag [20/8] kommer att få två gratistitlar på köpet. Detta för att kompensera konsolens uppskjutna lanseringsdatum här i Sverige. Vilka spel som ingår har inte avslöjats ännu men de ska vara av "trippel A"-kvalitet, alltså storbudgettitlar, och inga Kinect-spel.

Källa: http://www.eurogamer.se/articles/2013-08-20-tva-gratisspel-ti...

och

Citat:

Ingen har väl missat att Xbox One försenas till 2014 bland annat här i Sverige. Vad som däremot kanske inte är lika känt är att Microsoft vill kompensera de som väljer att behålla sina förhandsbokningar på Xbox One. De som har förhandsbokat innan igår [14/8] kommer att få ett gratis spel vid lanseringen av konsolen (när det nu blir), och uppmanas kontakta butiken där enheten förhandsbokades för mer information.

Källa: http://www.gamereactor.se/nyheter/118174/Gratis+spel+till+de+...

och

Citat:

Företagets förhoppning är att Xbox One ska landa i svenska butiker "så tidigt som möjligt" under 2014. Som plåster på såren erbjuds alla som förbokat konsolen ett gratis medföljande spel vid köp, något som ska hanteras i samarbete med återförsäljare.

Källa: http://www.sweclockers.com/nyhet/17428-xbox-one-till-sverige-...

Informationen skiljer sig lite (14/8 eller 20/8, 1 eller 2 spel). Vad som gäller lär väl visa sig.

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk
Medlem

Menar du alltså att erbjudandet redan är slut då eller? Oerhört dåligt skött ju, ingen info alls vad jag har kunnat sett på t.ex. gamestop o liknande. Sanslöst dåligt. Sådana här kampanjer borde ju gälla alla som förbokar innan släpp ju tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Menar du alltså att erbjudandet redan är slut

Nej, det vi menar är att vi inte vet hur förhandsbokningserbjudandet kommer att se ut i Sverige. Du får vänta tills MS ger ut mer info isåfall.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Var ju inget erbjudande utan kompensation för dom som bokade tidigt, och det jag sa uti fulspel så är det ju bara googla på all skit dom försökt med nya konsolen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erustoerd:

Var ju inget erbjudande utan kompensation för dom som bokade tidigt, och det jag sa uti fulspel så är det ju bara googla på all skit dom försökt med nya konsolen...

Skickades från m.sweclockers.com

Snälla informera mig om allt skit MS har försökt med Xbox One.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Är ju för mycket för att jag ska orka ta allt på telefonen, men det flesta idiot grejer dom tänkte göra har dom ju varit tvungen att ändra sig för att folk protestera. Skulle ju krävas uppkoppling 24/7 för att kunna spela samt att man inte kunde låna spel mellan polare för dom skulle låsas till konsolen med mera...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma fundering som du men vad jag sett är det bara de som förbokade före det datumet som får extraspelen.
Fler skriver det i den här tråden så då kanske det stämmer.

Skrivet av Erustoerd:

Är ju för mycket för att jag ska orka ta allt på telefonen, men det flesta idiot grejer dom tänkte göra har dom ju varit tvungen att ändra sig för att folk protestera. Skulle ju krävas uppkoppling 24/7 för att kunna spela samt att man inte kunde låna spel mellan polare för dom skulle låsas till konsolen med mera...

Skickades från m.sweclockers.com

Men snälla har du fortfarande inte förstått vad det handlade om?

Internetuppkoppling var 24e timme är INTE internet 24/7 (dvs dygnet runt).
Spelen låses aldrig till din konsol utan till ditt konto. Dina vänner kunde då "låna" dina spel digitalt istället för med skiva.

Gör inte bort dig i en tråd som inte ens handlar om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Nej, det vi menar är att vi inte vet hur förhandsbokningserbjudandet kommer att se ut i Sverige. Du får vänta tills MS ger ut mer info isåfall.

Ok så det man kan hoppas på då är det inte är helt kört i alla fall? Utan man kan avvakta och se vad som händer här i höst om det dyker upp ngn info för oss här i Norden. Hoppas fortfarande på att konsolen ska släppas till jul men ja, det kanske är för mkt att begära just nu. Om inte annat borde vi kunna få en utan kinnect tramset om det nu är dess översättning som gör att det drar ut på tiden menar jag.

