Blizzard stänger ned auktionshuset i Diablo III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Då mobsen kommer släppa bättre och sällsyntare loot samt att level cappen höjs till 70 så är det nog ingen större vits att köpa på sig massa prylar nu...

Inte nu , nej. Men någonstans i Jan - Feb.
Går alltid att höja sin dps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Jag håller med att de kan ta bort RMAH, men att ta bort GAH är bara dumt.
Det kan ALDRIG bli som i D2, där trading faktiskt kunde fungera. Då det finns alldeles för mycket random.

Tex: du vill ha en SOJ i D2. Då får du en SOJ. Nu kan du få en SOJ som är riktigt bra, eller en som är skit.
Tror knappast att Loot 2.0 kommer göra det bättre. Mer än att du har lite större chans att få ett bra item.

Riktigt tråkigt. Återigen gör de på fel sätt.

Håller verkligen med dig!
Kommer man kunna se på dessa forum om man verkligen får mer dps om man köper ett nytt vapen/armor som 'på pappret' ser bra ut, lika enkelt som man ser det i AH nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Sälj loot på AH, köp gems.

Inte alltid man har tur med loot sörru, och om man inte vill använda ah så känns det ju lite b

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

Klart att AH ska finnas!
Däremot ska inte RMAH finnas, det pajar spelet totalt.

Ett slutet ekonomiskt system fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Inte alltid man har tur med loot sörru, och om man inte vill använda ah så känns det ju lite b

Och du tror verkligen att Loot 2.0 kommer att få det att regna legendaries, guld, rares och munkar?
Där lär man också behöva massa tur, sörru.
Loot kommer förmodligen vara mer anpassad efter din karaktär men ingen har sagt att det kommer vara good loot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiat:

Sa jag något annat? Ne, det gjorde jag inte. Men det kommer ju bli mer nu inte sant? För ju typ bara perfekt rollade grejer för 1b och uppåt som låg på dessa sidor innan.

Ta det lilla lugna x) Jag håller med det kommer såklart bli fler sådana sidor när dom stängt ner AH.

Permalänk
Skrivet av segen:

Och du tror verkligen att Loot 2.0 kommer att få det att regna legendaries, guld, rares och munkar?
Där lär man också behöva massa tur, sörru.
Loot kommer förmodligen vara mer anpassad efter din karaktär men ingen har sagt att det kommer vara good loot.

Fast om dom nu tar bort AH/RMAH..... så måste looten som droppas var en uppgradering för dig. Liknande det som sker på konsol versionen.
Dom har alltså så stort självförtroende i loot 2.0 att AH/RMAH inte behövs.

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig?
Uselt spel ändå

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Tack, Blizzard!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Yeeeeeeeeeees!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

nej tack, då kommer man bara se massa idioter med fuskade items som man redan ser på konsoll.

Vad spelar det för roll? du väljer ju själv hur du vill spela, du behöver ju inte spela med andra spelare än dina polare eller helt enkelt spela själv. Mods och fusk kan vara kul ibland...

Konsol versionen lider av en MYCKET allvarligt problem som gör att spelet fryser/hänger sig så du kan förlora all din speldata...annars var det roligare än PC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

För att du inte kan tjäna miljader av guld?
Kommer skapas 1000 + sidor på forum med AH nu.

Folk kommer använda tjänster som playerauctions, så det enda som egentligen händer är att items kommer kosta riktiga pengar och guldet blir värdelöst.

RMT kan man tyvärr inte bli av med, om man inte tar bort trading helt och hållet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Trodde man ALDRIG skulle ske! När jag såg detta på FZ så trodde jag de skojade. Tänkte att Blizzard släpper väl aldrig AH som drar in pengar till de.

Jag kommer börja med Diablo III igen när AH är borta.

Mitt problem med AH var, att köpa något för lite guld var så OTROLIGT mycket effektivare än att gå till datoraffärerna, smeden eller pryla monster. Bara att gå in på AH, ställa in parametrarna och PING, 300 amuletter. Sortera efter kostnad och VIPS så visste du om du hade råd eller ej.

I Torchlight däremot....där måste du JOBBA för dina grejer!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Inaktiv

Mycket skit kommentarer i denna tråden, folk har ju uppenbarligen inte en aning om hur det faktist var i Diablo 2.

