AMD direktsänder från GPU '14 Tech Day den 25 september

Permalänk
Melding Plague

AMD direktsänder från GPU '14 Tech Day den 25 september

Inför nästa generation grafikprocessorer håller AMD en presskonferens som även direktsänds på nätet. Datumet att kryssa för i almanackan är den 25 september.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då kommer jag att sitta bänkad iaf...

Permalänk
Medlem

Trevligt, hoppas det kommer finnas live feed

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk

Fräsigt! Det måste man ju se

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Nu vet jag vad jag gör nästa lillördagskväll.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

Det gäller processorer! Helt klart!
(Skämt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Det gäller processorer! Helt klart!
(Skämt)

Är ju faktist inte helt omöjligt att dom visar CPU med.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk

Kan bli något att titta på detta.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Tänkte först när jag såg rubriken - hur tusan gör de för att direktsända från en GPU? "AMD direktsänder från GPU". Känns mer naturligt att använda nätverkskortet om man ska sända på internet.

Permalänk
Medlem

Var inte det officiellt sedan ett tag?
Jaja. Ska bli kul att se vad som skiljer GCN2 från GCN.

Permalänk
Medlem

Älskar när det dyker upp nya grafikkort från NVIDIA och AMD, lika spänd varje gång.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ska man orka vänta å se vad dom har å riskera att inte vara uppvärmd inför riktiga releasen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

De va på tiden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dussan89:

Är ju faktist inte helt omöjligt att dom visar CPU med.

"GPU '14 Tech Day"

Nja, det är nog uteslutet

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzanar:

"GPU '14 Tech Day"

Nja, det är nog uteslutet

Vem fan vet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det är nu dom ska gå ut med 8 kärniga Phenom III processorer inför 2014 ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

"GPU '14 Tech Day"

Nja, det är nog uteslutet

Det sitter ju GPUer inuti många av deras CPUer =O

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

eller är det kanske en x64 GPU ? =O

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Vi får hursomhelst hoppas att de presenterar något baserat på 20nm teknologi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror ni att dessa kort kommer prestera bra mycket bättre än dagens generation eller bara en liten procentuell ökning? Ska uppgradera min dator till BF4 och vet ej vilket kort jag ska köpa, dessa kort kanske skulle vara något.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Avstängd

Överraskande nog dyker Gabe upp som gubben ur lådan och delar ut tre klassificeringar för steam-box. Han kommer självklart berömma amds drivrutiner för linux.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Luktar jag en och annan utannonsering av spel som kommer på konsolerna med?
*cough gta5 cough*

Skulle förklara varför den direktsänds.

Permalänk
Skrivet av aliassund:

Vi får hursomhelst hoppas att de presenterar något baserat på 20nm teknologi.

Skickades från m.sweclockers.com

För din laptop eller..?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Tror ni att dessa kort kommer prestera bra mycket bättre än dagens generation eller bara en liten procentuell ökning? Ska uppgradera min dator till BF4 och vet ej vilket kort jag ska köpa, dessa kort kanske skulle vara något.

Tror man väntar sig upp till (det gamla underbara uttrycket som inte lovar något) 20 % bättre prestanda. Ska du spela BF4 ska du definitivt vänta tills de släpps då AMD och DICE sammarbetar. Sen är det ju inte säkert (men ganska troligt) att amd är bättre än nVidias prismässiga motsvarighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

För din laptop eller..?

Nä, vet vad Du tänker men vill bara se möjligheten att de ska kunna göra mer komplexa kretsar för en given chipyta som ju normalt ligger under 500mm2.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av aliassund:

Nä, vet vad Du tänker men vill bara se möjligheten att de ska kunna göra mer komplexa kretsar för en given chipyta som ju normalt ligger under 500mm2.

Skickades från m.sweclockers.com

Att de har kompetensen att utveckla en sådan krets är jag helt säker på att de har, samt att de redan planerar och skissar på en sådan krets.
Däremot så finns ju inte fabrikerna för sådan tillverkning ännu..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzanar:

"GPU '14 Tech Day"

Nja, det är nog uteslutet

Du är väl medveten om att APUer har en inbyggda GPU i cpun va?

Alltså är det inte helt uteslutet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av norrby89:

det är nu dom ska gå ut med 8 kärniga Phenom III processorer inför 2014 ^^

Man kan ju alltid hoppas:)

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Det gäller processorer! Helt klart!
(Skämt)

Gillar skarpt att du la till det där sista med tanke på den förra incidenten!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

hur lång tid brukar det ta innan nya generationer kommer till sverige? ja kommer köpa nytt grafikkort för BF4, och ska vänta tills ja provat demot..

man kanske ska gå tillbaka till AMD?, lr tror ni Nvidia kan kontra i BF4?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34