Permalänk
Medlem

Var förboka GTA V

Tjena Jag har då tänkt att förboka GTA V till X360, och nu undrar jag vilket som är bäst, Electroworld eller Komplett.
EW har gratis frakt men komplett känns lite mer trovärdigt.
Vad skulle ni ha valt?

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk

spelbutiken ftw säger ja

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

INTE spelbutiken säger jag, har beställt där flera gånger men bara ett fåtal gånger har spelet kommit i rätt tid.
EW har jag också använt flera gånger och dem har aldrig krånglat, har fått mitt spel på realse dagen!
Har bokat på EW, stör mig bara att jag missade deras 50kr rea... grrr

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

spelbutiken ftw säger ja

Kostar mer där

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack3h:

Kostar mer där

Det gör den faktiskt inte :), 528:- på spelbutiken är med frakt och om du vill ha spelet garanterat på release måste du lägga till "express brev" på EW.
Visst det blir 523:- då så okej då 5:- billigare är det, du har rätt

Permalänk
Medlem

WEBHALLEN !

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walkx:

WEBHALLEN !

Webhallen är GRYMT bra, men dom är för dyra på många spel tyvärr :/. Men visst smakar det så kostar det... för du har ditt spel när du ska ha det, thats it!

Permalänk
Medlem

Av dessa:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=676492

Så hade/har jag valt EW.... men visst det handlar ju "bara" om ca 50:- hit och dit....

Permalänk
Medlem

Spelbutiken är sämst när det gäller förbokning, varit med om flera ggr dom har missat lanseringsdatum pga att dom gjort något fel.
Vill du ha det absolut billigast så är det zavvi.com som gäller, dock kmr du inte få det på releasedagen. 1-2 veckor brukar det ta.
Annars kan det vara bra idé o dra till närmsta butik först, eller så bokar du på elgiganten, media markt, siba, komplett etc. Dom stora kedjorna brukar sällan missa releasedatum

Permalänk
Medlem

Electro world, köpt spel därifrån som jag fått innan eller på releasedagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Spelbutiken är sämst när det gäller förbokning, varit med om flera ggr dom har missat lanseringsdatum pga att dom gjort något fel.
Vill du ha det absolut billigast så är det zavvi.com som gäller, dock kmr du inte få det på releasedagen. 1-2 veckor brukar det ta.
Annars kan det vara bra idé o dra till närmsta butik först, eller så bokar du på elgiganten, media markt, siba, komplett etc. Dom stora kedjorna brukar sällan missa releasedatum

Kan bara hålla med, som jag skrev tidigare så har jag vart med om exakt samma sak FLERA ggr från spelbutiken.se och det finns fan inget mer störande än att stå där på dagen utan spel!!

Ne ta och boka på EW nu så kommer det bli bra eller som ovan skrev här dra till närmsta butik men då får du ta vad för pris dom har där.

Permalänk
Medlem

Kan bara rekommendera Electro World ( återförsäljare till Elgiganten ) Beställde ett spel där en vanlig vardag torsdag runt kl 16.00 och hade det hemma i brevlådan dagen efter vid 13.00 tiden + gratis frakt på det + doms 50:- rea som pågår just nu. + dom var billigast på Diablo 3 på prisjakt.se

Måste bara ge dom beröm för dom verkar inte synas så mycket tyvärr

Dock betala jag 24:- för express frakt. men det är inte många kronor enligt mig för att ha det i brevlådan dagen efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Kan bara hålla med, som jag skrev tidigare så har jag vart med om exakt samma sak FLERA ggr från spelbutiken.se och det finns fan inget mer störande än att stå där på dagen utan spel!!

Ne ta och boka på EW nu så kommer det bli bra eller som ovan skrev här dra till närmsta butik men då får du ta vad för pris dom har där.

Här i trakterna finns det ingen direkt butik man kan förboka ifrån, så jag tar väl EW isf

Skrivet av Ezkit:

Kan bara rekommendera Electro World ( återförsäljare till Elgiganten ) Beställde ett spel där en vanlig vardag torsdag runt kl 16.00 och hade det hemma i brevlådan dagen efter vid 13.00 tiden + gratis frakt på det + doms 50:- rea som pågår just nu. + dom var billigast på Diablo 3 på prisjakt.se

Måste bara ge dom beröm för dom verkar inte synas så mycket tyvärr

Dock betala jag 24:- för express frakt. men det är inte många kronor enligt mig för att ha det i brevlådan dagen efter.

Har dom en 50:- rea? Vad är det för rabattkod?

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Den rabattkoden fungerar inte längre tyvärr :/.... det var "rea13" i fall du vill prova.

Permalänk
Testpilot

Brukar handla alla mina spel på gamestop, spelbutiken.se eller g2play.net.

GameStop: De kanske anses som väldigt dyra, vilket de är på konsol-sidan. Men jag fick mitt BF3 för 299:- till PC när jag förhandsboka det där sist, och man får BF4.a för 399:- vid förhandsbokning nu med. Vet dock inte hur det ser ut på konsol.

spelbutiken: överlag bäst priser i sverige på spel, enda gången jag hittat bättre priser har varit på webhallen's super reor (fick Gears of War 3 för 79kr bara några månader efter release).

g2play: Har alltid bra priser, oftast billigare än svenska butiker! Du får även alltid på release eller ibland innan till och med!
Nackdelen är då att det endast är digital nedladdning som gäller.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Har mycket goda erfarenheter av Electroworld . Förhandsbokat både NHL 12, NHL 13 och MW3 där. Alla gånger har det kommit på release dagen. Inget krångel alls och bra priser. Fast komplett är också grymma, förhandsbokade NHL 14 som har release på fredag, fick spelet idag, alltså 2 dagar innan release .

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade V på Electroworld dock med standardfrakt under julimånad och enligt mina ordrar så är det fortfarande under behandling!?

Vilken j-kla katastrof om de inte skickade den igår. Planeringen- och ledigheten för torsdag och fredag skulle vara åt förgäves om de skickar idag eller imorgon + de 3-5 arbetsdagarna för Postj-veln...

Permalänk
Medlem

Jag gjorde misstaget att boka på Dustin Home. Verkar inte som dom fått sin leverans? Dom hade banners och allt möjligt på hemsidan men sen har allt tagits bort och GTA 5 finns inte ens kvar i sortimentet längre. Får väl jaga fatt det i någon butik under dagen och avbeställa skiten på Dustin Home.

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleim:

Jag gjorde misstaget att boka på Dustin Home. Verkar inte som dom fått sin leverans? Dom hade banners och allt möjligt på hemsidan men sen har allt tagits bort och GTA 5 finns inte ens kvar i sortimentet längre. Får väl jaga fatt det i någon butik under dagen och avbeställa skiten på Dustin Home.

jag har också beställt via Dustin, har enbart bra erfarenhet av dem. Dock har jag aldrig förbeställt ett spel genom dem. Jag hittar heller inget om gta 5 på dustins hemsida. Tror till och med dem har tagit bort inloggningen för jag kan inte ens logga in. Någon mer som beställt från dem som fått sitt idag?