Sim City expanderas med Cities of Tomorrow

Permalänk

Spelar fortfarande Sim City med jämna mellanrum, det är stundtals riktigt kul. Men det känns som lite väl saftigt med pengar för vad man får för den här expansionen? Jag skulle max betala en hundring, om ens det för den.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Spelar fortfarande Sim City med jämna mellanrum, det är stundtals riktigt kul. Men det känns som lite väl saftigt med pengar för vad man får för den här expansionen? Jag skulle max betala en hundring, om ens det för den.

Själv tänker jag inte lägga en krona till på detta spel, förrens de fixat alla buggar.. Blir ju vansinnig när man spelat ett tag och för det hjälper inte en ny DLC.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Själv tänker jag inte lägga en krona till på detta spel, förrens de fixat alla buggar.. Blir ju vansinnig när man spelat ett tag och för det hjälper inte en ny DLC.

Men jag förstår inte vad ni gnäller om? När spelade ni Simcity senast? Enligt mig personligen har alla buggar åtgärdas förutom en, Bygger man ett storverk så är den inte tillgänglig/synlig för alla. Trafiken, Handeln och allt annat övrigt har som gott återgäldas. Dock kan jag förstå att man gnäller åt att man vill ha större områden att bygga på! Men vad har buggar med saken att göra?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Men jag förstår inte vad ni gnäller om? När spelade ni Simcity senast? Enligt mig personligen har alla buggar åtgärdas förutom en, Bygger man ett storverk så är den inte tillgänglig/synlig för alla. Trafiken, Handeln och allt annat övrigt har som gott återgäldas. Dock kan jag förstå att man gnäller åt att man vill ha större områden att bygga på! Men vad har buggar med saken att göra?

Där är fortfarande buggar i utbildningssystemet (Studenter som inte dyker upp utan fastnar, fel antal skolbänkar), där förekommer fortfarande problem med gifting, tågproblem (mer än en station och du får manuellt stänga av den fungerande för att få trafik till andra platser) etc etc.. Hela 7.** patch tråden på EA forum är fyllda med fortsatta klagomål om saker som inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Där är fortfarande buggar i utbildningssystemet (Studenter som inte dyker upp utan fastnar, fel antal skolbänkar), där förekommer fortfarande problem med gifting, tågproblem (mer än en station och du får manuellt stänga av den fungerande för att få trafik till andra platser) etc etc.. Hela 7.** patch tråden på EA forum är fyllda med fortsatta klagomål om saker som inte fungerar.

Jaha, Jag har då inte märkt av något, Dock möjligen student grejen, Men trafiken funkar kanon + Jag har tågstation
Är själv en kanske bra spelare, En Expert på spelet med andra ord och det hela kanske bara handlar om att bygga rätt och effektivt. Men det är klart! Jag håller med er, Alla buggar skulle ha varit återgälda innan spelet släpptes och detta är förmodligen EA fel som tidsbegränsade spelutvecklingen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Hur länge till tror ni servrarna som man behöver logga in på för att kunna spela kommer att finnas tillgängliga? Jag tror max ett par år till, kanske tidigare om DLC:erna säljer dåligt.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pholostan:

Hur länge till tror ni servrarna som man behöver logga in på för att kunna spela kommer att finnas tillgängliga? Jag tror max ett par år till, kanske tidigare om DLC:erna säljer dåligt.

Med lite tur fixar dom till så det blir single player som alla andra.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

FPS problem

En fråga. Någon som har ett tips på vad man kan göra för att få stadiga fps i detta spel. Helt sanslöst vad det rullar dåligt på min rigg,se sign. Hadde en FX 8350+6990+6970 & körde Trifire tidigare. Hadde lika dåliga frames då som nu. Dippar till 14-15 fps med grejorna jag har idag. Kan tillägga att t ex BF3 i ultra + allt ögongodis med mera ligger på 75-135 fps. I inget annat spel har jag dessa problem som i SimCity 5. Vad kan man göra?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg