Asus avtäcker Transformer Book T100 med Bay Trail-T

Permalänk
Melding Plague

Asus avtäcker Transformer Book T100 med Bay Trail-T

Intels partnertillverkare visar upp kommande produkter med Bay Trail-T. Bland dessa syns Asus Transformer Book T100 med ett lågt riktpris och inkluderad licens av Microsoft Office 2013.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt najs ut, bortsett från win8
Hade köpt direkt om den funkat med ubuntu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När fan ska de släppa Transformer tf700 gen2?
En till jävla platta med 1 366 x 768, trodde inte folk fortfarande köpte sånt

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice förutom upplösningen. Hur presterar de nya Atomerna jämfört med Core i3/i5 osv? Har bara haft dåliga erfarenhter med Atom tidigare, otroligt slöa.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Riktigt nice förutom upplösningen. Hur presterar de nya Atomerna jämfört med Core i3/i5 osv? Har bara haft dåliga erfarenhter med Atom tidigare, otroligt slöa.

Läs de senaste artiklarna här på sweclockers angående de nya Atom-kretsarna så får du ganska bra koll. Men jag har en w510 med förra generationens Atom, dvs z2760. Jag tycker att den duger rätt bra till det man förväntar, dvs surf, pdf-läsning och ibland office och enklare beräkningar i exemplevis matlab. Den kan dock sega ner sig lite ibland.

De nya ska vara flera gånger snabbare och ha en mycket bättre grafikdel, så jag tror att dessa kommer att vara hur grymma som helst! Dessutom ganska billiga, 3990:- för 64 GB varianten som lanseringspris är riktigt bra

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Läs de senaste artiklarna här på sweclockers angående de nya Atom-kretsarna så får du ganska bra koll. Men jag har en w510 med förra generationens Atom, dvs z2760. Jag tycker att den duger rätt bra till det man förväntar, dvs surf, pdf-läsning och ibland office och enklare beräkningar i exemplevis matlab. Den kan dock sega ner sig lite ibland.

De nya ska vara flera gånger snabbare och ha en mycket bättre grafikdel, så jag tror att dessa kommer att vara hur grymma som helst! Dessutom ganska billiga, 3990:- för 64 GB varianten som lanseringspris är riktigt bra

Har också en w510 och håller med. Denna verkar ju bättre på det mesta utom upplösning och betydligt billigare (w510 kostar 20% mer), riktigt lovande detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Har också en w510 och håller med. Denna verkar ju bättre på det mesta utom upplösning och betydligt billigare (w510 kostar 20% mer), riktigt lovande detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Upplösningen är ju iaf inte lägre, och även om högre upplösning hade varit nice så tycker jag ärligt talat att det mest är ett lyxproblem och värdesätter den i övrigt för priset mycket bra bildkvalitén högre än fler pixlar

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

Skall bli spännande att jämföra denna med min Vivotab! Ser riktigt bra ut! Upplösningen räcker gott och väl. Tycker det är ganska lagom i denna storleken. Man får inte glömma att den skall kunna användas som en tablet på ett vettigt sätt!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Glöm inte testa den ordentligt. Jag köpte Transformer Prime precis när den kom. Utomordentlig på pappret. Varken Wifi (obefintlig räckvidd) eller GPS ville fungera för att Asus monterat in mottagarna bakom aluminiumskalet.

Permalänk

Varför inte AMD också i en sådan här? Den ser fin ut annars och ett bra pris dessutom.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

11.6" och 1080p hade varit ett givet köp. Kanske kommer en T200?

Permalänk
Medlem

Sen hade det inte varit så dumt med Intel Smart frame

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Upplösningen är ju iaf inte lägre, och även om högre upplösning hade varit nice så tycker jag ärligt talat att det mest är ett lyxproblem och värdesätter den i övrigt för priset mycket bra bildkvalitén högre än fler pixlar

Skrivet av holmberg:

Skall bli spännande att jämföra denna med min Vivotab! Ser riktigt bra ut! Upplösningen räcker gott och väl. Tycker det är ganska lagom i denna storleken. Man får inte glömma att den skall kunna användas som en tablet på ett vettigt sätt!

Håller med om att högre DPI bara för att få mjukare grafik är lite lyxigt och inte nödvändigt, däremot hade några få rader till på höjden varit bra då alla hemsidor nuförtiden har minst 300 pixlar banners etc överst vilket ger väldigt lite utrymme för resten utan scrollning. Detta hade väl inte varit så farligt om man kunnat zooma ut snabbt och lätt men varken IE eller Chrome för Win8 har den funktionen av vad jag sett. Så lite högre upplösning och jag hade varit frälst.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur denna generation av Windowsplattor tas emot.

Har varit riktigt skeptiskt till både Windows plattkoncept samt sådana här hybrider men lyckas Asus leverera en någorlunda snabb (prestanda atom?) och kvalitativ upplevelse så är 349/399 för allt detta (tangentbord, touchpad, Office) väldigt aggressivt mot iPad.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Hoppas dom satsar på liknande koncept fast med 1080p på 11.6" , med lite större SSD (runt 120 GB) + minnesplats, 4 GB RAM hade inte varit fel heller.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Bara löjligt att fortsätta envisas med RT när dessa plattor kommer med fulla Windows 8 för 3-4000kr.

