hjälp, behöver amd fäste för en crossair h80 (VARNING FÖR ANNONSÖREN/ANVÄNDAREN)

Permalänk

hjälp, behöver amd fäste för en crossair h80 (VARNING FÖR ANNONSÖREN/ANVÄNDAREN)

hjälp, behöver amd fäste för en crossair h80. Köpte en här på sweclockers av användern *** raderat ***. Han sa han hade allt kvar. Men inte fick jag smed amd fäste. Bara baksidan av platt och snabb fäste å Intel fäste. Så någon som har amd fäste som ligger och skräpar man kan få? Trona säger med att han tänker vägra ta tillbaka varan. När ja säger då får han gör det. Han säger ja sa skulle skaffa intel. Men här kommer det jag skrev:( Amd nu. Men ska kanske skaffa Intel sen. Därför vill ja ha för båda.) Så är det någon som har fästet liggande för amd, vore jätte snällt, om man kunna få det. Efter som ej går köpa nytt!

medlemsuppgift
Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem

Snälla, läs igenom vad du skriver innan du postar ett inlägg. Använd punkt, stor bokstav och stycken också så blir det så mycket enklare att läsa.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av Zakire:

Snälla, läs igenom vad du skriver innan du postar ett inlägg. Använd punkt, stor bokstav och stycken också så blir det så mycket enklare att läsa.

Har du hört tala som dyslexi?!

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem

*** raderat ***

Nu vill jag inte vara taskig eller alltför OT, men det är svårläst. Om man är medveten om att man har Dyslexi borde man köra rättstavning och liknande hjälpmedel istället för att skylla på det. Så svårt är det inte, med lite träning brukar man kunna skriva rätt bra.

De flesta vet vad Dyslexi är tror jag, men dyslexi är ingen ursäkt för att kalla folk noob, be folk hålla tyst eller skriva något som knappt är läsligt i min mening. Tips kan vara att kontakta Corsair själva och be om ett fäste, de brukar vara rätt medgörliga. Tips (igen) är dock att skriva det mailet lite mer i klarspråk då de är ett företag. Be en bekant om hjälp om du vägrar använda rättstavning eller anstränga dig mer kan vara ett bra förslag.

§ 1.2
Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

*** raderat ***

Nu är jag ingen expert inom dyslexi, så rätta mig om jag har fel. Men inte fan innebär det att man inte vet hur man ska använda punkt och stor bokstav? Felstavning i all mening, det gör jag själv också, men om man läser igenom vad man skrivit en gång innan man postar så är det väl inte särskilt svårt att sätta en punkt eller ett kommatecken där man själv känner att en paus i läsandet hade varit behövligt.

§ 1.6
Permalänk
Medlem

Det är lätt att glömma att sådant som dyslexi finns och med tanke på ungdomars överlag taskiga skrivkunskaper (drar inte alla över samma kam.. men.. ) så är det lätt att reagera, när man ser språket som ska föreställa svenska.

Ett tips är att skriva i sign att man har dyslexi, har sett någon/några andra göra det.. Lättare att vara förstående då.

Annars finns det fina hjälpmedel, som redan tagits upp här..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har otroligt svårt att tro att mängden av dyslektiker ökat hundrafaldigt de senaste 10 åren. Folk är lata helt enkelt, de dyslektiker jag känner läser istället igenom sina skrifter ordentligt och det blir väldigt få stavfel efter detta. Så nej, jag tror inte på någon slags dyslexi.
Om det nu faktiskt ÄR så att man är dyslektiker, gör som andra på Swec och skriv det i din signatur så att man kan ha LITE överseende. Det är dock ingen ursäkt för att bara häva ur sig oförståelig text utan att korrekturläsa den.

Skrivet av poppis23:

Jag förstår vad han skrev. Inte mitt fel att ni inte fattade

"Inte mitt fel"? Du är inte TS, varför skulle nån skylla på dig? Det är såna där inlägg som får dig att bli utpekad som troll, ren provokation helt i onödan.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Snälla, folket!
Ont: Som sagt så kan du köpa det via komplett

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Men hej Brallan. ser att du har gjort en tråd om mig, va trevligt. nu är det så att jag inte förstår vad du säger när du ringer och inte heller vad du skriver så tror det är därför det vart fel ifrån början. (förstår det nu när du säger att du har dyslexi) men samtidigt när du säger till mig att inte jag kan läsa så blir jag lite trött och arg. jag har sagt det förut och säger det igen, jag kan betala tillbaka allt som du har lagt ut, men ingen kompensation.

edit: eller så kan jag hjälpa till att betala på nya fästen då det verkar att finns att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torna:

Men hej Brallan. ser att du har gjort en tråd om mig, va trevligt. nu är det så att jag inte förstår vad du säger när du ringer och inte heller vad du skriver så tror det är därför det vart fel ifrån början. (förstår det nu när du säger att du har dyslexi) men samtidigt när du säger till mig att inte jag kan läsa så blir jag lite trött och arg. jag har sagt det förut och säger det igen, jag kan betala tillbaka allt som du har lagt ut men inte mer.

Dyslexi har inget med uttalet att göra, det har med förmågan att läsa och förstå och även skriva text... Så förstår du inte vad ts säger vid samtal med dig så beror det inte på hans eventuella dyslexi...

Missförstå mig inte nu, det är inte dig jag är irriterad på utan ts försök till att skylla på sin evetuella dyslexi istället för att skriva vettigt så att "alla" förstår vad som menas.

Hoppas det löser sig för er emellan.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag tänkte rensa tråden men insåg från inlägg två och framåt att den enbart var full av trams – skärp er! *Hänglås*

Lider man av dyslexi, skriv gärna det i signatur så är det lättare att ha överseende med skrivfel och klumpiga formuleringar. Dyslexi eller ej, det är bäst för allas trevnad på forumet om man i alla fall gör sitt bästa när det kommer till korrektur. Trevlig kväll!

Mvh,
Jacob Hugosson

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag tog mig tid att redigera lite i tråden. Det är närmast omöjligt att göra det helt rättvist och samtidigt läsligt. Det blev en kompromiss.

/KimTjik