OUYA på Komplett, 1399:-

Permalänk
Medlem

OUYA på Komplett, 1399:-

Ska ni köpa denna? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=792914

Känner mig själv tveksam till en Tegra 3. Blir PS4 för mig istället.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Entusiast

Meh, en billig ursäkt till spelkonsol om du frågar mig.
Min spelkonsol för i år blev GTX 780 istället

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Ska ni köpa denna? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=792914

Känner mig själv tveksam till en Tegra 3. Blir PS4 för mig istället.

Tegra 3 är extremt avtändande. Om den hade Tegra 4 eller Snapdragon S800, så skulle den vara okej.

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med att köpa skiten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Vad är meningen med att köpa skiten?

Ingen aning. Kanske ett bra alternativ för de som inte har så mycket pengar till dyrare konsoler.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Ska ni köpa denna? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=792914

Känner mig själv tveksam till en Tegra 3. Blir PS4 för mig istället.

Jag har en Ouya och förstår inte hur du kan jämföra den med en PS4. Tänk på att Ouya ligger i klass med PS2 när det gäller prestanda men har några bildförbättringsmetoder som AA som får spelen att se lite bättre polerade ut. Spelen ligger kvalitetsmässigt väldigt lågt och inte alls i klass med en PS2.
Kontrollerna är av låg kvalitet och har extremt hög delay så det är inte speciellt roligt att spela på den.

För 1300kr får du idag en PS3 eller Xbox 360 som är mycket bättre att spela på.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av AcolYte:

Vad är meningen med att köpa skiten?

De flesta verkar vilja ha ett enkelt sätt att köra alla emulatorer, med handkontroll.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Ska ni köpa denna? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=792914

Känner mig själv tveksam till en Tegra 3. Blir PS4 för mig istället.

Nej alldeles för fattig konsol. Kul koncept dock.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Tar hellre ett Wii U för 1700:-

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

Ska väll gå att använda den till XBMC ?

Permalänk
Medlem

Rent hårdvarumässigt så är ju Ouya bättre än en 7 år gammal PS3, kan köra spel i högre upplösning (1080p) o så vidare. Tyvärr så saknas det ju spel som drar nytta av Ouyas prestanda och dom som finns tycker jag är sjukt dåligt optimerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag har en Ouya och förstår inte hur du kan jämföra den med en PS4. Tänk på att Ouya ligger i klass med PS2 när det gäller prestanda men har några bildförbättringsmetoder som AA som får spelen att se lite bättre polerade ut. Spelen ligger kvalitetsmässigt väldigt lågt och inte alls i klass med en PS2.
Kontrollerna är av låg kvalitet och har extremt hög delay så det är inte speciellt roligt att spela på den.

För 1300kr får du idag en PS3 eller Xbox 360 som är mycket bättre att spela på.

OUYA funkar ganska bra som emulatormaskin, vet inte hur den är som mediaenhet. Ang. kontrollerna tycker jag mest att det är D-paden som är lite dålig.

Skrivet av Yaroze:

Rent hårdvarumässigt så är ju Ouya bättre än en 7 år gammal PS3, kan köra spel i högre upplösning (1080p) o så vidare. Tyvärr så saknas det ju spel som drar nytta av Ouyas prestanda och dom som finns tycker jag är sjukt dåligt optimerade.

PS3 kan rendera spel i 1080p som är snyggare än vad OUYA kan.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

varför köpa den för 1400 SEK på komplett när den säljs för 100 USD på ouya.tv?

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Ingen aning. Kanske ett bra alternativ för de som inte har så mycket pengar till dyrare konsoler.

Dyrare? Du får en PS3 för 1390 ( dvs 9 kr mindre ) du får en Xbox 360 för 1385. Dvs 14 kr mindre..... Eller tja var jag försöker säga den kostar lika mycket som dagens konsoler.

Den erbjuder dessutom SKRÄP i form av spel i jämförelse. Men vist du kan få tag på Ouya billigare om du importerar o.s.v. men poängen är den samma.

Vist den kanske kan lyckas, men just nu har den inte ett enda spel jag känner att jag behöver till den, och många dessutom funkar på min platta / mobil.

Skrivet av htbtoma:

varför köpa den för 1400 SEK på komplett när den säljs för 100 USD på ouya.tv?

(99$ + Frakt) * 27,5% + 60 kr. För import, vad det blir vet jag inte då jag inte vet frakten. Sedan vist kan du komma undan import tull men aja.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

OUYA funkar ganska bra som emulatormaskin, vet inte hur den är som mediaenhet. Ang. kontrollerna tycker jag mest att det är D-paden som är lite dålig.

Tycker bättre om trådlös xbox kontroll till HTPCn om jag ska köra emulator. Skönare kontroll även om HTPCn låter mer.

Skrivet av kabex:

PS3 kan rendera spel i 1080p som är snyggare än vad OUYA kan.

Upplösningen har nog ingen större betydelse. Ouya har ju en del bildförbättringar som kan få grafiken att se bättre ut än spel till PS3. Men rent polygonässigt, ljus och effekter är nog en PS3 hästlängder bättre.
Bara ett spel som the Last of Us är hästlängder snyggare än allt som finns till Ouya även om the Last of Us har ganska låg upplösning.

Skrivet av MugiMugi:

Dyrare? Du får en PS3 för 1390 ( dvs 9 kr mindre ) du får en Xbox 360 för 1385. Dvs 14 kr mindre..... Eller tja var jag försöker säga den kostar lika mycket som dagens konsoler.