Erbjud alla som har RT plattor att flasha dem med Android och lägg sedan ned RT omgående !

Permalänk

Verkligen intressant till det priset, får hålla koll efter recensioner framöver mao.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Är det "äkta" win 8.1 version och inte nån RT version och man kan installera program som på vanliga PC versionen?
Isåfall är det ett givet köp med det låga priset.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Är det "äkta" win 8.1 version och inte nån RT version och man kan installera program som på vanliga PC versionen?
Isåfall är det ett givet köp med det låga priset.

Ja det är "äkta" windows 8.1

Permalänk
Medlem

Riktigt billigt med tanke på att tangentbordsdockan följer med. Trodde faktiskt inte det.
Helt klart kommer det att rycka i köp/klickfingret på denna.
Har alltid varit intresserad av hela Transformerkonceptet, men aldrig ägt en själv.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Håller med om att högre DPI bara för att få mjukare grafik är lite lyxigt och inte nödvändigt, däremot hade några få rader till på höjden varit bra då alla hemsidor nuförtiden har minst 300 pixlar banners etc överst vilket ger väldigt lite utrymme för resten utan scrollning. Detta hade väl inte varit så farligt om man kunnat zooma ut snabbt och lätt men varken IE eller Chrome för Win8 har den funktionen av vad jag sett. Så lite högre upplösning och jag hade varit frälst.

Inte riktigt med på vad du menar här, men man kan ju iaf väldigt lätt "pinch to zooma" i IE-appen och på skrivbordet fungerar det ju som vanligt.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Skrivet av Arion:

Upplösningen är ju iaf inte lägre, och även om högre upplösning hade varit nice så tycker jag ärligt talat att det mest är ett lyxproblem och värdesätter den i övrigt för priset mycket bra bildkvalitén högre än fler pixlar

Om man använt Acer w510, så märker man att windows på skrivbordet nog itne skulle göra sig så bra med högre upplösning på en så liten skärm.
Jag tror att standardinställningen är inzoomad på w510, men det funkar ju bara tills den klipper text.
1366x768 på 10.1" gör ju dels att den har stöd för att ha två metro-appar bredvid varandra, men även tillräckligt högupplöst för att det ska gå att använda apparna, mycket mer än så behöver man inte på 10.1"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Inte riktigt med på vad du menar här, men man kan ju iaf väldigt lätt "pinch to zooma" i IE-appen och på skrivbordet fungerar det ju som vanligt.

Nu har jag inte datorn här, den är frugans, men jag menar zooma ut, dvs förminska sidan jämfört med originalet. Den studsar om man vill göra allt mindre än så.

Jag tycker att 1280x800 är en skönare upplösning på grund av höjden, men ska man köra två i bredd med 8.1 så blir ju bredden viktigare igen. Lite högre hade inte skadat i mitt tycke, men nästa riktiga steg är väl typ 1600x900, kanske väl smått.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: on topic, 11h batteritid? De gör ingen uppdelning i med eller utan docka. W510 har ju 18h med docka, denna borde väl kunna trumfa det?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Videoapan:

Edit: on topic, 11h batteritid? De gör ingen uppdelning i med eller utan docka. W510 har ju 18h med docka, denna borde väl kunna trumfa det?

Tangentbordet har inget batteri, vilket sannolikt är en kompromiss för att få ner priset till den här nivån. Stämmer 11 timmar borde det dock inte spela någon större roll då det fortfarande räcker "en hel dag".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Nu har jag inte datorn här, den är frugans, men jag menar zooma ut, dvs förminska sidan jämfört med originalet. Den studsar om man vill göra allt mindre än så.

Jag tycker att 1280x800 är en skönare upplösning på grund av höjden, men ska man köra två i bredd med 8.1 så blir ju bredden viktigare igen. Lite högre hade inte skadat i mitt tycke, men nästa riktiga steg är väl typ 1600x900, kanske väl smått.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: on topic, 11h batteritid? De gör ingen uppdelning i med eller utan docka. W510 har ju 18h med docka, denna borde väl kunna trumfa det?

Det går ju att zooma ut om man går in i Internet options. 25%-intervaller. Men skärpan på texten gillar tyvärr inte det. 15% hade nog funkat utmärkt

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tangentbordet har inget batteri, vilket sannolikt är en kompromiss för att få ner priset till den här nivån. Stämmer 11 timmar borde det dock inte spela någon större roll då det fortfarande räcker "en hel dag".

Skickades från m.sweclockers.com

11 timmar räcker gott, ser detta som min laptopersättare. Jag jobbar som lärare så mobilitet är ett nyckelord.

Jag har hört att plattan ska lanseras 18 oktober ngn som vet om det stämmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av riste:

11 timmar räcker gott, ser detta som min laptopersättare. Jag jobbar som lärare så mobilitet är ett nyckelord.

Jag har hört att plattan ska lanseras 18 oktober ngn som vet om det stämmer?

Så alltid kul när man citerar sig sj och svarar på sina egna frågor. Men det verkar som att plattan/datorn är på väg in till norden Komplett verkar få in den runt den 23.

Kan man önska att den tetas av Sweclockers kanske? Jag ska då köpa en