Ja, det kommer alltid finnas 3rd party sites som erbjuder både guld och items för riktiga pengar, och kanske kommer d2jsp börjas användas flitigare... men att sitta å säga att denna nyheten är mer negativ än positiv är ju helt retarded, och ni som inte har en aning som satt å spelade med er tal rasha sorc 2 timmar i veckan tycker jag inte borde yttra er om vad som är bäst för att spelserien ska leva vidare. Spelet behöver en fresh start, en reset samt ett sätt att urskilja casual spelare och dom som faktiskt spenderar blod å tårar dvs ladder systemet.

Kände mig fruktansvärt förråd av Blizzard med Diablo 3, som 22 åring som spelat diablo 1-2 hela min uppväxt medans min generation spelade WoW och dess expansioner m.m, men allt dom gör med den nya expansionen pekar mot nya och bättre tider.
Efter det fruktansvärda missnöjet med Diablo3 hoppas jag att dom kan leverera till hypen också, det lär vi väl få se.

// Någon spelat diablo spelen över 10 000 timmar lätt..

Permalänk
Medlem

Helt rätt men Blizzard kommer inte få några mer pengar av mig på ett bra tag. Jag försökte verkligen gilla D3, och det var kul ett tag, men jag kommer aldrig starta det igen. Jag tror inte de har rätt folk kvar längre.

Det finns ARPG's ute där utvecklarna verkligen lyssnar på sina spelare och för en givande dialog. Jag spelar hellre ett sådant och får vara med och påverka var spelet tar vägen (vilket redan hänt). Jag står mycket hellre ut med imperfektioner i ett sådant spel än i D3.

Sedan är det väl ingen sorg att slippa Blizzard's fan community.

Permalänk
Avstängd

Hela spelet var en stor besvikelse och har varit dött länge.

Allt förutom hur långt man kom innan första nerfen i spelet är helt ointressant enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Tvivlar väldigt starkt på att det är för sent, deras Expansion till Diablo2 var helt underbar och jag är väldigt säker på att deras nya game director kommer styra spelet åt rätt håll nu. Och med alla ändringar som kommer till expansionen så tror jag detta kan bli en come-back.

Deras expansion kommer ju sälja bra, kan ju vem som helst lista ut.

Ja vi kommer köpa det även om det är skit eftersom att hoppas att blizz ska fixa till det. Även om det nog inte går att få det att bli D2 + Baal

Hur som haver så vet jag att jag kommer spela det bara för singelplayer för att jag vill veta. Får de till det bra kanske jag skapar en ny käraktär. Men känns inte så just nu.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

AH var en av de saker jag ogillade mest med D3, så tack Blizzard, men denna ändringen kommer mer än 12 månader för sent.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Eller så tar de bort auction house för staten ville ha för mycket pengar av handeln som pågick där!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Härligt! Nu blir det fan roligt att spela D3 igen!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Dags att börja söka jobb igen då... Va rätt skönt ändå så länge det varade
Blev rätt rik på D3 med alla bottar. Gick ju att botta nästan vart som helst plus att guld säljer sjukt bra. Bäst va de första halvåret innan AH öppnade, fick in mellan 20-30 tusen på en månad rakt ner i fickan på bara några få bottar, nu ligger det på ca 8-12 tusen, går att leva på, men det är lite snålt
Kör i dagsläget 27 bottar totalt dygnet runt. Pallar inte fixa fler licenser
Men stänger dom auktionshuset blir det svårt att sälja guld igen, blir för osäker inkomst eftersom man hälften av gångerna blir blåst på forum
Ett intressant spel som helt kommer dö om ett år.
RiP D3

Visa signatur

Platta/surfdator - SurfAce Pro 2 256gb
Gaming rigg - CPU: Intel Core i7 2600k @6GHz 1,25V (Multiplier x59 | Bus Speed 103,02) | Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 | Minne: 64Gb DDR3 Crucial PC3-12800H @1648,4 1:6 cl9 9 9 24 2T 1,5V | ASUS Radeon HD 7950 DirectCU II Top 3Gb @1GHz GPU, 6GHz Minneshastighet | 2x Dell UltraSharp U2412M | Samsung SSD 850 EVO 512Gb | 4x WD Green WD30EZRX 64MB 3TB

