Grafiken på GTA V bättre än väntat på Xbox 360?

Permalänk
Avstängd

Grafiken på GTA V bättre än väntat på Xbox 360?

Visst, texturerna i naturen är skräp och låg FPS vid bilkörning gör körningen plågsam långa stunder (klarar bara spela en timma innan huvudvärken tar över) man annars en positiv överraskning grafikmässigt.

Vad tycker ni om grafiken (resten lämnar vi till stora GTA V tråden).

Citat:

Rockstar has revealed that they are not interested in bringing Grand Theft Auto V to next-gen consoles. Speaking in a recent interview, Rockstar’s Dan Houser revealed that the studio is not interested in bringing the game to the PlayStation 4. With that said, it’s unlikely that the game will arrive on Xbox One either.

Houser told The Guardian that Rockstar is very interested in bringing new experiences to the Xbox One and PS4, but GTA V would not be one of them.

“Of course we’re interested. But no, not in terms of GTA, because we’re always working on the current game. We look at the tech at a more practical level: what will be ready for which game that we’re working on further down the line. We don’t have another GTA in development, we don’t work on three of these games at a time. That would be phenomenally depressing. So, in terms of GTA, no. We get pitched by the hardware manufacturers on what they’re planning to do and our tech guys come up with ideas on how that could be used. Does this influence design decisions? Of course. But we’re not sat there fantasising about 10 years down the line. We’re so busy with what we’re doing right now.”

Vi vill ha GTA V till PC

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Är det en screenshot från din bildvisare?

Om du frågar mig så ser det inte klokt ut, helt vridna färger och kontrast... usch.
Har spelet på PS3, "korrekt" inställt på projektor och det ser längder bättre ut än det där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Är det en screenshot från din bildvisare?

Om du frågar mig så ser det inte klokt ut, helt vridna färger och kontrast... usch.
Har spelet på PS3, "korrekt" inställt på projektor och det ser längder bättre ut än det där...

Set där är ju ett foto på hans TV, inte konstigt att det ser ut som det gör. Svårt att bedöma bilden då färgerna är helt fel.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Entusiast

Visst, den ser ok ut men det är förjävliga kanter på grund av att spelet inte kunde få någon Anti-aliasing.
Dessutom så fick ju FPS:en tydligt lida på grund av detta så jag ser det inte som lyckat, jag tycker att det blev overkill.

De skulle ha försämrat grafiken lite och låtit spelet ligga på 30+FPS hela tiden, då kanske man skulle köpt det men nu blir det att vänta på PC.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

GTA IV hade ju små lagg när man körde snabbt med bilen på ps3an.. Vill inte ens veta hur mycket de laggar i GTA V, men de ser helt ok ut för att vara i en sådan gammal konsol..

Men som sagt, GTA är ett spel som kräver flyt inte snygghet:/

Jag väntar nog på PC jag med:/ Hoppas att CE släpps till PC också..

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Oh ja, grafiken är över förväntan. Helt otroligt att detta är på en konsol ifrån 2005-2006.

brukar vara resultatet vid smart kodning ;3

ne de är en kompromiss för även omd e är syggt så har de prestanda hicka

Permalänk
Avstängd

Grafiken är ju inte speciellt imponerande. Efter så många år av arbete mot hårdvaran, låg upplösning och låg uppdateringsfrekvens och strömmande av texturer.

Tack, men nejtack.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Är det en screenshot från din bildvisare?

Om du frågar mig så ser det inte klokt ut, helt vridna färger och kontrast... usch.
Har spelet på PS3, "korrekt" inställt på projektor och det ser längder bättre ut än det där...

Bilden är taget från min TV med en Asus platta. Färgerna i naturen ser ut ungefär så även i natura. Men det var själva texturerna av vegetationen jag vill visa. Ibland när jag spelar längtar jag efter en PC-version men tycker ändå grafiken duger för att vara på en Xbox 360 som jag tror egentligen i början är gjord för att spela på stor tjockTV/480p plasma även om de bedrägligt lanserades för dåtidens nya HD TV apparater på 1080i/720p.

På mig imponerar Rockstar och ser fram emot vad de kan göra med grafiken på Xbox One, Playstation 4 eller PC.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Ända minus var fps droppen

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Ganska hårda bevis :). PC visste vi med hög säkerhet redan. Nu kan vi med medelhög säkerhet säga att det kommer till PS4 :-).
Xbox One vet jag inte.
Tidigare var ju Rockstar Playstation exclusive (eller något). San Andreas släpptes nästan ett år före till PS2.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Är det en screenshot från din bildvisare?

Om du frågar mig så ser det inte klokt ut, helt vridna färger och kontrast... usch.
Har spelet på PS3, "korrekt" inställt på projektor och det ser längder bättre ut än det där...

