World of Warcraft spelare

Permalänk
Medlem

World of Warcraft spelare

Tänkte jag skulle skapa en tråd och se intresset av WoW ifrån alla SWEc medlemmar.
Jag spelar själv Alliance på Sylvanas PvP. Vad lirar ni för karaktärer och vilken inrikting, PvE - PvP?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Akiwa:

Tänkte jag skulle skapa en tråd och se intresset av WoW ifrån alla SWEc medlemmar.
Jag spelar själv Alliance på Sylvanas PvP. Vad lirar ni för karaktärer och vilken inrikting, PvE - PvP?

Jag spelar Horde på Stormscale och The Maelstrom.
Ally på Outland.

Mest PvE kanske PvPar denna season om den blir bra.
Multiboxar och massa twinks.
Edit : börja spela US Beta 2004

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Har spelat sedan launch och har c:a 10 lvl 90 (vet faktiskt inte exakt ...)
Alla på EU Azjol Nerub och Dragonblight, bara PVE (vill jag köra pvp så finns det bättre spel...)
Spelar alla klasser utom DK och shammy.
Som main ser jag min prälle men mest spelar jag pally och lock, har dock även en massa tid på mage och hunter.
Har ett knippe välgearade allie gubbar, men spelar såklart mest horde.
Senaste patchen var dock en besvikelse så jag vet inte hur mycket jag kommer spela tills nästa expansion.

Permalänk
Medlem

Spelat sen launch (egentligen korean beta) men mindre frekvent det senaste året och lade av i somras vilket känns rätt gött.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Spelar Horde på Stormscale sedan 2005, spelar inte lika mycket i dag dock.

Permalänk

2008-2009 körde jag PVP på Executus som Alliance, 2009-2011 PVE på samma server. 2011 så bytte jag till Silvermoon eftersom att servern var helt död och körde PVE där tills i somras, när jag la av.

Permalänk

Ally Ragnaros, pve och pvp. 1 horde dock

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Jag spelar Horde på Tarren Mill, började rätt så nyligen att spela igen efter ett uppehåll sedan cataclysm. Jag har annars spelat till och från sedan början av TBC. Spelade absolut mest under början av Wotlk, tråkigt nog så sluta dom flesta jag känner i spelet

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Jag tror att tråden passar ännu bättre här.

Permalänk

Ett halvt dussin gearade gubbar på kazzak som alliance. Spelar mest pve men kazzak är inte den mest optimala servern (0, 5-1% ally ^^ ) Som tur är finns raidfinder och när det här crossrealm grejset kommer igång blir det nog fin fint. kanske man får ett AH med auktioner i till och med

Visa signatur

ShadyNovac

Permalänk
Medlem

Shadowsong Alliance

Human Arms Warrior PVE

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Silvermoon, Alliance. Kommer snart migga då det är för långa köer på kvällarna.
Worgen Death Knight.

Visa signatur

i7 3770k | ASUS P8Z68-V Pro/Gen3 | Corsair H80i | EVGA GTX 780 SC/ACX x2 SLI. | Corsair Vengeance 32GB (1866MHz) | Cooler Master Stryker | Ducky Shine2 MX Red Green LED | Steelseries Sensei FNATIC Edition | Razer Goliathus XXL Control Edition. | Crucial M500 960GB!

Permalänk
Medlem

Spelade 2 månader under Cata som Alliance på Frostmane. PVPade mest men brukade köra äldre raids och annat för achievements och mounts.

Permalänk
Medlem

Har spelat till och från sedan US betan, körde stenhårt under WoW och TBC men lagt det lite på hyllan sedan dess.
Inte spelat alls på nåt halvår eller så och aktiverade mitt konto igen igår, märker nu när jag ville spela lite att det efter 9 år fortfarande är kö för att komma in på Stormscale.. Dock bara 20 minuter, var ju värre förr när det kunde va 2-3 timmar kö för att komma in.

Och PVE all the way.

Edit: 20 minuter kanske var lite optimistiskt, stått i kö i 10 nu och det är fortfarande 20 min kvar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShadyNovac:

Ett halvt dussin gearade gubbar på kazzak som alliance. Spelar mest pve men kazzak är inte den mest optimala servern (0, 5-1% ally ^^ ) Som tur är finns raidfinder och när det här crossrealm grejset kommer igång blir det nog fin fint. kanske man får ett AH med auktioner i till och med

kazzak hade ju riktigt bra pve alliance guidler förr om åren dock, även då var det 95% horde / 5% alliance.
spelade horde på kazzak under lång tid i vanilla/tbc/wotlk och vi körde mycket neutral ah trading med forte på alliance sidan när det begav sig i BT bland annat

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Spelat på flera olika realms undertiden man lirat.

Började på Executus i Vanilla och sen i slutet så blev det flytt med kompisar till en PvE realm, Quel'thalas har jag för mig den hette. Kompisarna sa att det knappt var någon skillnad mellan PvP och PvE realms, men det var ju så ofantligt tråkigt på PvE när man var tvungen att PvP enabla sig, ingen ganking eller något :/ Lyckades uppnå rank 12 i ett halvhjärtat försök till R14 men tröttnade på att bara nöta.

Efter det blev det massor med olika, Frostmane och Kazzak blandannat. Kazzak var skön att lira på då den hostas här i Sverige så man fick snäppet bättre pingtider.

Nu har det inte blivit något lir på de riktiga realmsen på 2 år utan brukar glida in på något privatserver då och då som kör vanilla. Alltid spelat horde och PvE som huvudfokus.

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

kazzak hade ju riktigt bra pve alliance guidler förr om åren dock, även då var det 95% horde / 5% alliance.
spelade horde på kazzak under lång tid i vanilla/tbc/wotlk och vi körde mycket neutral ah trading med forte på alliance sidan när det begav sig i BT bland annat

Ja där fanns ju det!
Jag har varit med i några av dom och när jag slutade spela 2011 fanns några av dom fortfarande kvar.
För två månader sedan när jag åter aktiverade mitt konto blev jag lite chockad att allt och alla var borta haha..
Forte fanns kvar och var hyfsat aktiva när jag slutade 2011 faktiskt.

Visa signatur

ShadyNovac