Permalänk
Medlem

GTA V - Problem (PS3)

Efter jag installerat och spelat GTA V ca 1½ timme så fryser spelet, men jag hör ljud i bakgrunden. Så jag blir tvungen att starta om konsolen och börja om uppdraget jag höll på med.
Jag har även provat låna en kompis skiva, och med samma resultat. Mitt Playstation är 3 år gammalt.

Någon med liknande problem?

+ Jag har provat installera om spelet och även formaterat hårddisken, dessvärre utan framgång.

Så här ser det ut när spelet hänger sig, som att världen framför inte hunnit ladda klart tex.
Bild: http://fuskbugg.se/dl/moEFwW/1236016...90944578_n.jpg

Permalänk

samma problem

Jag har liknade problem.

Installera allt och de gick bra och smärtfritt.
spelade ca 1 timma sen hängde de sig helt. nu hänger sig mellan 5-30 min i mellan åt.
så typ hela tiden. och en gång har de hängt sig att jag har kunnat gå runt..men inte kunnat ta upp mobil
eller gå in i ett annat fordom samt ingen minikarta.

Permalänk

Humm kan det vara för det är den gamla konsolen eller något annat skumt fel ?

Kör själv den nya ps3 super slim eller vad den heter och har spelat sen klockan 11 idag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Humm kan det vara för det är den gamla konsolen eller något annat skumt fel ?

Kör själv den nya ps3 super slim eller vad den heter och har spelat sen klockan 11 idag.

Det är tre år gammalt - Playstation Slim 500gb

Permalänk
Medlem

Inget annat spel jag har hänger sig som det gör nu, så jag tycker det är otroligt konstigt att det endast hänger sig när jag spelar GTA i 5-30min som förgående skrev.

Permalänk
Medlem

Måste vara ett mjukvarufel som bara dyker upp på vissa modeller.
Jag har den första modellen (60Gb) som kom för 7 år sedan och har spelat nästan hela dagen smärtfritt.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Jag har en slim 120GB och det flyter på som det ska. Spelet har varit igång sen kl 13 idag och har varken haft någon bugg eller frysning under sessionen

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

ps3

Jag har också slim 120gb men de fungerar bara 5-30 min som jag skrev förut.
Inga andra spel hänger sig heller.

Permalänk
Medlem

Jag har problemet att spelet hänger sig när jag ska slutföra eller börja ett uppdrag, oftast när ps3:an laddar. Ibland hänger sig spelet även när jag försöker få upp kartan och ibland försvinner minikartan och efter en stund så får jag svart skärm Skitskumt för storyn är avklarad sedan några dagar tillbaka utan några problem. Har en 120gb slim med några år på nacken.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2