Permalänk

CPU pad, svart fläck, vara orolig?

Tjena, tänker installera mitt 3930k ifag men nu på morgonen så tittar jag lite på padden

Dold text

Jag ser nu detta, men jag har aldrig rört paden förut

Ser inte heller ut som något har vikigt sig eller något

Ska det vara så, eller borde jag oroa mig?

Det ser ju som sagt inte ut som något är "out of the line"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Tjena, tänker installera mitt 3930k ifag men nu på morgonen så tittar jag lite på padden

Jag ser nu detta, men jag har aldrig rört paden förut

Ser inte heller ut som något har vikigt sig eller något

Ska det vara så, eller borde jag oroa mig?

Det ser ju som sagt inte ut som något är "out of the line"

Skickades från m.sweclockers.com

Dold text

Du konstaterar att inget är fel och din fråga är?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:
Dold text

Du konstaterar att inget är fel och din fråga är?

Och vart konstaterar han att inget är fel...?

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Tjena, tänker installera mitt 3930k ifag men nu på morgonen så tittar jag lite på padden

Jag ser nu detta, men jag har aldrig rört paden förut

Ser inte heller ut som något har vikigt sig eller något

Ska det vara så, eller borde jag oroa mig?

Det ser ju som sagt inte ut som något är "out of the line"

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av TedRohlin:

Och vart konstaterar han att inget är fel...?

markerade upp det för dig.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Tjena, tänker installera mitt 3930k ifag men nu på morgonen så tittar jag lite på padden

Jag ser nu detta, men jag har aldrig rört paden förut

Ser inte heller ut som något har vikigt sig eller något

Ska det vara så, eller borde jag oroa mig?

Det ser ju som sagt inte ut som något är "out of the line"

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är din mening med tråden, samt titeln?

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Vill du ha någon hjälp får du vidareutveckla

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

markerade upp det för dig.

Oskar jag vet inte om du är trött eller vad du menar, men TS frågar om det skall vara så som det är på bilden då han är orolig, vi behöver inte folk som du på Sweclock om du ska vara så anti mot folk som frågar saker på vårt forum.

för övrigt så har jag ingen aning, men om inget är böjt så ska det väll bara gå och köra på :)?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

Oskar jag vet inte om du är trött eller vad du menar, men TS frågar om det skall vara så som det är på bilden då han är orolig, vi behöver inte folk som du på Sweclock om du ska vara så anti mot folk som frågar saker på vårt forum.

för övrigt så har jag ingen aning, men om inget är böjt så ska det väll bara gå och köra på :)?

Kan mycket väl vara så att jag är lite måndagstrött, men jag ser verkligen inte frågeställningen xD inte meningen att vara Anti något (Möjligtvis AMD då, men det är en annan fråga )

TS, är det så att du är orolig för att det ser ut som att pinnarna är vinklade åt olika håll, så ska det vara så

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Tack

Om ni tittar på bilderna och himlar med ögonen, så ser ni

På någon bild så ser ni till och med den svarta punkten

Som sagt pinnarna ser ut att sitta "in line" men varför är denna "fläck" här.

Upprepar, att inget ser böjt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk

hittade en liknande bild

http://www.overclock.net/t/1032907/bit-tech-intel-lga2011-motherboard-showcase

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk

Om jag frågar så här, har någon stött på svarta "fläckar" som detta? Min vän sade han hade något liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk

Meddelar nu att den installerade perfekt, men temperaturen är lite hög. Kanske gör en tråd om det senare.

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OskarW90:

Kan mycket väl vara så att jag är lite måndagstrött, men jag ser verkligen inte frågeställningen xD inte meningen att vara Anti något (Möjligtvis AMD då, men det är en annan fråga )

TS, är det så att du är orolig för att det ser ut som att pinnarna är vinklade åt olika håll, så ska det vara så

Om du inte ser att han har svarta avlagringar i mitten nere i cpusockeln så måste du se dåligt,det är nog det han menar.Till ts jag tycker det ser ut som någon pasta/vätska läckt ner i sockeln och det kan bli farligt om det är ledande:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Hedersmedlem

Hade inte bilderna varit suddiga hade man kanske kunnat avgöra, men nu är det omöjligt.

Märkligt att så pass många lägger upp bilder som inte är i fokus. Ser ni verkligen inte att pinnarna är helt ur fokus och otydliga? Det ser även ut att vara rörelseoskärpa på några av bilderna.

Säger inte det för att vara taskig, så ta det på rätt sätt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Hade inte bilderna varit suddiga hade man kanske kunnat avgöra, men nu är det omöjligt.

Märkligt att så pass många lägger upp bilder som inte är i fokus. Ser ni verkligen inte att pinnarna är helt ur fokus och otydliga? Det ser även ut att vara rörelseoskärpa på några av bilderna.

Säger inte det för att vara taskig, så ta det på rätt sätt.

Ahhh, du som är känslig. Tycker vi bör ha en tråd där vi kan uppskatta alla suddiga bilder, t.om. Fotosidan har en sådan. Här avgudar man den beryktade suddmesen:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=70168

Vill man ha riktigt suddiga bilder kan man göra så här:

Taskig mobilkamera/kompaktkamera, skit i blixt, desto mindre ljus - desto bättre, ta inte stöd, skakningar förstärker den önskade suddighet. Kombinera detta med felfokus och du har en bild som håller riktig hög klass.

OnT: Kan vara oxidering, antingen pga. produktionsfel eller värme. Finns vissa som har problem med oxidering även om dessa pins är guldpläterade.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Allt fungerar utmärkt... bättre att fråga först och inte riskera något

Tack

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM