Luftflöde i Corsair 900D med ett Corsair H110

Permalänk

Luftflöde i Corsair 900D med ett Corsair H110

Jag vill blåsa frisk "kall" luft genom radiatorn på H110, och radiatorn går väl bara att placera på toppen.

Blir det okej luftflöde i chassit om man skulle köra såhär?:
Inblås: 2 x 140 mm på toppen (genom radiatorn) och 3 x 120 mm i fronten.
Utblås: 1 x 140 mm utblås bak och 3 x 120 mm i sidan.

Blir det lagom mycket positivt lufttryck?

Helst borde man ju köra utblås i toppen och inblås i sidan men jag vill ju mata radiatorn med luft utifrån.

Permalänk

Det borde funka. Men jag skulle nog helst bygga custom vattenloop så kan man göra som man vill. Jag kör med en 480 rad i botten med 4st gt thypoon fläktar som blåser in sen tre fläktar i fronten som blåser in. Sen en 140 fläkt bak som blåser ut och en 360 rad i taket med 3st noctua nf-f12 som blåser ut.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Det är sjukt hur mycket jag velar mellan H110 och custom vattenloop.
Hjärnan säger att det inte är så smart: blir ingen större skillnad i faktisk överklock, kostar mer, och blir mycket mer arbete att bygga ihop allt, om jag överhuvudtaget klarar av det, första gången jag skulle köra med custom vatten, jag vet dock vilka komponenter jag skulle köpa.

Hjärtat säger custom vatten, jag vill att min dator ska kännas top of the-fucking-line, om jag kompromissar så kanske det känns att jag har en medelmåttig dator.

Har velat i typ veckor nu, ändrar åsikt varje dag, blir galen.

Permalänk

Dyrt är det där har du rätt. Men det är roligt och lärorikt att bygga custom loop.
Och klarar jag att bygga en loop så kan alla bygga en loop.

Jag kollade på många filmer på tuben inför mitt bygge så jag skulle lära mig hur man gör o de.

O jag kör med en het 4770k som jag fått ner till 65 grader i load i 4.5 GHz 1.300v

Skulle ja inte ha vattenkylning så skulle jag nog inte klara 4.0 GHz till och med.

Så gå all in kör med custom loop och speciellt i ett 900D chassi.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Dyrt är det där har du rätt. Men det är roligt och lärorikt att bygga custom loop.
Och klarar jag att bygga en loop så kan alla bygga en loop.

Jag kollade på många filmer på tuben inför mitt bygge så jag skulle lära mig hur man gör o de.

O jag kör med en het 4770k som jag fått ner till 65 grader i load i 4.5 GHz 1.300v

Skulle ja inte ha vattenkylning så skulle jag nog inte klara 4.0 GHz till och med.

Så gå all in kör med custom loop och speciellt i ett 900D chassi.

J*vlar vad varm din prolle går Jag har inte ens delidat min xD Här ser vi vilken sjuk skillnad det kan vara =P

Permalänk

Ok ska nog köra med custom loop.
Fast jag kommer säkert byta åsikt imorgon igen haha, nä men ska försöka bestämma mig för custom.

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

J*vlar vad varm din prolle går Jag har inte ens delidat min xD Här ser vi vilken sjuk skillnad det kan vara =P

Jupp här är det hett som satan:)jag har den sämsta proppen i världen tror jag. Vad har du för temps?

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Jupp här är det hett som satan:)jag har den sämsta proppen i världen tror jag. Vad har du för temps?

Du behöver inga element i vinter! Bara o köpa en ny

Efter 1 timme i prime 95 så låg jag precis vid 80-82 som högst.
Men dom temperaturerna kommer jag aldrig upp i vid spelande

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Du behöver inga element i vinter! Bara o köpa en ny

Efter 1 timme i prime 95 så låg jag precis vid 80-82 som högst.
Men dom temperaturerna kommer jag aldrig upp i vid spelande

Det konstiga är att 65 grader är i aida64 stress test. I spel ligger jag på ca 60 grader inte så stor skillnad mot load i aida. I idle så har jag ca 23 grader o i surfande ca 28 grader

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Det konstiga är att 65 grader är i aida64 stress test. I spel ligger jag på ca 60 grader inte så stor skillnad mot load i aida. I idle så har jag ca 23 grader o i surfande ca 28 grader

hmm, lät väldigt knasigt det där!

Permalänk

Undrar om man kan köra 10/16 slangar bakom moderkortsplåten på Corsair 900D..
http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=625943
Jag fattar inget när de snackar om inches, vet nån vad 10/16 heter i inches?

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

hmm, lät väldigt knasigt det där!

Visst fn är det knasigt va men ska försöka fixa lite med loopen vid ett senare tillfälle o se om det blir annorlunda.=)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Visst fn är det knasigt va men ska försöka fixa lite med loopen vid ett senare tillfälle o se om det blir annorlunda.=)

Annars finns det nog inte mycket annat att göra än att lägga sig på en stabil klock och inse att man hade otur.
Bättre att ha en stabil lägre klock som må hända vara lägre än vad man hade hoppats på än att prollen brinner upp.

Säger dock inte att du inte vet vad du gör!

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Undrar om man kan köra 10/16 slangar bakom moderkortsplåten på Corsair 900D..
http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=625943
Jag fattar inget när de snackar om inches, vet nån vad 10/16 heter i inches?

Jag har 10/13 slang i mitt chassi men det är nog snudd på 3cm bakom plåten.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D