Permalänk
Medlem

^
Jag hoppas fan att du skämtar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

nu har jag inte spelat sedan det släpptes i princip, men är det fortfarande samma samma samma samma grejer bara svårtare nivåer om å om igen?

det var det som gjorde att jag slutade spela.fastnade på 3 Diablo på svårighets nivå "3" minns ej vad den heter. där fick jag nog, samma samma stuff hela tiden, det sägs att det skall vara lite nya Quest runt omkring, men när det blir samma bas bara svårare så blir det lätt att man bara springer rakavägen, för att man redan sett det.

D3 var kul å spela när det kom, men det fick mig inte att fastna i det tyvärr då jag upplevde som att jag spelade samma spel om å om igen.

Det har väl alltid Diablo handlat om, även tidigare installationer? De flesta spenderar väldigt liten del av speltiden på Normal - Hell ändå, så det är lite av en transportsträcka, liknande den som finns i WoW (dvs spelet börjar inte på riktigt förrän man är på maxlvl - DOCK inte sagt att man inte kan ha kul på vägen).

Vill man bara se storyn osv så gör man som du gjorde. Spela igenom det en gång och lägg det åt sidan. För mig har diablo-spelen alltid handlat om att döda monster och leta efter slumpmässigt genererade föremål (inte sitta och bläddra på AH), och då har man alltid kört samma områden om och om igen :).

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Fast om dom nu tar bort AH/RMAH..... så måste looten som droppas var en uppgradering för dig. Liknande det som sker på konsol versionen.
Dom har alltså så stort självförtroende i loot 2.0 att AH/RMAH inte behövs.

Det vore ju väldigt trevligt.
Jag tvivlar dock att varje item som droppas kommer att vara bättre än den som droppade innan. Du förstår själv att det inte håller.
Jag hoppas verkligen på Loot 2.0 för den vi har nu fungerar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Min P100 barb säger annat + alla jag lirar med som är aktiva varje dag

D3 är glömt för dig, ska du trolla så försök iaf

Tror snarare att det inte är glömt för dig och dina vänner online men för majoriteten så är det redan glömt.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk

Bra beslut av Blizzard, men troligen för sent för att locka mig tillbaks till expansionen. Är ändå fast i Path of Exile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeiph:

Dags att börja söka jobb igen då... Va rätt skönt ändå så länge det varade
Blev rätt rik på D3 med alla bottar. Gick ju att botta nästan vart som helst plus att guld säljer sjukt bra. Bäst va de första halvåret innan AH öppnade, fick in mellan 20-30 tusen på en månad rakt ner i fickan på bara några få bottar, nu ligger det på ca 8-12 tusen, går att leva på, men det är lite snålt
Kör i dagsläget 27 bottar totalt dygnet runt. Pallar inte fixa fler licenser
Men stänger dom auktionshuset blir det svårt att sälja guld igen, blir för osäker inkomst eftersom man hälften av gångerna blir blåst på forum
Ett intressant spel som helt kommer dö om ett år.
RiP D3

Pffs... softcappen ligger ju på 100 licenser. Kom in i matchen!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

har alltid tyckt att spelet är roligare när man spelar "self found" då AH gör det för lätt att man går in och köper nått vapen med soc på låg level och slaktar dig genom normal och nightmare utan motstånd....

det är inte kul!! en stund kanske, men inte i längden...

det här är ett bra val, jag ser fram imot att höra mer nyheter, det är nästan så att jag funderar på det redan nu. vi får se... ge mig lite mer godis och jag skaffar expansionen...

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Min P100 barb säger annat + alla jag lirar med som är aktiva varje dag

D3 är glömt för dig, ska du trolla så försök iaf

Sen när är det "trollning" att framför sin åsikt? Är det så du argumenterar i verkliga livet också? "Hey det där är inte min åsikt, sluta trolla!"

Diablo 3 behöver nya miljöer för att det ska locka tillbaka mig. Kan redan hela spelet i huvudet och då spelade jag inte fasligt mycket.

Visa signatur

lolclockers