Super weekend som dom har varje vecka på dustin, komplett, inwarehouse, elgiganten och andra butiker brukar det dyka upp en krysslåda eller ps3 för runt 1000kr.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaroze:

Rent hårdvarumässigt så är ju Ouya bättre än en 7 år gammal PS3, kan köra spel i högre upplösning (1080p) o så vidare. Tyvärr så saknas det ju spel som drar nytta av Ouyas prestanda och dom som finns tycker jag är sjukt dåligt optimerade.

Vad babblar du om? Rent hårdvarumässigt så är Ouya långt efter både xbox 360 och PS3. Tegra 3 är inte i närheten av att konkurera med dem.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Citat:

(99$ + Frakt) * 27,5% + 60 kr. För import, vad det blir vet jag inte då jag inte vet frakten. Sedan vist kan du komma undan import tull men aja.

finns på amazon UK för 99£ också och då slipper du garanterat tull, frakt är väl absolut max nån femtiolapp.

men sen måste ju folk också förstå att detta är ingen ersättningsprodukt till xbox eller PS, det är ett komplement.

ser exempelvis att till unga familjer med tight ekonomi och små barn kan OUYA vara klockrent då konsollen är billig och spelen är gratis eller bara kostar några dollar medan två nya spel till Xbox / PS är dyrare än hela ouyakonsollen

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

De flesta verkar vilja ha ett enkelt sätt att köra alla emulatorer, med handkontroll.

Det tänkte jag inte på, rätt smart faktiskt.

Permalänk
Medlem

MAn har den för emulatorer + xbmc

Permalänk
Medlem

Ni glömmer en fördel, spelen kostar en bråkdel av x360/ps3 spel.

Men i övrigt håller jag med alla skeptiker.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ni glömmer en fördel, spelen kostar en bråkdel av x360/ps3 spel.

Men i övrigt håller jag med alla skeptiker.

Sen får man ju kolla kvaliten på spelen också, och de verkar ju ha en bråkdel av kvaliten som x360 och ps3 spel har.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Sen får man ju kolla kvaliten på spelen också, och de verkar ju ha en bråkdel av kvaliten som x360 och ps3 spel har.

Ja, men målgruppen är inte seriösa gamers.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Ska ni köpa denna? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=792914

Känner mig själv tveksam till en Tegra 3. Blir PS4 för mig istället.

haha Du kan inte jämföra den med ett PS4 som kostar 4-5k...

Men den är lite dyr, 999kr skulle den kosta. Att ha som XBMC/emulator box kanske. Fast den klarar inte PS2 vad jag vet. Allt under det verkar fungera.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

1200kr (1199kr) kostar den nu på komplett.
Beställde min igår (måndag).
Förhoppningsvis har jag den imorgon

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=792914

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaroze:

Rent hårdvarumässigt så är ju Ouya bättre än en 7 år gammal PS3, kan köra spel i högre upplösning (1080p) o så vidare. Tyvärr så saknas det ju spel som drar nytta av Ouyas prestanda och dom som finns tycker jag är sjukt dåligt optimerade.

lol du är rolig du

Permalänk

Som mediaspelare är den rätt bra, och kommer troligtvis bli ännu bättre när skarpa versionen av xbmc släpps. Spotify kan sidladdas och funkar, vad det verkar, klockrent.
För min son på 6 år är den perfekt. Han kan spela lite spel...Både sidladdade androidspel, anpassade för ouya och emulatorspel. (Han älskar Super smash bros N64.) Han kan titta på sina barnfilmer via XBMC och spela musik via Spotify. Allt detta klarar han av att styra rätt självständigt, även fast han inte kan läsa. Perfekt till tvn i barnrummet och kostar inte en arm och ett ben...

Permalänk
Medlem

Vart så jäkla missnöjd på min att den bara ligger och samlar damm. Skulle gett den åt systerbarn, men en idiotgrej är att man MÅSTE ange kreditkort för att kunna dra igång den. Fint,, tänkte jag, då installerar jag någon linuxdist på den... nähä, trots att den marknadsfördes som en öppen konsoll så är bootloadern låst.. WTF,Dess främsta argument för existens faller, och jag har sällan blivit så besviken. OuNo, köp något vettigare för pengarna.

Permalänk
Avstängd

jag är också skeptisk angående denna konsollen, det finns en anledning till att den hamnade på kickstarter, förstår att de inte fick med sig investerare till en konsoll baserad på android, om jag vill spela emulatorspel så använder jag min mobil alternativt min dator.

Permalänk
Medlem

Har haft min ouya i ca 1 mån nu
Använder den enbart som mediaspelare med xbmc.

Några nackdelar med den som mediaspelare har den dock.

För det första så är bildfrekvensen låst till 60hz på hdmi utgången.

Det andra som, som jag tycker är allvarligare, är att den inte klarar skicka ljudet som "bitstream" över hdmi.

Dessa två begränsningar verkar dock inte ligga i hårdvaran, utan i android.

Det jag hoppas på är att openelec, portas till ouyan, och att man på så sätt får åtminstone bitstream att fungera.

Annars, så är den inte alltför tokig som mediaspelare. Xbmc känns väldigt responsiv och så i menyerna.

Permalänk

Är själv sjukt sugen på en Ouya men jag undrar över vissa saker. Om man pairar en av sina DS3: or mot den, har den fortfarande kontrollerdelay?
Ni som kör den som emulatorstation, har ni haft problem med N64-emulatorer? (Mario 64, Paper Mario, Mario Kart)

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se