Hinner jag få GTA V i tid?

Permalänk
Medlem

Hinner jag få GTA V i tid?

Hej

Jag har förbokat GTA V på CDON.se för ett tag sen. När jag går in på min orderlista står det status: ej levererad. Jag tar det som att de inte har skickat.

Tror ni att jag hinner få det på tisdag? Jag tvivlar på att det kommer skicka innan måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voltio:

Hej

Jag har förbokat GTA V på CDON.se för ett tag sen. När jag går in på min orderlista står det status: ej levererad. Jag tar det som att de inte har skickat.

Tror ni att jag hinner få det på tisdag? Jag tvivlar på att det kommer skicka innan måndag.

Om de skickar det på måndag så bör det ju komma fram på tisdag (förutsatt att du bor någonstans med normal postgång).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Om de skickar det på måndag så bör det ju komma fram på tisdag (förutsatt att du bor någonstans med normal postgång).

Men chansen för försening finns alltid.
Till exempel CDON kanske inte skickar förrän på eftermiddagen och posten tar inte emot det direkt.

Permalänk
Skrivet av voltio:

Hej

Jag har förbokat GTA V på CDON.se för ett tag sen. När jag går in på min orderlista står det status: ej levererad. Jag tar det som att de inte har skickat.

Tror ni att jag hinner få det på tisdag? Jag tvivlar på att det kommer skicka innan måndag.

Du kan fråga CDON's kundtjänst.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Du kan fråga CDON's kundtjänst.

Är de öppna på helger?

Permalänk
Medlem

När jag beställt saker får jag det oftast dagen efter butiken skickat mail om att de skickat. Så har du inte otur bör det komma på tisdagen (om cdon ser till att skicka på måndagen) Men om jag förstått det rätt kan det variera hur snabbt saker kommer fram beroende på vart man bor.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Enda sättet att vara 100% säker på att du får det på releasedagen är när du håller spelet i din hand efter att ha gått ner på stan och köpt det i butik.

Permalänk
Entusiast

Spelet ska alltdi komma på releasedag men det stämmer inte alltid.

Har fått ett flertal spel 1 dag försent från alla möjliga nätbutiker och det är bara någonting man får acceptera...
När World of Warcraft Cataclysm släpptes så fick jag det 2 dagar efter release medan en polare i samma stad som jag fick det 1 dag för tidigt... Gissa om jag var sur

Prisa digitala nedladdningar!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av voltio:

Är de öppna på helger?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Är också lite orolig för mitt spel som jag beställde på komplett. Dom fick in dem i fredags men dom skickade inte spelet förän idag. Jag bor utanför Umeå så det brukar ta 3 dagar. Dom kör ingen expressleverans bara för att jag ska få spelet på tisdagen?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Är också lite orolig för mitt spel som jag beställde på komplett. Dom fick in dem i fredags men dom skickade inte spelet förän idag. Jag bor utanför Umeå så det brukar ta 3 dagar. Dom kör ingen expressleverans bara för att jag ska få spelet på tisdagen?

Tycker det låter rimligt att de använder de det fraktalternativ du valde vid beställningen.

(Sedan så misstänker jag att butikerna bara har ett datum angivet när de får börja leverera och egentligen oavsett detta så har nog butikerna ändå inte koll på vilka adresser som det tar längre tid än vanligt för posten att komma fram till.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av voltio:

Hej

Jag har förbokat GTA V på CDON.se för ett tag sen. När jag går in på min orderlista står det status: ej levererad. Jag tar det som att de inte har skickat.

Tror ni att jag hinner få det på tisdag? Jag tvivlar på att det kommer skicka innan måndag.

För dom flesta med postnummer under 83000(med vissa undantag naturligtvis, all information finns på postens hemsida) så brukar det ta bara en dag. Så chansen finns ju att du får det

Skrivet av Oggaaaa:

Är också lite orolig för mitt spel som jag beställde på komplett. Dom fick in dem i fredags men dom skickade inte spelet förän idag. Jag bor utanför Umeå så det brukar ta 3 dagar. Dom kör ingen expressleverans bara för att jag ska få spelet på tisdagen?

Postnummer över 83000 brukar man få räkna med en extra dag utöver det som anges på butikernas sida. Sitter själv i den sitsen då jag bor ett antal mil norr om Umeå. Visst kan man mot "dyra pengar" få någon form av expressleverans men samma där räkna med en dag extra mot södra Sverige.

Skrivet av evil penguin:

Tycker det låter rimligt att de använder de det fraktalternativ du valde vid beställningen.

(Sedan så misstänker jag att butikerna bara har ett datum angivet när de får börja leverera och egentligen oavsett detta så har nog butikerna ändå inte koll på vilka adresser som det tar längre tid än vanligt för posten att komma fram till.)