Permalänk

Gör inte bort mig? Första skulle det krävas uppkoppling 24/7 samt att spelen var låsta, men dom ändra sig senare pga folks reaktioner och att dom höll på att tappa 360 köpare pga detta så dom ändra till det är nu! Är själv 360 ägare och Halo fanboy så tycker det är bra att dom lyssnat men fortfarande irriterad att dom försöker med såna skitsaker som dom gjort med xbox one.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erustoerd:

Gör inte bort mig? Första skulle det krävas uppkoppling 24/7 samt att spelen var låsta, men dom ändra sig senare pga folks reaktioner och att dom höll på att tappa 360 köpare pga detta så dom ändra till det är nu! Är själv 360 ägare och Halo fanboy så tycker det är bra att dom lyssnat men fortfarande irriterad att dom försöker med såna skitsaker som dom gjort med xbox one.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast, spelen är låsta till ditt Steam/Origin/Uplay konto? Dom är låst på din android/iOS/WP mobil/platta?
Allt är så mycket smidigare och modernare på det viset.
Liksom jag skulle uppskatta att ha ett digitalt bibliotek med mina köpta spel i Xbox one/PS4 och jag tror många andra skulle göra det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Att möjligheten till vidareförsäljning av spelen är icckeexisterande är en smula irriterande.

Fast det kanske skulle ändras?

Jag ser ingen mening med att ha ett par hundra spel liggande oanvända när man kan ge bort dem till sina kompisar istället.

Visst, men om man skulle kunna sälja vidare alla köpta spel man tröttnat på i tex Steam skulle vara ekonomiskt ohållbart för spelutvecklarna.
Jag ser inte problemet med att binda sitt egna spel till sitt egna konto och alltid ha det där i nöd och lust, oftast blir spelen billigare digitalt på det sättet.

Om alla köper de spel de vill spel själva uppstår inte problemet att låna ut. Tycker det var synd att MS backade där, det är bara en tidsfråga innan det sker för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

I nuläget så är ju de flesta nya spelen mycket dyrare via digital distribution jämfört med att köpa dem på skiva.

Dock finns det ju en hel hög med trevliga paketerbjudanden på äldre spel... lite till o från hos diverse ställen... som t.ex. Humble Bundle.

Du kan oftast hitta billigare via spelbutiker som skickar ut direkta cd-koder och det finns även prisvärda rea erbjudanden som säljes via Steam, Origin osv. (Kolla på PC-marknaden)
Det är smidigare och ingen frakt. Just nu går det inte för man måste ha fysisk skiva i konsolerna antar jag för de riktiga spelen, för mig är det slöseri delvis på miljön då jag är ointresserad av fysiska saker av ett spel.

Att helt ta bort läsarenheten från konsolerna och ta plats för annat vore att föredra i framtiden, allt digitalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag vet inte hur många... men jag vet ju iallafall att många endast har en halvtaskig ADSL-anslutning. Och trådlöst där de inte har fixat teleledningarna. För dem är det ju hopplöst att försöka ladda hem spelen... visst går det, men det tar tid.

Även om jag själv nu har fiberanslutning så föredrar jag skivor till konsolerna iallafall... då det helt enkelt är smidigare i nuläget. Och billigare som sagt, konstigt nog.

"I slutet av 2012 fanns det 755 000 abonnemang med hastigheter på över 100 Mbit/s vilket är en ökning på 41 procent eller 220 000 abonnemang. Av dessa var drygt 1 000 stycken abonnemang med en hastighet på 1Gbit/s eller mer.[12] Abonnemang med hastigheter på 30 till 100 Mbit/s var 123 000, vilket är en ökning med 58 procent. Abonnemang med hastigheter på 10 till 30 Mbit/s var knappt 1,2 miljoner och låg på samma nivå som föregående år."

"Abonnemang med hastigheter på 2 till 10 Mbit/s minskade med 15 procent. För den största minskningen stod abonnemangen med de lägsta hastigheterna, dvs. abonnemang med en hastighet på över 144 kbit/s och under 2 Mbit/s. Dessa abonnemang uppgick till 81 000, vilket var en minskning med ca 40 procent jämfört med föregående år, då de var 134 000."

Länk till källa

Att klaga på att Sverige har för många med dåliga anslutning är inget hållbart argument längre