Permalänk
Medlem

Kan jag OCa och äre värt de :)?

Tjenare byggde ihop min datorn i förra veckan och jag har överklockningsgrejen och jag undrar ifall de e värt att överklocka osv har aldrig gjort de förut vill fan inte att allt ska pajja

Här är datorn, Ram minnerna är Kingston HyperX Predator 2400mhz inte dom i vagnen
2st alltså så 16 gb ram, pillade i biosen så dom körs på 2100mhz typ nu
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/internminne/ddr3...

har även totalt 7 fläktar i datorn
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3836979/datorn

Permalänk
Skrivet av ImDiddan:

Tjenare byggde ihop min datorn i förra veckan och jag har överklockningsgrejen och jag undrar ifall de e värt att överklocka osv har aldrig gjort de förut vill fan inte att allt ska pajja

Här är datorn, Ram minnerna är Kingston HyperX Predator 2400mhz inte dom i vagnen
2st alltså så 16 gb ram, pillade i biosen så dom körs på 2100mhz typ nu
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/internminne/ddr3...

har även totalt 7 fläktar i datorn
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3836979/datorn

Dold text

Självklart kan du överklocka, håll koll på tempsen bara.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med att du har överklockningsgrejen ??

Hursomhelst klart du kan klocka, dock ser ingen CPU kylare i paketet, en tredjeparts sådan behövs.

Sen så klockar man i bios, med manuella metoder, autoöverklockningsgrejer ska man självklart inte använda..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ja du kan klocka, men om det är värt det vet jag inte, liten prestanda ökning kanske men inget jag märker vid spel

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Vad menar du med att du har överklockningsgrejen ??

Hursomhelst klart du kan klocka, dock ser ingen CPU kylare i paketet, en tredjeparts sådan behövs.

Sen så klockar man i bios, med manuella metoder, autoöverklockningsgrejer ska man självklart inte använda..

Han fick med en BeQuiet Shadow Rock PRO SR1 när han köpte moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:
Dold text

Självklart kan du överklocka, håll koll på tempsen bara.

Okej men vad för temps borde jag ha på allt :)? just nu har jag wow igång på optimal settings och massa program som skype spotify ts3 typ Temps då med <------ http://gyazo.com/17502b7caa294d55cf546fc578bd7a1f

Permalänk
Medlem

Nej , du ska inte klocka...du ska läsa på allt om överklockning , och sedan överklocka. (om det intresserar dig)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Nej , du ska inte klocka...du ska läsa på allt om överklockning , och sedan överklocka. (om det intresserar dig)

okej vart tyckeru jag ska börja läsa på om de :)?

asså ngt spec forum ):?

Permalänk
Skrivet av ImDiddan:

okej vart tyckeru jag ska börja läsa på om de :)?

asså ngt spec forum ):?

Orkar du så tycker jag att du skall läsa igenom den här introduktionen och dena här kompletta guiden, notera att det är näst intill identiskt att överklocka haswell som Ivy och Sandy. Orkar du inte läsa så mycket så finns det flera videos som förklarar hur du ska göra samt vilka funktioner du skall stänga av för att allting ska funka optimalt!

Bortsett från det så har du grymt bra temperaturer på din processor! 38°C i Wow är riktigt bra, så länge du håller dig under 85°C så är det lugnt. I guiderna ovan så hänvisar de till bra program för att testa om din överklockning är stabil (stresstest program) och även för att testa hur varm den blir.

Läs på lite och ta de lugnt, överklockning är inte något som man gör klart på 1 timme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Orkar du så tycker jag att du skall läsa igenom den här introduktionen och dena här kompletta guiden, notera att det är näst intill identiskt att överklocka haswell som Ivy och Sandy. Orkar du inte läsa så mycket så finns det flera videos som förklarar hur du ska göra samt vilka funktioner du skall stänga av för att allting ska funka optimalt!

Bortsett från det så har du grymt bra temperaturer på din processor! 38°C i Wow är riktigt bra, så länge du håller dig under 85°C så är det lugnt. I guiderna ovan så hänvisar de till bra program för att testa om din överklockning är stabil (stresstest program) och även för att testa hur varm den blir.

Läs på lite och ta de lugnt, överklockning är inte något som man gör klart på 1 timme.

nää har fattat de, tack jag får ta och läsa igenom allt noga sen får jag se om ja blir suger på att göra de elr inte

Permalänk
Skrivet av ImDiddan:

nää har fattat de, tack jag får ta och läsa igenom allt noga sen får jag se om ja blir suger på att göra de elr inte

Tycker definitivt att det är värt att göra med tanke på att du har ett extremt bra moderkort och en hygglig kylare
Sen på Wow, så tycker jag att du skall ändra inställningarna till "Ultra" istället för "Optimal" Till och med min dator klarar nästan Ultra allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Tycker definitivt att det är värt att göra med tanke på att du har ett extremt bra moderkort och en hygglig kylare
Sen på Wow, så tycker jag att du skall ändra inställningarna till "Ultra" istället för "Optimal" Till och med min dator klarar nästan Ultra allt!

oj asså när ja sa optimal så menar jag de allra maxade på allt! för geforce ecperince epotimerar så att allt maxas typ

Permalänk
Skrivet av ImDiddan:

oj asså när ja sa optimal så menar jag de allra maxade på allt! för geforce ecperince epotimerar så att allt maxas typ

Aa tyckte väl att du hade gått miste om massor av ögongodis annars!

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Aa tyckte väl att du hade gått miste om massor av ögongodis annars!

Exakt haha:)