Permalänk

GTA V PC ANNOUNCEMENT!!

http://www.rockstarannouncement.com/#sthash.PM2bO7mJ.dpbs Vad kan detta vara för något? Är det på riktigt eller fake? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Titlen på denna tråd är lite missvisande, samt om den u handlar om PC så ligger den i fel forums del.

Skulle rekommendera att du ber en moderator byta namn.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

jag bara väntade på att den skulle dyka upp här

Dom flesta verkar överens om att det är fake. Rockstar har redan en egen kanal på sin site, och hittills har dom varit rätt konsekventa med att använda den.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

En sida som heter rockstarannouncement.com och folk undrar om det är legit...sigh...

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk

Ok, som vanligt är alla smartasses här på swec. Finns det normalt folk här överhuvudtaget? Ville bara höra om någon visste mer än det som REDAN finns att hitta på google.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeadSilet:

Ok, som vanligt är alla smartasses här på swec. Finns det normalt folk här överhuvudtaget? Ville bara höra om någon visste mer än det som REDAN finns att hitta på google.

Ja dom på Rockstar vet nog säkert, så du kan ju prova lägga iväg ett mail
Och information om ett möjligt PC release kommer på deras egna hemsida/twitter/FB först antagligen, så du kan ju lurka där om du vill va först med infon.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadSilet:

Ok, som vanligt är alla smartasses här på swec. Finns det normalt folk här överhuvudtaget? Ville bara höra om någon visste mer än det som REDAN finns att hitta på google.

Föga troligt, med tanke på att googles sökmotor sträcker sig över hela internet. Det skulle isåfall vara om någon här på Sweclockers skulle ha kontakt med någon som jobbar hos Rockstar och därmed arbetar med spelet GTA.

Annars är det väldigt liten chans att ett så litet forum som Sweclockers som dessutom är svenskt har mer koll på uppgifter angående ett amerikanskt spel än vad man kan få tag på google.

Just saying

Permalänk
Skrivet av plajton:

Föga troligt, med tanke på att googles sökmotor sträcker sig över hela internet. Det skulle isåfall vara om någon här på Sweclockers skulle ha kontakt med någon som jobbar hos Rockstar och därmed arbetar med spelet GTA.

Annars är det väldigt liten chans att ett så litet forum som Sweclockers som dessutom är svenskt har mer koll på uppgifter angående ett amerikanskt spel än vad man kan få tag på google.

Just saying

Fan Plajton, var inte ett smartass nu

Permalänk
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadSilet:

http://www.rockstarannouncement.com/#sthash.PM2bO7mJ.dpbs Vad kan detta vara för något? Är det på riktigt eller fake? Någon som vet?

Om spelet ska släppas om 14h i skrivande stund så betyder det att många butiker skulle ha ett par pallar GTA IV PC version och då skulle det självklart läcka ut!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk

Står ingenting om att gta ska släppas om 14h så vart får du det ifrån keVVa?

Permalänk
Medlem

folk går verkligen på vad fan som hellst

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadSilet:

http://www.rockstarannouncement.com/#sthash.PM2bO7mJ.dpbs Vad kan detta vara för något? Är det på riktigt eller fake? Någon som vet?

Fake - http://news.en.softonic.com/gta-v-rockstar-announcement-site-...

Sorry bro!

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem

Antagligen fake som många andra skriver.
Slår man upp domänen rockstargames.com (officiella sidan) så står det att Take-Two Interactive Software, Inc. har registrerat domänen. Take-Two Interactive Software har två helägda dotter bolag som är 2K Games och Rockstar Games.

Men om man slår upp rockstarannouncement.com så är den som registrerade domänen dold av WhoisGuard.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Är det inte så att det kommer till USA idag?

Edit: måste ha drömt

Visa signatur

.: Chassi: Phanteks Eclipse P300 | Moderkort: MSI Z77A-G43 GAMING | CPU: Intel Core i7 2600K (Sandy Bridge) @ 3,4GHz + Corsair H80i | Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9| GPU: Asus GeForce GTX 1060 6Gb | OS Disk: Samsung 860 EVO 250GB | Nätagg: Fractal Design Integra R2 750W | Skärm: Philips 276E8VJSB 4K IPS | Server: HP Proliant N54L 5Tb :.

Permalänk
Inaktiv

jag skulle inte ens gå in på den sidan, lycka till när datorn blivit kapad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon160366:

jag skulle inte ens gå in på den sidan, lycka till när datorn blivit kapad

Därför man använder sin linux-vm till att se vad det handlar om

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag såg rubriken under "Nytt i forumet" och tänkte YES!!!

När jag såg länken i första inlägget förstod jag att det var fake... Trist!

Permalänk
Medlem

Fasen.. Började nästan gråta av glädje när jag såg titeln..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Testpilot

Eftersom det är fake och det även redan finns flertalet trådar om GTA V till PC i PC-avdelningen så låser jag den här tråden.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]