Skulle inte tro att butiker bryr sig om vart i Sverige man bor, skulle bara kosta tid och pengar att kolla ALLA leveranser. Sen så som sagt brukar det stå på butikernas hemsidor vilka postnummer som kan räkna med en dags längre leverans, t.ex. över 83000 samt 62000-62999 tror jag det var inte så säker på dom sista dock. Detta är då naturligtvis leverans med posten andra har jag ingen koll på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm tänkte inte på att det var söndag idag. Paketet skickades imorse så borde ju få det på tisdag då. Verkar som att posten jobbar helg då alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt Gta V från komplett, då beställde jag standard eftersom man får billigare vapen, när man beställer Grand Theft Auto V: s Special Editions och Collectors Editions. Jag vela då hellre ha standard, istället för editions paketen.

Mitt Gta v som jag nu bokade ifrån komplett har skickats:

Detta står på min order...

15 sep kl 14:40 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
15 sep kl 21:42 Örebro, Sorterad
15 sep kl 21:42 Örebro, Sorterad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErkeE:

Detta står på min order...

15 sep kl 14:40 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
15 sep kl 21:42 Örebro, Sorterad
15 sep kl 21:42 Örebro, Sorterad

Det betyder att din försändelse var i Örebro kl 21:42.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Det betyder att din försändelse var i Örebro kl 21:42.

Ja, den va i Örebro tror ni den hinner fram till Tisdag, eller blir det försenad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkeE:

Ja, den va i Örebro tror ni den hinner fram till Tisdag, eller blir det försenad?

Du måste ju få den idag tycker man.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Av min erfarenhet så är CDON verkligen sega på att uppdatera det där? Har för mig att det där brukar uppdateras mot kvällen Har vart så för mig i alla fall

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Känns lite jobbigt när det står varorna packas, alltså har CDON inte ens skickat än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voltio:

Känns lite jobbigt när det står varorna packas, alltså har CDON inte ens skickat än.

Har samma status från CDON.
Blir nästan lite ledsen om jag inte får det imorgon

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 16GB DDR4 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Har samma status på CDON jag också, stod att det uppdaterades i söndags, så det vore ju mycket märkligt om det inte har skickats iväg idag, min jobbarkompis fick spelet idag, den jäveln, så det är bäst för cdon att jag får det imorgon!
(känns härligt att jag som 25åring sitter och bryr sig på det här viset )

Ah, fick precis sms om att det är påväg till mig, bara att slappna av då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Har samma status på CDON jag också, stod att det uppdaterades i söndags, så det vore ju mycket märkligt om det inte har skickats iväg idag, min jobbarkompis fick spelet idag, den jäveln, så det är bäst för cdon att jag får det imorgon!
(känns härligt att jag som 25åring sitter och bryr sig på det här viset )

Ah, fick precis sms om att det är påväg till mig, bara att slappna av då.

Jag fick också sms precis. Verkar som att CDON har haft fullt upp med att skicka ut GTA V och uppdaterade inte sidan förrän nu.

Permalänk

fick meddelande att det var skickat i lördags ifrån spelbutiken.se. så hoppas innerligt att jag har det i brevlådan imorgon =).

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Jag fick spelet direkt.... från Playstation Store

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk

Haha, alla är lite sugna på att lira GTA verkar det som. Bokade mitt för en månad sen på Spelbutiken.se och fick mail i fredags om att det skulle skickas men har inte hört nåt från posten ännu Hoppas starkt på leverans imorrn

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk

Webbhallen skicka mitt i lördags hade hoppats på att få det idag redan
Men men blir postlådan i morgon blir att tajma väckarklockan samma tid som posten kommer

Visa signatur
Permalänk

Jag fick sms just innan kl 17.00 idag att ett brev från cdon var påväg till mig, jag bor i umeå ganska nära ålidhem, när kommer mitt brev komma?
Någon som vet vilken tid posten är igång?
Får jag det inte imorgon blir jag galen..
Visst kommer det i postlådan/boxen? Jag har beställt vanliga versionen.

Permalänk
Medlem

Nu ändrades statusen på CDON till "postad".
Fucking äntligen, började ju tappa hår framför datorn

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 16GB DDR4 3200Mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Insert_name:

Jag fick sms just innan kl 17.00 idag att ett brev från cdon var påväg till mig, jag bor i umeå ganska nära ålidhem, när kommer mitt brev komma?
Någon som vet vilken tid posten är igång?
Får jag det inte imorgon blir jag galen..
Visst kommer det i postlådan/boxen? Jag har beställt vanliga versionen.

Har du aldrig fått post förut?

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

När BF3 släpptes för två år sedan så beställde jag det på Komplett. Releasedagen för BF3 var torsdagen 27 oktober 2011, jag fick inte spelet förrns tisdagen, veckan efter. Efter detta handlade jag aldrig på komplett igen ;D

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T