Permalänk

Panikhjälp:(

Jag vet ej vad jag har gjort... Efter jag satte in 2133 mhz minnen med 1,5v samt en cooler master evo 212 så starta jag datorn och gick direkt in till bios, när jag såg att RAMen var inställd på 1333 mhz så ändrade jag det till 2133, för det är ju det jag ska ha. Men sen efter jag tryckte på "save and reset" så startar datorn i 10-20 sekunder sen startar den bara om sig hela tiden. Inget luktar bränt, jag har bytt RAMen men det händer i get, det ända jag har lagt märke till är att det är en röd diod som lyser rött [DRAM_LED], vet inte om den söltid gör de men det tror jag inte.
Sorry om jag verkar vara otydlig men det är med klump i halsen jag skrivet detta och är helt förtvivlad. Snälla hjälp mig.
Ni ser alla specs under

Visa signatur

Dator: Carnage Datorlåda: NZXT Noctis 450 Black/Red CPU: Intel i7 6700K 4,7Ghz 1,45 vcore RAM: Kongston HyperX Predator 3000Mhz CL15 Moderkort: Asus ROG Hero VIII Z170 GPU: EVGA 980Ti ACX 2.0+ SC+ 1450 core [B] SSD: Samsung 850 Pro 512 GB PSU: Seasonic 760XP2 Platinum

Permalänk
Medlem

Testa boota med en sticka i i taget och med klocken nerställd på "default" och felsök för att se om något av minnena är defekt.

Jag förstår att du är upprörd men du får snabbare hjälp om du skriver en trådtiel som faktiskt har med problemet att göra.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechDestro:

Jag vet ej vad jag har gjort... Efter jag satte in 2133 mhz minnen med 1,5v samt en cooler master evo 212 så starta jag datorn och gick direkt in till bios, när jag såg att RAMen var inställd på 1333 mhz så ändrade jag det till 2133, för det är ju det jag ska ha. Men sen efter jag tryckte på "save and reset" så startar datorn i 10-20 sekunder sen startar den bara om sig hela tiden. Inget luktar bränt, jag har bytt RAMen men det händer i get, det ända jag har lagt märke till är att det är en röd diod som lyser rött [DRAM_LED], vet inte om den söltid gör de men det tror jag inte.
Sorry om jag verkar vara otydlig men det är med klump i halsen jag skrivet detta och är helt förtvivlad. Snälla hjälp mig.
Ni ser alla specs under

En CMOS resett lär lösa detta problem. Hade samma problem när jag bytte minne sist. Säkert någon inställning som blivit fel bara. Råkade sätta mitt minne på 1.05 istället för 1.5v Lätt hänt hehe, inget att få panik över.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Resetta CMOS.

^ Var steget snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechDestro:

Jag vet ej vad jag har gjort... Efter jag satte in 2133 mhz minnen med 1,5v samt en cooler master evo 212 så starta jag datorn och gick direkt in till bios, när jag såg att RAMen var inställd på 1333 mhz så ändrade jag det till 2133, för det är ju det jag ska ha. Men sen efter jag tryckte på "save and reset" så startar datorn i 10-20 sekunder sen startar den bara om sig hela tiden. Inget luktar bränt, jag har bytt RAMen men det händer i get, det ända jag har lagt märke till är att det är en röd diod som lyser rött [DRAM_LED], vet inte om den söltid gör de men det tror jag inte.
Sorry om jag verkar vara otydlig men det är med klump i halsen jag skrivet detta och är helt förtvivlad. Snälla hjälp mig.
Ni ser alla specs under

Om du bara ändrat klockfrekvens har du troligtvis för låga timings för att minnet ska hänga med. Reseta CMOS och använd XMP istället.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Fyfan tack så mkt alla CMOS var svaret, jag testade att starta om och allt gick bra!! Tack alla ni!

Visa signatur

Dator: Carnage Datorlåda: NZXT Noctis 450 Black/Red CPU: Intel i7 6700K 4,7Ghz 1,45 vcore RAM: Kongston HyperX Predator 3000Mhz CL15 Moderkort: Asus ROG Hero VIII Z170 GPU: EVGA 980Ti ACX 2.0+ SC+ 1450 core [B] SSD: Samsung 850 Pro 512 GB PSU: Seasonic 760XP2 Platinum

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Om du bara ändrat klockfrekvens har du troligtvis för låga timings för att minnet ska hänga med. Reseta CMOS och använd XMP istället.

XMP?

Visa signatur

Dator: Carnage Datorlåda: NZXT Noctis 450 Black/Red CPU: Intel i7 6700K 4,7Ghz 1,45 vcore RAM: Kongston HyperX Predator 3000Mhz CL15 Moderkort: Asus ROG Hero VIII Z170 GPU: EVGA 980Ti ACX 2.0+ SC+ 1450 core [B] SSD: Samsung 850 Pro 512 GB PSU: Seasonic 760XP2 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechDestro:

Slå på det i BIOS. Det ställer in spänning och timings och frekvens och allt viktigt åt dig.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechDestro:

Extreme Memory Profile.
En inställning som ska finnas i BIOS/UEFI som gör att du får rätt inställningar med alla timings etc.
Ställde du bara om hastigheten innan körde du förmodligen minnena på för låga timings och därför funkade det inte.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H