För dålig saturering var GTA IV:s stora problem, jag tycker det är bra att vi får se lite mer färger i GTA V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Bilden är taget från min TV med en Asus platta. Färgerna i naturen ser ut ungefär så även i natura. Men det var själva texturerna av vegetationen jag vill visa. Ibland när jag spelar längtar jag efter en PC-version men tycker ändå grafiken duger för att vara på en Xbox 360 som jag tror egentligen i början är gjord för att spela på stor tjockTV/480p plasma även om de bedrägligt lanserades för dåtidens nya HD TV apparater på 1080i/720p.

På mig imponerar Rockstar och ser fram emot vad de kan göra med grafiken på Xbox One, Playstation 4 eller PC.

Alltså, texturerna tycker jag inte var så imponerade för att vara 2013 :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iSw3de:

Alltså, texturerna tycker jag inte var så imponerade för att vara 2013 :/

Inte imponerande men på en snart 10 år gammal konsol är det rätt okej och alltså bättre än jag förväntade mig. Köpte GTA IV till Xbox 360 för ett tag sedan efter att spelat några år på PC och tyckte det var/är nästan ospelbart med den grötiga skitgrafiken. Rockstar måste haft bråttom att släppa det till de nya konsolerna när de kom ut för trotts en enormt detaljerad stad är ju själva grafiken det sämsta jag sett på dessa konsoler. Kanske bara bra att de väntar med släppet till de nya.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

En polare hade med sitt GTA V och xbox till skolan idag, vi satt och lirade under lektionen ( chill lärare gav oss ett datum att vara klara på ) och grafiken var mycket bättre än förväntat på 7 år gammal hårdvara. Undrar hur pc versioner blir med nåt mod!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Är grafiken så viktig för er att ni är villiga att vänta till pc-versionen? Eller ni som säger det har ingen console ändå? Det är INTE ospelbart! Så dålig grafik är det inte. Hur skulle det kunna få så många 10/10 om det var ospelbart och en enda stor laggfest? Om ni bara bryr er om grafik kan ni väl sitta och kolla på 3D-mark

Personligen är jag en aldeles för stor GTA-fan för att kunna vänta. Jag älskar det här spelet och köpte en ps3 för att kunna spela det. (Köpte en 360 för gta iv, men den har gått sönder sen dess).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Är grafiken så viktig för er att ni är villiga att vänta till pc-versionen? Eller ni som säger det har ingen console ändå? Det är INTE ospelbart! Så dålig grafik är det inte. Hur skulle det kunna få så många 10/10 om det var ospelbart och en enda stor laggfest? Om ni bara bryr er om grafik kan ni väl sitta och kolla på 3D-mark

Personligen är jag en aldeles för stor GTA-fan för att kunna vänta. Jag älskar det här spelet och köpte en ps3 för att kunna spela det. (Köpte en 360 för gta iv, men den har gått sönder sen dess).

Varför jag väljer att vänta på pc versionen är självklart för mig. Jag vill inte skänka mina pengar på spelkonsolversionen och visa Rockstar att det lönar sig att utveckla spelet till konsoler först. Jag vet att jag ensam inte kan påverka det men så tjurig är jag
Jag tycker personligen också att GTA spelen är skönast att spela på pc. Kontroll mässigt, möjlighet till mods seriösa och mindre seriösa, förhoppningsvis bättre framerate också.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

För dålig saturering var GTA IV:s stora problem, jag tycker det är bra att vi får se lite mer färger i GTA V.

Sant!

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nasso:

Är grafiken så viktig för er att ni är villiga att vänta till pc-versionen? Eller ni som säger det har ingen console ändå? Det är INTE ospelbart! Så dålig grafik är det inte. Hur skulle det kunna få så många 10/10 om det var ospelbart och en enda stor laggfest? Om ni bara bryr er om grafik kan ni väl sitta och kolla på 3D-mark

Personligen är jag en aldeles för stor GTA-fan för att kunna vänta. Jag älskar det här spelet och köpte en ps3 för att kunna spela det. (Köpte en 360 för gta iv, men den har gått sönder sen dess).

Jo, grafiken är viktig. Tyvärr är jag känslig för halvbra FPS och kan inte spela GTA V mer än 1 timma åt gången sedan tar huvudvärken över. Grafiken är inte usel som i konsol-GTA IV men tycker det är synd att spelet i dagsläget inte är planerat till PC eller Xbox One/PS4.

Hade köpt det ändå även om ett släpp till kraftfullare hårdvara i maj 2014 var bekräftad och så länge och plågat mig igenom spelet i små doser. Väntar gärna på en genomarbetad PC/NG version om Rockstar bemödar sig att slipa på en sådan. Tills dess man vet får man leva med korta spelstunder av detta underbara spel.

