Permalänk
Medlem

GTA V Läckt

Läckt till både PS3 och Xbox 360.
Är nog sagt någonstans på forumet redan, men ville bara säga att jag skrattar åt Rockstar.

De vill inte släppa spelet till PC pga pirater, men vad var det nu som hände?

Länkar kommer inte på frågan.

Dold text
Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Aargh matey! Pirates are everywhere:D

Permalänk
Medlem

Spelar man spelet med internet på så får man permanent ban. Enkelt.

Permalänk
Medlem

Detta är dock vad som händer med varje spel till konsol innan release. Efter att skivorna har börjat tryckas upp så finns det inte så mycket som Rockstar kan göra längre.

Sedan är det givetvis i Rockstars intresse att tjäna så mycket pengar som möjligt, därför väljer de att släppa GTA V till konsolerna först då de tjänar mest pengar på det. Det är inte heller någon majoritet som har chippade konsoler och därför kan/vill spela den piratkopierade varianten.

Jag kan förstå att folk är besvikna över att inget är sagt om en PC version ännu, men det är ju känt sedan tidigare att Rockstars spel släpps till konsolerna först, så jag förstår inte varför folk är så förvånade/arga.

Permalänk
Medlem

Idiotiskt.. Skulle kunna betala upp mot 2000kr för GTA V.. Genialt spel som kommer hålla flera år.. Älskar GTA, kommer alltid göra det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag såg det, kom ut idag på eftermiddagen typ, redan en hel del som laddat ner det på dom privata sidorna! Dock inget spel som intresserar mig så jag står över helt

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Skrivet av Exigo:

Länkar kommer inte på frågan.

En länk till en nyhetsartikel som kan bekräfta ditt påstående då?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir snyggare än gta 4 på konsol. Har dock svårt att tro att upplösningen blir högre än 720p. Blir väl utan kantutjämning också. Skulle lika gärna kunna spela det i 480i på ps2 med scart till tjocktv egentligen >,<

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

De vill inte släppa spelet till PC pga pirater, men vad var det nu som hände?

Ja jo men betydligt färre kommer kunna spela det väl eftersom att till skillnad från pc så kan man inte köra brända spel utan att flasha eller chippa?

Sen så har dom ju sagt att det inte ska komma till pc i typ de 3 senaste gta-spelen känns det som och det har ändå kommit men lite senare, spela roll.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Entusiast

*Gäsp* Väntar på en spelupplvelese i 1920x1080 i 60FPS+ istället

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

En länk till en nyhetsartikel som kan bekräfta ditt påstående då?

http://www.youtube.com/results?search_query=gta+v+gameplay&oq...

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Fortfarande folk som köper de andra GTA spelen på PC via t.ex. Steam efter så här många år... Inte ser man någon som köper San Andreas till PS2 eller Xbox. Vore dumt att inte släppa femman på PC alltså.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Hm, någon missuppfattning att regeln om piratkopiering inte gäller bara för det handlar om konsolspel? GTA V lanseras nästa vecka, fram tills dess går det inte att få tag på titlen genom lagliga kanaler.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

*tråd rensad*

Hm, någon missuppfattning att regeln om piratkopiering inte gäller bara för det handlar om konsolspel? GTA V lanseras nästa vecka, fram tills dess går det inte att få tag på titlen genom lagliga kanaler.

Hallå... det har väl inte diskuterats om piratkopiering av spelet här?

Det handlade om själva spelet.

Permalänk
Medlem

Löjligt av Rockstar att inte släppa till PC pga piratkopiering. Att släppa via Steam är ju garanterad succé.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Löjligt av Rockstar att inte släppa till PC pga piratkopiering. Att släppa via Steam är ju garanterad succé.

För att få ut maximal vinst såklart, det är ju ett företag som vill tjäna pengar som alla andra, dom pysslar inte med nån välgörenhet, det är ju dom som laddar ner som gräver sin egen grop, sen klagar dom att spelet dröjjer. Då tänkar man inte så jävla långt...

Rockstar har nästan alltid levererat bra produkter, ju starkare dom är, ju större och bättre spel har dom råd att utveckla och ju bättre spel får vi. En 5-hundring är ju ingenting, vad får du för det idag annars?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det enda tråkiga med att dom gör såhär är att spelet är optimerat för konsoll. Sedan portas det till PC. GTA 4 flyer tex på lite konstigt på en relativt ny dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

De vill inte släppa spelet till PC pga pirater, men vad var det nu som hände?

Rockstar kommer att släppa GTA V till PC om cirka 6 månader och de är medvetna om att det finns pirater även till datorer. Väldigt många privatpersoner har även skapat någon sorts insamlingslista, där folk kan skriva på om att "förbjuda" en PC-release för GTA V, enbart på grund av piratkopiering och att de tycker att GTA-spelen ska enbart vara till konsoller.

