Asus visar vattenkylda grafikkort och hybriddatorer på Computex

Permalänk
Melding Plague

Asus visar vattenkylda grafikkort och hybriddatorer på Computex

Taiwanesiska Asus breder ut sig på årets Computex-mässa, med mängder av nya moderkort och bärbara hybriddatorer. Företaget hakar även på trenden med högupplösta skärmpaneler i 4K.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

haha visar 1080p på den nya Asus skärmen, a det lyfter ju fram skärmen ^^

Geif det miniITX moderkortet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Måste fan säga att den där vattenkylda grafikkortet är otroligt ful.
Hemskt och demonstrera en 1080p video på en 4k skärm också.

Annars så verkar allt annat intressant : )
Gillar verkligen Asus komponenter.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Fan va snyggt grafikkortet såg ut

Visa signatur

SG09, 760g, FX8350, H80i, HD7870, 8Gb, 2Tb, 630watt

Permalänk
Medlem

Vill ha release datum på formula

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Såg det ut som dom visade upp en guld variant av ITX moderkortet med sådana förhöjd strömförsörjning också?

Alltså de här ITX korten ASUS har visat är väldigt sexiga, ROG'n verkar ju till och med intressant, dock har jag ingen användning för förstärkaren när jag har en extern DAC/amp kombo.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Asus och Google + Intel = Skytec

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Det verkar som att ingen respekterar att folk filmar på den där mässan heller, vissa ser ut att vilja klämma sig mellan dig och kameran nästan.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Måste säga att Jonas är riktigt bra på det här nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Måste säga att Jonas är riktigt bra på det här nu

Ja riktigt imponerande trots den komplicerade försenade resan och det försenade bagaget så verkar det ha ordnat sig.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jag önskar mig mer information om de där vattenkylda korten, köper gärna sånt om det inte är överprisat så som andra tillverkare som gör med vattenblock på
Sure, jag hajar att vattenblocken inte är gratis, men med de mängderna som de här korten borde komma upp i eftersom man kan ha lyxen att välja mellan vatten eller luft om jag hajat det rätt så borde det vara möjlighet till försäljningssiffror så att man kan få ner kostnaden för vattenblocken
Vill inte själv slita loss en gpu kylare och riskera kortet nämligen, bara ren bekvämlighet med andra ord så färdiga lösningar är fint tycker iaf jag

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

man kan ha lyxen att välja mellan vatten eller luft om jag hajat det rätt

Står så här på en skylt i en av bilderna

Skrivet av ASUS:

ASUS ROG
POSEIDON Graphics Cards
Air or liquid - Your Choice to Chill

Om man 100% bestämt sig för att man ska köra vattenkylning och man vill börja med det på direkten så tror jag att EVGA Hydrocopper kort är bättre. Men jag tycker ändå det är ganska smart att göra ett sånt här hybrid kort där man kan börja med luftkylning och sen uppgradera till vattenkylning senare (utan att behöva byta kylare på kortet).
Om man är sugen på vattenkylning men inte riktigt bestämt sig så kanske ett Poseidon kan vara ett bra val så är steget till vattenkylning lite mindre.

Permalänk
Skrivet av Zetzoh:

Fan va snyggt grafikkortet såg ut

personligen tycker jag att det är ett av de fulaste grafikkorten jag någonsin har sett.

Moderkorten däremot, nom nom... riktigt sugen på Maximus VI Impact.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Står så här på en skylt i en av bilderna

Om man 100% bestämt sig för att man ska köra vattenkylning och man vill börja med det på direkten så tror jag att EVGA Hydrocopper kort är bättre. Men jag tycker ändå det är ganska smart att göra ett sånt här hybrid kort där man kan börja med luftkylning och sen uppgradera till vattenkylning senare (utan att behöva byta kylare på kortet).
Om man är sugen på vattenkylning men inte riktigt bestämt sig så kanske ett Poseidon kan vara ett bra val så är steget till vattenkylning lite mindre.

Tänkte inte ens på skylten, man är blindstyre med glasögon du vet;)

Jo, det är ungefär i den sitsen jag själv är, jag vet inte om jag ska våga köpa ett dyrt kort och sen ta väck kylaren och bryta garantin och riskera det och sätta dit vattenblock etc, plus har för lite kunskap om det också egentligen
Har dock sjukt nog monterat massa vattenkylningar åt kunder men det har bara varit cpu loops

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Fräck kylare till grafikkort! Deras datorer och surfplattor ser också bra ut. Den högupplösta skärmen var väldigt dyr tycker jag men det är väl så det är nu i början innan priserna börjar sjunka.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Precis vad ja ville läsa om tf300 där, dock hur länge räcker 4gig ram?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Istället för att satsa på grafikkort med vattenkylning så skulle det vara trevligt om dom kunde ge ett alternativ med kort utan någon kylare så att folk själva skulle kunna slänga på det efteråt.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig varför man designar ett vattenkylt kort men ändå behåller fläkten på kortet?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Kan någon förklara för mig varför man designar ett vattenkylt kort men ändå behåller fläkten på kortet?

Det är en hybridkylare. Det går att köra kortet med enbart luftkylning. Eller så kan man koppla in vattenkylning för bättre temperaturer.
Grafikkortens Toyota Prius.

Permalänk

Kan tänka mig att det är en bra hybridlösning om man kör vattenkylning utan att det värmer upp loopen för mycket. Speciellt om man kör SLI/CF. Borde ju bli tystare då också då fläktarna på radiatorerna inte behöver jobba lika mycket samtidigt som fläkten på grafikkortet inte behöver varva lika hårt som ett kort som enbart är kylt med luftkylt.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

Man kan inte ha en brygga över korten ens om man vill ha flera kort vattenkylda så det kommer se ut som ett spindelbo med slangar kors och tvärs. Sen att den är grå/röd gör inte saken bättre när andra ROG grejer brukar vara svart/röd. Känns inte så genomtänkt det här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ganska roligt att han säger "Maximus Sex Extreme... Gene.." och inte Maximus Six Extreme=))

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Hjälpsam

GTX770?
Varför inte GTX780(Ti) och R290(x) Asus?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |