Grand theft auto V LAGGAR på PS3 SLIM

Permalänk

Grand theft auto V LAGGAR på PS3 SLIM

Tjena, jag köpte idag ps3 och gta v för att lira loss, dock laggar spelet ganska mycket och är väldigt "pixligt".. Finns det något tips ni har för att fixa detta? Köpte allt på gamestopp

Permalänk
Medlem

Det är vad vi kallar konsol spel.

Jag beklagar att du har fått uppleva en sådan upplevelse.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Kanske det beror på att PS3:ans hårdvara är jämförbar med min gamla Dell Precision M90 och att GTA V körs i 30FPS och 720p?
Förvänta dig inte mer av en föråldrad konsoll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFlyingFin:

Kanske det beror på att PS3:ans hårdvara är jämförbar med min gamla Dell Precision M90 och att GTA V körs i 30FPS och 720p?
Förvänta dig inte mer av en föråldrad konsoll.

30fps laggar inte på third person spel, speciellt GTA..
Dock när det kommer under 27-29fps börjar det lagga, och det är 24-27FPS average på konsoll.

Permalänk

Okej, alltså, jag förstår att det är gammal programvara, men lagga? Verkligen? Jag ser inte det problemet när jag kollat video/streams av spelet..

Permalänk
Medlem

Japp verkligen, tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gruzzniotre:

Okej, alltså, jag förstår att det är gammal programvara, men lagga? Verkligen? Jag ser inte det problemet när jag kollat video/streams av spelet..

Har man filmat i 24 fps och spelet ibland trillar ner på under 30 så märks det inte lika mycket, det blir en lite utslätande effekt

Permalänk
Medlem

Angående pixlighet, råkade ut för det, med ett spel jag tidigare spelat!, har ny tv, det blev pixligt på den, men inte på projektorn, så jag började kolla på hur tvn skalade, då den är 1080, och spelet körs i 720p, trixade där, och vips så slapp jag den biten i a f, detta är dock inte gta, men kanske värt att kolla.

Visa signatur

MerLox

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Det är vad vi kallar konsol spel.

Jag beklagar att du har fått uppleva en sådan upplevelse.

Generellt sett så har du helt rätt men GTA V flyter faktiskt på bra och med ganska snygg grafik också (för att vara konsol) på xbox360, kan dock inte uttala mig om PS3 men trådskaparens PS3:a kanske är felande, eller så flyter GTA V mycket sämre på PS3?

Permalänk
Medlem

Har onlinedelen släppts till gta 5?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gruzzniotre:

Tjena, jag köpte idag ps3 och gta v för att lira loss, dock laggar spelet ganska mycket och är väldigt "pixligt".. Finns det något tips ni har för att fixa detta? Köpte allt på gamestopp

Laggar det på PS3? Hårdvaran är ju bara 6-7 år gammal?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Mitt GTA V på PS3 laggar då inte! Har dock hört att vissa som köpt det via PSN (alltså har all data på hårddisken) har stött på problem. http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130920/psn-version-av-gta...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Man vänjer sig efter en stund

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har du köpt via PSN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Har onlinedelen släppts till gta 5?

Släpps 1 oktober.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Skrivet av Wully:

Har du köpt via PSN?

Nej, som sagt, GameStop (så skiva ^^,)

Tack för alla svar.. Dock har jag snackat med en polare (till och med varit hemma hos honom och spelat med våra PS3 bredvid varandra) och mitt laggade, det gjorde INTE hans, vi har båda SLIM och inte SuperSlim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gruzzniotre:

Nej, som sagt, GameStop (så skiva ^^,)

Tack för alla svar.. Dock har jag snackat med en polare (till och med varit hemma hos honom och spelat med våra PS3 bredvid varandra) och mitt laggade, det gjorde INTE hans, vi har båda SLIM och inte SuperSlim.

Är det så till så kanske din PS3a är full av damm och därav throttlar?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Är det så till så kanske din PS3a är full av damm och därav throttlar?

Ingen aning.. Men måste man öppna det för att rengöra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gruzzniotre:

Ingen aning.. Men måste man öppna det för att rengöra?

