Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Tänkte att det känns lite fel att luftflödet stoppas upp av bordsskivan. Kanske kan flytta ut det hela så det blir bättre möjlighet att trycka ut luften eller så? Annars rolig idé!

Absolut, det har du rätt i, den varma luften åker ju upp och fångas under skrivbordet, där den övre fläkten suger in varmluften igen. Men har inte plats att ha den någon annanstans, och att höja borde ännu mer går inte, då blir sittpositionen för obekväm, kan nämligen inte höja min stol mer heller =P

Skrivet av Naxos:

Tror det hade varit mycket bättre kyleffekt om du inte hade gjort hål i botten på möbeln. Så att fläkten ovan trycker in luft i det "slutna" rummet och därmed så passeras luften ut genom radiatorerna.

Bara en liten tanke

Vet inte om du har missat att fläktarna är motriktade, och att båda pressar in luft som sedan går ut genom radiatorerna, eller om du menar att det trots det är bättre med en fläkt. Om man jämför "två motriktade fläktar" med "en fläkt in och vägg i anda änden", så borde tvåfläktslösningen göra nytta så länge övertrycket i radiatortunneln inte överstiger det statiska trycket som fläkten ger luften den flyttar. Så länge så är läget gör ju faktiskt den andra fläkten att mer luft trycks in än om man bara har en fläkt, och jag tror så är fallet eftersom man känner ett sug vid respektive fläkt.

Har hur som helst fått tips om att de borde vänts så att fläktarna suger ut luft från radiatortunneln, och det kan jag hålla med att det möjligtvis hade varit ett bättre alternativ, för att få mindre turbulens och naturligare luftgenomflöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedvin:

Vet inte om du har missat att fläktarna är motriktade, och att båda pressar in luft som sedan går ut genom radiatorerna, eller om du menar att det trots det är bättre med en fläkt. Om man jämför "två motriktade fläktar" med "en fläkt in och vägg i anda änden", så borde tvåfläktslösningen göra nytta så länge övertrycket i radiatortunneln inte överstiger det statiska trycket som fläkten ger luften den flyttar. Så länge så är läget gör ju faktiskt den andra fläkten att mer luft trycks in än om man bara har en fläkt, och jag tror så är fallet eftersom man känner ett sug vid respektive fläkt.

Har hur som helst fått tips om att de borde vänts så att fläktarna suger ut luft från radiatortunneln, och det kan jag hålla med att det möjligtvis hade varit ett bättre alternativ, för att få mindre turbulens och naturligare luftgenomflöde.

Ah! Ja det är jag som har missat det totalt att det var två motriktade(sorry!). Din nuvarande lösning är ju inte dum, att ha fläktar monterade direkt på radiatorerna är nog inte så roligt. Det blir nog inte så trevlig ljudnivå då, hehe.

Permalänk
Medlem

Most impressive

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

riktigt tufft projekt och riktigt lyckat! tycker dock att du skulle ha satsat lite mera på "designen" för den var inte så vacker att titta på...
men jag ger dig högt betyg! GREAT JOB!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk

Thumbs up..
Datorprojekt är en god hobby ;P

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

sexigsexigt ;D

håller på med ungefär samma projekt, men 800mm radd och hoppas jag får lika fina temp som dej^^

Permalänk
Medlem

Trevlig! 5/5.
Gillar när folk gör egna spektakel och inte går mainstream när dom bygger.
Kommer snart själv att visa upp ett innovativt åbäke som kyler, är nog klart om ett år med nuvarande budget.

Visa signatur

i7 3820 utan k @ 4.7 GHz | NH-D14 SE2011 | Asrock extreme 4 | 2xSLI N580 XE 3GB | 810 switch | Corsair AX1200 | Vengeance 1600 8gb

(Har läs/skrivsvårigheter)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

sexigsexigt ;D

håller på med ungefär samma projekt, men 800mm radd och hoppas jag får lika fina temp som dej^^

Skrivet av Waske:

Trevlig! 5/5.
Gillar när folk gör egna spektakel och inte går mainstream när dom bygger.
Kommer snart själv att visa upp ett innovativt åbäke som kyler, är nog klart om ett år med nuvarande budget.

Trevligt, ser fram emot att ta en titt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedvin:

Trevligt, ser fram emot att ta en titt

det gär jag också XD jag har fastnat lite, men tror at tjag kommer igång igen när pengarna har anlänt ;D

Permalänk
Medlem

Skriver sällan på galleri, men detta va imponerande