Köpråd: Trådlös mus med docka för uppladdning

Permalänk

Köpråd: Trådlös mus med docka för uppladdning

Hej!

Jag vill köpa en ny datamus. Just nu har jag en billig trådlös som jag använder uppladdningsbara batterier till. Men det blir alltid den där skarven, batterierna tar slut och man måste ladda upp dem. Det är ju inte bra att ha laddare i hela tiden. Därför tänkte jag fråga på denna experternas sida om det finns en uppladdningsbar datamus, trådlös som sagt, som man kan sätta i en docka på natten. Gärna en docka kopplad både för usb och väggkontakt. Jag behöver ingen gamingmus, som mest spelar jag CandyCrush. En bra, stabil, trådlös är det jag behöver Oh! och inte allt för dyr o.O

Tack på förhand

Anna

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuftAlmen:

Hej!

Jag vill köpa en ny datamus. Just nu har jag en billig trådlös som jag använder uppladdningsbara batterier till. Men det blir alltid den där skarven, batterierna tar slut och man måste ladda upp dem. Det är ju inte bra att ha laddare i hela tiden. Därför tänkte jag fråga på denna experternas sida om det finns en uppladdningsbar datamus, trådlös som sagt, som man kan sätta i en docka på natten. Gärna en docka kopplad både för usb och väggkontakt. Jag behöver ingen gamingmus, som mest spelar jag CandyCrush. En bra, stabil, trådlös är det jag behöver Oh! och inte allt för dyr o.O

Tack på förhand

Anna

De möss med dockningsstation är oftast rätt så dyra. Hittade två olika som du kan ta en titt på:
LOGITECH LASER MOUSE PERFORMANCE MX USB Laddas genom micro usb kabel.

RAZER MAMBA 2012 ELITE ERGONOMIC WIRELESS GAMING MOUSE USB Laddas via dockning, om jag förstår det rätt.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Rekordmedlem

Logitech MX Revolution om du kan hitta en, den var förmodligen för dyr så nu tillverkas den inte längre, men den är i särklass bland mössen och väl värd att köpa begagnad och renovera om det behövs.
Numera verkar det tyvärr som att man bara gör möss med usbladdning och det känns väldigt begränsande.
Logitech Performance Mouse MX är snarlik men saknar tumhjulet och laddstationen och de har pressat ner priset, men hittar du en beg Revolution är det en sån du ska ha och de är väl värda att lägga några hundra på i renoveringskostnad om de är slitna.

edit Hittade nya Revolutionmöss på Amazon, den är bäst men inte billig.
http://www.amazon.com/Logitech-Revolution-Cordless-Laser-Mous...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Revolution var jättebra och jag älskade min, men att inte kunna ladda medan man använder musen är ju så sjukt korkat att jag får ont i huvudet.

Jag har nu en Logitech G700 - När batteriet är slut kopplar man bara in USB-sladden och fortsätter använda musen lätt som en plätt.

Visst, nu är den ju "alltför dyr" men det var det enda tipset jag kunde komma med!

Permalänk
Rekordmedlem

Men batteriet räcker längre än du kan vara vaken, ladda när du sover
Mx Revolution och den gamla mx 700 var riktigt bra, mx 1000 är inte lika bra.
Men man borde hur som helst kunna göra en mus med både microgear scrollhjulet och dock och usb laddning och kanske några mer tumknappar, då är man rätt nära en optimal mus.
Jag har idag oerhört svårt för möss utan Microgear scrollen, de känns så handikappande, den är verkligen bra och nått helt unikt och troligen en av anledningarna till att det blev dyrt.
http://www.logitech.com/lang/pdf/ib-microgear_and_smartshift_...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag saknar hjulet något fruktansvärt - Nu när det är en knapp för att släppa hjulet har jag det istället hela tiden i klick-klick-klick läge, så precis som på vanliga gamla möss. Ett riktigt steg tillbaka tycker jag.

Permalänk

Wow! Tack för alla snabba och informativa svar, jag visste att det här var rätt ställe att fråga Logitech MX Revolution Cordless Laser Mouse är verkligen väldigt dyr. Det som ligger närmast min budget är LOGITECH LASER MOUSE PERFORMANCE MX USB eller Logitech G700. Synd att något som är så praktisk och miljövänligt ska vara så superdyrt.
Jag vet inte ens om jag skulle klara att scrolla utan hjulet och MicroGear låter fantastisk o.O

Permalänk
Rekordmedlem

Revolution dyker allt upp som beg ibland, många orkar helt enkelt inte renovera sina möss (inte bara Revolution) när de kört slut på klickbrytarna (som oftast är Omron D2FC-7N(10M) ) och det finns även nya batteripack och glidytor som reservdelar till Revolution.
Jag har faktiskt 3 Revolutionmöss och fasar för den dag jag nött ut dem om det inte finns delar att köpa eller reservdelsmöss, eller nån ny version som är lika bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har en beggad Revolution, men metallbitarna som skall ligga mot laddningsstationen ärgar hela tiden så det är en liten ritual för att kunna ladda den. Sen för mig som är gamer håller batteriet knappt en hel lördag med morgonrock, en hink kaffe och gaming.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har aldrig haft problem med kontakterna på någon trådlös dockladdande Logitech men har man blött ner den tex med läsk eller liknande så kanske man kan orsaka korrosion.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Denna trådlösa har snygg docka http://steelseries.com/products/games/world-of-warcraft/world... kan köpas här http://www.inet.se/produkt/6606448/steelseries-wow-wireless-m...
Razer oubourus har en diskret docka som bara står som ett liten uppnervänd 7 a på bordet http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=qs&T2=RZ01-00770100-R3G1

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Revolution var jättebra och jag älskade min, men att inte kunna ladda medan man använder musen är ju så sjukt korkat att jag får ont i huvudet.

Har 2st revolution, har ena i laddaren
Ska också finnas batterier att köpa till om dom blir dåliga.

visst dyrt att köpa två möss, men var väl värt det..

Permalänk
Medlem

eller så köper du en sån här den är inte laddningsbar men batterierna enligt microsoft ska räcka 6 månader - bara plattatill musen då du inte använder den så stängs den av http://www.phonehouse.se/stor-utforsaljning/tillbehor-laptop/...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande med min 4 år gamla Revolution-mus. Klockren! Batteriet håller fortfarande i flera dagar.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-