PS - Kör upp på stadsmotorvägen med en långtradare och ställ den tvärs över vägbanan. Var beredd på stannande bilar som i GTA 4 men icke då. Jidrans vilket liv det blev på AI, helt sjukt underbart. Bara ljudbilden är övermäktig om man kopplar i flerkanalljud.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Äsch jag spela på projektor med stor duk. Tycker inte grafiken är dålig eller att det är kass fps som vissa hävdar. Ett av de bästa spelen detta året. Har 7 uppdrag kvar. Tänker spela klart det imorrn.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att fps:en blir väldigt låg då och då?
(Spelar på PS3 med skiva - inte installerat på hårddisken, förutom de 8gb som man var tvungen då alltså)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Är grafiken så viktig för er att ni är villiga att vänta till pc-versionen? Eller ni som säger det har ingen console ändå? Det är INTE ospelbart! Så dålig grafik är det inte. Hur skulle det kunna få så många 10/10 om det var ospelbart och en enda stor laggfest? Om ni bara bryr er om grafik kan ni väl sitta och kolla på 3D-mark

Personligen är jag en aldeles för stor GTA-fan för att kunna vänta. Jag älskar det här spelet och köpte en ps3 för att kunna spela det. (Köpte en 360 för gta iv, men den har gått sönder sen dess).

Jag personligen klarar inte av att spela med en gamepad. Klarar inte av "joystick" rörelsen, känns så sjukt efterblivet. Och att ha aimbot aktiverat, för att hjälpa till vid svåra situvationer skänns bara B. Sen på pc kommer ju mods etc som gör det hela till en trevligare upplevelse.

Jag spelar iofs aldrig "skjutspel" på konsol av den anledningen jag nämnde ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Bara jag som tycker att fps:en blir väldigt låg då och då?
(Spelar på PS3 med skiva - inte installerat på hårddisken, förutom de 8gb som man var tvungen då alltså)

Nej inga problem alls (i mitt tycke). Allt är på HDD dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Men bilspel då? Eller bildelen i GTA? Det går ju inte att köra med digital input?

Det måste ju bli helt fel att bara kunna välja ingen eller full gas?

Där måste man ju ha gamepad även på PC.

Absolut! Bilspel är boss med en handkontroll! Och lika så bildelen på gta V. Men det väger inte inärheten upp det "aimbot" aktiga aimet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Absolut! Bilspel är boss med en handkontroll! Och lika så bildelen på gta V. Men det väger inte inärheten upp det "aimbot" aktiga aimet.

Går att stänga av.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Tycker inte grafiken är dålig eller att det är kass fps som vissa hävdar.

Du är väl låg standard då
Det är samma sak med brudar, en del tar med sig vilka skräcködlor som helst hem från krogen

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Går att stänga av.

Absolut, det vet jag! Stör mig också på att avnända "joystick" till skjutspel.

Jag kommer chilla på PC, även att det svider ordentligt! Sjukt sugen på att spela.

Permalänk
Medlem

Funkar riktigt blä på min. Gav den en service men det hjälpte inte. Trodde först att den överhettade så jag dammade ur den, ny kylpasta etc.

Tur fan att jag inte köpte spelet. Visste att det skulle bli skit. Polarn var dock hygglig och ska låna ut sin slim ochså. För på min phat-2006 är det bildspel.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Tycker att det är otroligt snyggt, visst, detaljerna blir ganska grötiga på långt håll men det har jag överseende med när hårdvaran är så pass gammal och bilduppdateringen ändå är duglig (upplever det sällan som under 30 fps). Finns ju inte en chans i världen att en pc med ett 7800 GTX hade pallat den grafiken idag, så jo, jag blir ändå väldigt imponerad.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Är grafiken så viktig för er att ni är villiga att vänta till pc-versionen?

Inte grafiken i sig, men frameraten.... Och än viktigare: kontrollerna! Måste ha min mus.

---

Skrivet av GaMeR2K5:

Men bilspel då? Eller bildelen i GTA? Det går ju inte att köra med digital input?

Det måste ju bli helt fel att bara kunna välja ingen eller full gas?

Där måste man ju ha gamepad även på PC.

Njäe, i GTA 4 funkar det förvånansvärt bra att köra bil med tangentbordet. Visst, lite ryckigt blir det med gas/broms tex men oftast är det ju fullt ös som gäller iallafall Kontrollerna där har lite inbyggd tröghet/vikt och det finns lite automatisk styrhjälp så digitalt är faktiskt helt acceptabel. (Konstigt nog stör mig inte den styrhjälpen ens i närheten så mycket som tex autoaim gör)

Förlåt för offtopic

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Ska man köpa det till 360 eller ps3 ?