Permalänk
Medlem

Överclockning, ny börjar inom OC, tips?

Tjena, det är så att jag byggde ett nytt dator för ca 4 månader sedan som jag nu vill överclocka lite då jag köpte moderkort osv som är OC vänlig, fast jag har inte vågat röra på något och undrar om jag kan höja något via bioset eller MSI Afterburner för att få ett bättre prestenda skriver nedan vad jag har för delar.

CPU: Intel Core i5-3570K Processor
Mobo: MSI Z77 MPower, Socket-1155
GPU: MSI GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ''Power Edition''
PSU: Corsair CX 600W PSU
CPU Kylare: Corsair H80i Hydro Series CPU Kylare
Ram: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

Just nu har jag själva moderkortets OC på CPU'et och det borde ligga på 4.2Ghz ifrån 3.4Ghz. Skickar med några bilder så ni kan se vad jag kan tweaka lite på.

Är det något annat ni vill veta så säg till.

Visa signatur

Case: Lian Li O11 Dynamic XL ROG CPU: Intel Core i7 12700KF Mobo: Asus Rog Strix Z690-E GPU Asus Rog Strix RTX 3080 OC Ram: Corsair Dominator Platinum DDR5 6200Mhz 32GB PSU: Corsair RM 1000W HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Monitor: LG 34'' UltraGear 34GP950G Tangentbord: Razer Huntsman Mini Mus: Razer Naga Epic Pro Kylning: Corsair iCUE H150i Elite LCD Fläkt: 12x Lian Li UNI FAN AL120 RBG PWM Annat: Waveshare 7inch QLED i chassit, Lian Li Strimmer Plus

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning hur OC genie gör om du tweakar i bioset, men stäng av OC genie och läs på lite. Finns mycket om överklockning och sök på youtube så finner du även mycket där, det underlättar att se vad folk pratar om när man menar på att höja si och så

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT