Permalänk

PS3 GTA V HJÄLP FORT

Tjena folket, nu är det såhär, var ju såklart skit taggad på att köpa gta v genom ps3 store, Men när jag köpt spelet säger det att jag har för ont om minne på konsolen, jag kollar såklart och har 12 Gb modellen! Spelet kräver 17.2 gb, kan man göra på nåt sätt att man fixar en extern hårdisk till ps3 eller vad ska jag göra!?
TACKSAM FÖR SNABBT SVAR
/ MVH

Permalänk
Medlem

1 Rensa bort så du får utrymme för spelet.

2: Köp extern hårddisk.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

1 Rensa bort så du får utrymme för spelet.

Han hade ju 12 Gig modellen

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Kan nån länka en trolig länk om hur man fixar en extern hdd till ps3an

Permalänk
Medlem

Vad jag vet kan man inte installera spel på en extern hårddisk. Du får nog köpa en intern, 2.5" för att få det funka

Någon får dock rätta mig om jag har fel här

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Köp en 2.5 hdd så är de klart

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av Antonheeh:

Kan nån länka en trolig länk om hur man fixar en extern hdd till ps3an

Du kan ju sätta in en intern 2,5" HDD i den istället?

Permalänk

Du kan byta ut den interna disken till en större 2,5" disk!

Bytte själv ut min interna hårddisk på mitt ps3 från 320GB till 1TB vilket gick hur smidigt som helst.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Han hade ju 12 Gig modellen

Såg det nu.

Haha

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Flintan86:

Du kan ju sätta in en intern 2,5" HDD i den istället?

Är det bara att byta hdd sen installeras ps3an på den nya hddn automatiskt?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Är det bara att byta hdd sen installeras ps3an på den nya hddn automatiskt?

Annars så går du och köper skivan på elgiganten för 499:- eller game för 699:-.

Jag kör PS3 12gb slim

Rensade det helt, sen gick det installera ifrån skivan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av 1Nkz:

Annars så går du och köper skivan på elgiganten för 499:- eller game för 699:-.

Jag kör PS3 12gb slim

Rensade det helt, sen gick det installera ifrån skivan.

Har ju redan köpt spelet på ps3 store :/ kan man få tillbaka pengarna därifrån så man kan köpa på skiva?

Permalänk

Hittade en 2.5 HDD från en laptop jag kan använda! Skulle det funka tro? Men iaf, om det funkar, hur gör man en ren rensning på hårddisken från laptopen i sånna fall?

Permalänk

Som ovan säger, köp mounting bracket och en 2.5" hdd.
Sen kan du köpa måååånga spel på playstation store.

problemet löst för en lång tid framöver!

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Skrivet av patrikbrann:

Som ovan säger, köp mounting bracket och en 2.5" hdd.
Sen kan du köpa måååånga spel på playstation store.

problemet löst för en lång tid framöver!

Men jag hittade en 2.5 hdd nyss som jag tror jag kan anväda. Läs det jag skrev innan, skulle det funka tro?

Permalänk

Jaha, postat samma sekund

Du ska inte behöva rensa den, det ska ditt playstation göra när du stoppat in den och migrerar över befintligt data till den.

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article17481363.a... Installera bara den ena skivan”
GTA V äter upp 8 gb på din konsols hårddisk

Se till att ha tillräckligt med ledigt utrymme på hårddisken.

Och att installera rätt skiva.

Annars kan ”GTA V” bli en tråkigare upplevelse än du hoppats.

Permalänk
Skrivet av patrikbrann:

Jaha, postat samma sekund

Du ska inte behöva rensa den, det ska ditt playstation göra när du stoppat in den och migrerar över befintligt data till den.

Hoppas det funkar då

Permalänk
Skrivet av Al3xswe:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article17481363.a... Installera bara den ena skivan”
GTA V äter upp 8 gb på din konsols hårddisk

Se till att ha tillräckligt med ledigt utrymme på hårddisken.

Och att installera rätt skiva.

Annars kan ”GTA V” bli en tråkigare upplevelse än du hoppats.

Det där gäller bara för xbox360.

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikbrann:

Det där gäller bara för xbox360.

Öppna ögonen...Både 360- och Playstation 3-versionerna kräver 8 gb ledigt lagringsutrymme för en obligatorisk installation innan man kan börja spela.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag läste nånstans att man kan installera på en USB-sticka. Kanske blir billigare om det fungerar?

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Skrivet av MeckarN:

Jag har för mig att jag läste nånstans att man kan installera på en USB-sticka. Kanske blir billigare om det fungerar?

Det skulle ju vara ett under om det funka! Hddn jag hitta passade inte -.- blir att köpa en ny i morn...

Permalänk
Skrivet av Al3xswe:

Öppna ögonen...Både 360- och Playstation 3-versionerna kräver 8 gb ledigt lagringsutrymme för en obligatorisk installation innan man kan börja spela.

Att installera ena skivan som du skriver gäller endast xbox360. Vilket den där artikeln mest handlar om.

Om du läser vad TS skriver så ser du att han har redan köpt den digitalaversionen.
Finns ingen chans att 12GB modellen av ps3 klarar av det. Du sja ladda ner OCH installera då.

Så innan du uttalar dig om att öppna ögon så kanske du själv bör göra det.

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikbrann:

Att installera ena skivan som du skriver gäller endast xbox360. Vilket den där artikeln mest handlar om.

Om du läser vad TS skriver så ser du att han har redan köpt den digitalaversionen.
Finns ingen chans att 12GB modellen av ps3 klarar av det. Du sja ladda ner OCH installera då.

Så innan du uttalar dig om att öppna ögon så kanske du själv bör göra det.

Vill man ladda ner den digitala versionen från PSN krävs i sin tur hela 36 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

Öppna ögonen...Både 360- och Playstation 3-versionerna kräver 8 gb ledigt lagringsutrymme för en obligatorisk installation innan man kan börja spela.

8Gb låter lite lite tycker jag...
Är det bara vi som laddat ner som behöver 17.9Gb ?

Funkar fint och laggfritt iallafall, hos mig...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

8Gb låter lite lite tycker jag...
Är det bara vi som laddat ner som behöver 17.9Gb ?

Funkar fint och laggfritt iallafall, hos mig...

/Homer_S

Köpte du gta på skivan eller? När jag skulle ladda ner via PSN stog det 17.2 gb, iaf så köper jag ny hdd i morn! tack för hjälpen alla!