PS3 hakar upp sig/fryser.

Permalänk
Medlem

PS3 hakar upp sig/fryser.

Tja!

Går rakt på sak, har tänkt köpa ett PS3 + GTA V för 1000kr, problemet var att det tydligen hakade upp sig, tar tid att sätta på, och av/på knappen ger sig ibland.
Min fråga är om det är något som går att fixa själv, t.ex damsuga(?) det ev. lämna in och låta dom kolla på det. (Hur mycket skulle det kosta på ett ungefär isåfall?)

Tackar på förhand, och skulle uppskatta seriösa svar!

Permalänk
Medlem

köpa begagnat då? dammsuga inte!!! annars är ju ps3 riktigt billigt nu ändå, dock kostar ju gta v en del också. Köp helst ny då dom som sagt är billiga

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Det hade jag gjort, men är en 16årig moppepojke och har studiebidraget jag får pengarna ifrån, så behöver lite över till bensin t.ex. Kalla mig snål men hade köpt ett helt nytt om pengarna räckte till.

Permalänk
Keeper of Traditions

Att det hänger sig kan ju bero på flera olika saker... Är det på grund av damm så är det bara att dammsuga det eller blåsa ut med tryckluft, men risken finns ju att det är värre fel.

Om du tvingas lämna in det så blir det nog dyrare än om du köpt ett helt nytt från början, då får du ju även garanti samtidigt, något du inte får om du köper begagnat.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Att det hänger sig kan ju bero på flera olika saker... Är det på grund av damm så är det bara att dammsuga det eller blåsa ut med tryckluft, men risken finns ju att det är värre fel.

Om du tvingas lämna in det så blir det nog dyrare än om du köpt ett helt nytt från början, då får du ju även garanti samtidigt, något du inte får om du köper begagnat.

Okej, så det är alltså en risk jag får ta? Om jag nu köper ett nytt på elgiganten som jag såg låg på 1,500kr räcker då dom 12GB som är på det, finns 500GB men kostar upp mot 2000kr, vilket jag inte har råd med.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Reezt:

Okej, så det är alltså en risk jag får ta? Om jag nu köper ett nytt på elgiganten som jag såg låg på 1,500kr räcker då dom 12GB som är på det, finns 500GB men kostar upp mot 2000kr, vilket jag inte har råd med.

Jag har dålig koll på det, men 12GB räcker nog inte långt. Det räcker till sparfiler men antagligen inte till att installera spel.

Hittar du inget felfritt begagnat exemplar och inte vill lägga mer pengar så räcker säkert 12GB-varianten. Det går att sätta i egna hårddiskar också, vill jag minnas.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag har dålig koll på det, men 12GB räcker nog inte långt. Det räcker till sparfiler men antagligen inte till att installera spel.

Hittar du inget felfritt begagnat exemplar och inte vill lägga mer pengar så räcker säkert 12GB-varianten. Det går att sätta i egna hårddiskar också, vill jag minnas.

Okej, tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Du har inget Game i närheten? Ser att dom säljer begagnade om man kikar på hemsidan, http://www.game.se/acatalog/Begagnat.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fors_89:

Du har inget Game i närheten? Ser att dom säljer begagnade om man kikar på hemsidan, http://www.game.se/acatalog/Begagnat.html

Det vet jag faktiskt inte, du kanske vet om det finns i Uddevalla/Trollhättan? Gamestop finns, men säljer dom också begagnade PS3:n etc?

Permalänk
Medlem

Jag har EXAKT samma problem som du beskrev. Så otroligt besviken för jag kom hem från jobbet med otroligt höga förväntningar.

Satt och spelade ca 1½ timme tills detta inträffade upprepande gånger.
Bild: http://fuskbugg.se/dl/moEFwW/1236016_10152213673478102_149094...

Spelet fryser till, men jag kan höra ljud i bakgrunden.

Konsollen är tre år gammal och 17 dagar. Så nu blir det väl att köpa ett NYTT strax innan Playstation 4 ska släppas. -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reezt:

Det vet jag faktiskt inte, du kanske vet om det finns i Uddevalla/Trollhättan? Gamestop finns, men säljer dom också begagnade PS3:n etc?

Jag TROR att gamestop i Uddevalla skulle kunna sälja begagnade ps3or, testa slå en signal eller skicka ett mail till butiken!
Game tror jag inte ligger i närheten av Uddevalla, närmast är nog Göteborg :(.

Edit: Hörde att Elgiganten säljer ut sitt sortiment just nu i Uddevalla, kanske finns det ett ps3 billigt där?

Tillägg
Permalänk
Medlem

Märkligt. Min PS3a från 2006 tuffar på fortfarande fast den låter förbannat högt!

Permalänk
Medlem

Ni som har problem.

Har ni öppnat era konsoller o kikat efter damm i kylflänsar och fläktar ?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

i praktiken så går det knappt att spela GTA V på en PS3 med 12gb hårddisk utan man ska vara beredd att byta ut hårddisken om man vill kunna spela det, eller köpa en PS3 med större hårddisk från början

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coburn:

Jag har EXAKT samma problem som du beskrev. Så otroligt besviken för jag kom hem från jobbet med otroligt höga förväntningar.

Satt och spelade ca 1½ timme tills detta inträffade upprepande gånger.
Bild: http://fuskbugg.se/dl/moEFwW/1236016_10152213673478102_149094...

Spelet fryser till, men jag kan höra ljud i bakgrunden.

Konsollen är tre år gammal och 17 dagar. Så nu blir det väl att köpa ett NYTT strax innan Playstation 4 ska släppas. -_-

Så det är alltså bättre att köpa ett felfritt isåfall, om problemet inte går att lösa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fors_89:

Jag TROR att gamestop i Uddevalla skulle kunna sälja begagnade ps3or, testa slå en signal eller skicka ett mail till butiken!
Game tror jag inte ligger i närheten av Uddevalla, närmast är nog Göteborg :(.

Edit: Hörde att Elgiganten säljer ut sitt sortiment just nu i Uddevalla, kanske finns det ett ps3 billigt där?

Billigaste är 1500kr, dock är det bara på 12GB, ska maila gamestop och fråga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reezt:

Billigaste är 1500kr, dock är det bara på 12GB, ska maila gamestop och fråga!

Kollade du på elgiganten.se eller kollade du i butiken? Eftersom dom har utförsäljning tror jag inte priserna på hemsidan riktigt stämmer för Uddevallabutiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fors_89:

Kollade du på elgiganten.se eller kollade du i butiken? Eftersom dom har utförsäljning tror jag inte priserna på hemsidan riktigt stämmer för Uddevallabutiken

Kollade på hemsidan!