Gigabyte släpper Brix II med Intel Haswell

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

jag skulle köpa en direkt om det inte var så att man inte kan klämma dit ett ljudkort, för integrerade ljudkort är så klena och vem vill ha ett klent ljudkort till sitt hemmabio system. Priset springer istället iväg om man börjar titta på alternativen med att köpa ett htpc chassi som ska ha plats för det ena till det andra. Var finns mellanvarianterna?

¨

Spelar det någon roll vad för ljudkort som sitter i HTPC när man skickar ut ljudsignalen till slutsteget och bildsignalen till projektorn??

I min biosalong kör jag en 8.2 setup och enligt displayen på förstärkaren får den in både DTS-HD och Dolby True HD. Allt från ett gammalt Radeon 5450.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nautilus011:

¨

Spelar det någon roll vad för ljudkort som sitter i HTPC när man skickar ut ljudsignalen till slutsteget och bildsignalen till projektorn??

I min biosalong kör jag en 8.2 setup och enligt displayen på förstärkaren får den in både DTS-HD och Dolby True HD. Allt från ett gammalt Radeon 5450.

Skulle väl vara HD-formaten som är lite luriga. Stödjer Intels moderkort HD-format via HDMI? S/PDIF har ju för lång bandbredd för att klara det så det måste gå via HDMI varpå det blir upp till Intel att ha stöd för det. Jag har faktiskt inte hört något alls om det så vore lite intressant att veta. Diskreta grafikkort har ju haft stöd för det ett tag i alla fall.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Skulle väl vara HD-formaten som är lite luriga. Stödjer Intels moderkort HD-format via HDMI?

Ja självklart gör dom det

Permalänk
Inaktiv

Nu kommer Brix med Intel Irisgrafik HD5200 LÄNK

Permalänk
Avstängd

Väntar fortfarande på släppet av Brix II

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Inget om datum för släpp av Brix II? Någon som vet?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Finns nu på Ebay. Med liten CopySwede befriad hårddisk och lagom med minnen från Ebay: http://www.ebay.com/itm/Gigabyte-BRIX-GB-Bxi3-4010-Compact-Mi...

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

brix II problem alt. okunskap

Sitter och river mitt huvud

Anledningen är att jag köpt en Gigabyte i7-4500 nyss och fick ingen signal till skärmen och förstod inte förrän jag hittade en lista över kompatibla diskar och minnen och ingen av dessa var med där, dessutom är det minst 1333mhz till dessa, retfullt och klantigt!

Att det inte blev någon signal har jag bara antagit att det helt enkelt är okompatibla grejor i som inte vill vara med i leken eller har jag fel ni som är rutinerade på detta?

Jag har letat mig fördärvad efter en instruktion över mjukvaruinstallationen men inte hitta någon alls, antar att det är lika enkelt som vilken annan dator som helst... har en cdläsare i usb uttaget och får för mig att den ska kunna ta den direkt eller krävs det något annat för att komma vidare?

Instruktionen som följde med var bedrövlig. den uppmanade som jag fattade det att man skulle ta bort wifi modulen och sen sätta i ssd:n i porten ovanför...varför ta bort wifimodulen??

tacksam för hjälp.
Mvh Rogge