Jag har ingen källa på detta, då jag fick höra detta från en vän.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av saigon:

*Intresseboken antecknar*

Hoppas du får vänta länge

Nemen vad mysig du var då ^^
Antar att man inte får fläkta sina åsikter längre heller... Nae yttrandefrihet är ju dumt det, vi borde avskaffa det omedelbart! *Sarkasm*

Så du ser fram emot spelande med förjävliga texturer i 720p/30FPS förstår jag?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Många spel läcker ut på nätet innan release. Och pirat utsträckningen är inte alld desamma på konsol som pc. Trådskapare skrattar åt rockstar. Jag skrattar åt trådskaparen. GTA V kommer till pc, de hoppas jag. Och jag köper spel som är värt att lägga pengar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Det enda tråkiga med att dom gör såhär är att spelet är optimerat för konsoll. Sedan portas det till PC. GTA 4 flyer tex på lite konstigt på en relativt ny dator.

Vilken tur att 360 & ps3 snart är ett minne blott. Nya konsolerna är ju x86 baserade, och då borde de bli bättre portningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Man kan inte köpa det i butik redan nu antar jag? Hade varit kul att kunna spela lite imorgon.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GaMeR2K5:

Ni får det o låta som om att spelet vore ohyggligt fult och flöt på som sirap?

Förstår inte riktigt hur folk kan vara så kräsna?

Personligen så tycker jag GTA V är ett riktigt välgjort spel och inte sådär "mainstream" som annars är vanligt.

Till er som vägrar konsolversionerna i väntan på ett eventuellt uteblivet PC-spel: Ni missar ett bra spel. Men det är ju såklart upp till var och en.

Det kan vänta.
Jag kan inte njuta av spelet totalt på det sättet som det kommer vara på Xbox 360, grafiken är väl inte så viktig men FPS:en och upplösningen är kärnan för en bra spelupplevelse.

GTA V må vara game of the decade men jag står fanimej inte ut med FPS:en på konsol.
Det är otroligt värt det att vänta på en PC-version.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

För att få ut maximal vinst såklart, det är ju ett företag som vill tjäna pengar som alla andra, dom pysslar inte med nån välgörenhet, det är ju dom som laddar ner som gräver sin egen grop, sen klagar dom att spelet dröjjer. Då tänkar man inte så jävla långt...

Jag som hör köpt tre GTA IV licenser till PC? har jag rätt att klaga?

Tycker det är självklart att GTA V ska komma till PC. Vore synd om den inte kommer. När det händer bryr jag mig inte om så länge det inte rör sig om år. Finns gott om andra titlar att spela så länge. Men att exkludera alla PC spelare vore idiotiskt.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om rockstar gick ut o sa att dom inte släpper spelet pågrund av det här xD

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man skall betala för sitt spel. Tänk vad många timmar som har gått åt att producera det.

Går man efter principen; - Jag vet ju inte om spelet är bra, därför tankar jag olagligt kan man ju fråga sig varför ett demo inte skulle passa. Sen finns det ju otaliga sätt att se om ett spel verkar roligt eller inte.

Google is your friend.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Vilken tur att 360 & ps3 snart är ett minne blott. Nya konsolerna är ju x86 baserade, och då borde de bli bättre portningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite tråkigt att det släpps till aktuella konsoller dock. Jag förstår självklart anledningen bakom det men tänk om det var byggt endast för dom nya konsollerna.

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Nemen vad mysig du var då ^^
Antar att man inte får fläkta sina åsikter längre heller... Nae yttrandefrihet är ju dumt det, vi borde avskaffa det omedelbart! *Sarkasm*

Så du ser fram emot spelande med förjävliga texturer i 720p/30FPS förstår jag?

Eftersom GTA V, efter vad jag har hört, möjligtvis ska släppas till Xbox One och PS4 och att dem kanske skall släppa PC versionen ungefär samtidigt så kanske vi kan se 1080p 60Hz var inte så otroligt negativ

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bordsvatten:

Eftersom GTA V, efter vad jag har hört, möjligtvis ska släppas till Xbox One och PS4 och att dem kanske skall släppa PC versionen ungefär samtidigt så kanske vi kan se 1080p 60Hz var inte så otroligt negativ

Jag är negativ till Xbox 360/PS3-versionen men såklart inte spelet över lag, det är ju därför jag väntar på PC-versionen.
Hade spelet släpps till PC den 17:e September eller åtminstone haft ett officiellt release-datum så skulle jag inte vara tjurig alls men nu är det inte så och visst kommer det någon gång till PC men det är förjävligt att det måste bli såhär.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Väldigt många privatpersoner har även skapat någon sorts insamlingslista, där folk kan skriva på om att "förbjuda" en PC-release för GTA V, enbart på grund av piratkopiering och att de tycker att GTA-spelen ska enbart vara till konsoller.

Detta måste vara det dummaste jag hört på länge.
Har provat GTA V till både 360 och PS3 och det är knappt spelbart på 360, känns som det rullar i 20-25 fps.
PS3 är lite bättre men inte mycket, hur man inte skulle vilja ha valet att spela detta på PC är helt absurt...

Skrivet av SweSparky:

Vilken tur att 360 & ps3 snart är ett minne blott. Nya konsolerna är ju x86 baserade, och då borde de bli bättre portningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Läste någonstans att 360 ska hållas i liv till 2016...
Inte tillräckligt snart..

Visa signatur

Citera.