Aaa. Med tryckluft på burk. Kostar inte mycket.
Dammsug INTE!

Permalänk
Medlem

Dumt designad hårdvara från 2006 och du är förvånad över att det laggar? Konsollen kom ut samma år som Half Life 2, har 256 mb ram och 256 mb grafikminne. Jag är förvånad över att det inte laggar mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Dumt designad hårdvara från 2006 och du är förvånad över att det laggar? Konsollen kom ut samma år som Half Life 2, har 256 mb ram och 256 mb grafikminne. Jag är förvånad över att det inte laggar mer.

Även om specifikationer talar så talar optimering ännumer. Använder man kod direkt till hårdvara istället för OpenGL eller Direct3D och ännumer faktiskt programmerar direkt för en direkt typ av hårdvara så är det nonsens att jämnföra hårdvara med vanlig PC.

Rockstar och GTA är dock kända att vara alltid nära gränsen på sina spel på konsoler och dåligt optimerade spel på PC.
Spelet på x360 samt PS3 drar runt på 30 fps med dropp till 19/24 fps även lägre vid explosioner.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gruzzniotre:

Ingen aning.. Men måste man öppna det för att rengöra?

Om du köpte det precis ska du INTE försöka öppna det, gå tillbaka med skiten och visa dem.

I övrigt verkar folk inte läsa TS's poster alls innan de svarar.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Som folk nämnt innan - välkommen till konsollvärlden. Det är huvudsakligen på grund av detta som jag inte kan spela GTA på konsoll, både San Andreas på PS2 och GTA IV på PS3 laggar åt helvete och är borderline ospelbart för mig. Ännu en anledning till att hoppas att V kommer ut på PC.

Skrivet av bagfalls:

Konsollen kom ut samma år som Half Life 2

Nej, Half Life 2 kom ut 2004.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Har du installerat alla skivor från GTA V på din ps3? Eller bara "install disken"? Hört att folk kan lagga ifall dom har installerat alla skivor på ps3:an.

Permalänk
99:e percentilen

Blir lite nyfiken på varför du köpte GTA V för 600(?) kr och en gammal PS3 för ännu mer, istället för att antingen vänta på en PC-version för halva priset eller PS4.

(Det som framförallt förvånar mig är att du köper en PS3 nu, precis innan generationsskiftet.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av fimp3n:

Har du installerat alla skivor från GTA V på din ps3? Eller bara "install disken"? Hört att folk kan lagga ifall dom har installerat alla skivor på ps3:an.

finns bara 1 skiva till PS3..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

(Det som framförallt förvånar mig är att du köper en PS3 nu, precis innan generationsskiftet.)

Kommer antagligen att köpa PS4 förr eller senare, blev VÄLDIGT, VÄLDIGT, VÄLDIGT sugen på att lira GTA V

Permalänk

Om man som jag, börjar med att spela på konsol, innan man hoppar på PC-tåget så känns det riktigt bra och ganska bra flyt, iallafall om man jämför med alla gamla datorer med Pentium 4:or jag ärvt...

Men sen när jag väl började spela BF3 och GTA IV (som jag båda har kört hur mycket som helst på PS3) på PC och jämför... så var det nästan läskigt och man börjar förstå att konsolerna verkligen ligger i botten och skrapar, hur mycket jag än försvarat konsoler genom alla dessa år...

Så det är bara att leva med det eller skita i det

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Generellt sett så har du helt rätt men GTA V flyter faktiskt på bra och med ganska snygg grafik också (för att vara konsol) på xbox360, kan dock inte uttala mig om PS3 men trådskaparens PS3:a kanske är felande, eller så flyter GTA V mycket sämre på PS3?

Har xbox 360 slim, och det fps-droppar som F-an när man kör bil eller rör sig snabbt, det förstör verkligen spelupplevelsen. Inte värt att betala 600:- för ett spel som inte fungerar som det ska.

Hoppas det släpps på pc..

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Avstängd

Vanlig 360 här.

Ligger rätt stadigt på 30FPS, skulle tippa på 28 average i free roam.
Inte underbart direkt, men det får gå.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP