Problem med nyinköpt Bluray skiva

Permalänk
Medlem

Problem med nyinköpt Bluray skiva

God dag.

Jag har precis fått hem Sabatons nya konsert på Bluray.

Men jag kommer inte längre än till "huvudmenyn" på skivan. Väljer jag att tex. spela en låt från tracklist alt spela hela konserten så försvinner bilden som om den börjar ladda, varpå i samma stund så ändras LCD fältet på spelaren från "meny" till tidenangivelse 1:50:50. Därefter så kommer huvudmenyn tillbaka.

Det är som om det inte finns något innehåll förutom själva menyn, om ni förstår hur jag menar....

Tänkte höra om detta har hänt någon annan? Med antingen en Film eller konsert på Bluray?

konserten är köpt på Ginza, så jag skall kontakta dom på måndag.
Spelaren, en panasonic av nyare modell, är uppdaterad med senaste firmware.

Tilläggas skall att andra skivor av bluray typ med 1080 funkar utmärkt.

Ha en trevlig dag.

Visa signatur

Moderkort: GA-X58-UD3R | CPU: I7 930 | Kylsystem:EK Block 6X120mm radiatoryta, D5 , EK-Res X3 150, 4 x Corsair SP 120 fläktar | Chassi: Thermaltake Level 10 Gt Snow Edition | GPU: XFX 7990 | RAM: Corsair 12GB | PSU: Corsair HX850w | Lagring: Corsair force 3 SSD120 & 1TB 7200rpm | Skärm: Eyeinfinity 3X22 Benq GL 2250 | Eget tillverkat stativ i 20X40 profil.

Permalänk
Medlem

Tips är att innan du kontaktar Ginza är om det går att prova skivan i en annan
blu-ray spelare...

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem

Jo, annan spelare har jag redan övervägt... får springa runt hos bekanta och se vem som har en annan spelare till låns.

Visa signatur

Moderkort: GA-X58-UD3R | CPU: I7 930 | Kylsystem:EK Block 6X120mm radiatoryta, D5 , EK-Res X3 150, 4 x Corsair SP 120 fläktar | Chassi: Thermaltake Level 10 Gt Snow Edition | GPU: XFX 7990 | RAM: Corsair 12GB | PSU: Corsair HX850w | Lagring: Corsair force 3 SSD120 & 1TB 7200rpm | Skärm: Eyeinfinity 3X22 Benq GL 2250 | Eget tillverkat stativ i 20X40 profil.

Permalänk
Medlem

Låter som det är vajsing med skivan, kontakta Ginza så skickar de nog en ny.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har nu idag provat skivorna hos en arbetskollega, funkade felfritt!!!

Kontaktade Panasonics support angående huruvida det finns något mer än att uppdatera firmware. Svaret kan läsas nedan.

"Det finns tyvärr inte någonting annat som man kan uppdatera med spelaren. Det stämmer som du säger att med vissa enskilda skivor kan det vara svårt att spela upp, även om regionkoden stämmer. Om det skulle hända med flera skivor skulle jag kontakta ett av våra service center i Sverige som du hittar här: http://www.panasonic.se/html/sv_SE/Support/Servicecenter/Serv...
Med Vänlig Hälsning,
----------------------------------------------------
Panasonic Support
"

Tycker det är ett underbart svar... hur fasen skall man tolka detta? är det bara att gilla läget?

Visa signatur

Moderkort: GA-X58-UD3R | CPU: I7 930 | Kylsystem:EK Block 6X120mm radiatoryta, D5 , EK-Res X3 150, 4 x Corsair SP 120 fläktar | Chassi: Thermaltake Level 10 Gt Snow Edition | GPU: XFX 7990 | RAM: Corsair 12GB | PSU: Corsair HX850w | Lagring: Corsair force 3 SSD120 & 1TB 7200rpm | Skärm: Eyeinfinity 3X22 Benq GL 2250 | Eget tillverkat stativ i 20X40 profil.

Permalänk
Medlem

Detta är lite moment 22.
Det är ju inte direkt något fel på skivan så Ginza tycker jag att du inte kan vända dig
till detta fall. Det jag skulle själv göra är nog att kontakta någon av Panasonic service center och säga som det är. Dom kanske har mera information om denna modell är en "strul" modell och bara byter ut den eller får du lämna in den så felsöker dom och åtgärdar problemet med den.

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Skrivet av 82a:

Har nu idag provat skivorna hos en arbetskollega, funkade felfritt!!!

Kontaktade Panasonics support angående huruvida det finns något mer än att uppdatera firmware. Svaret kan läsas nedan.

"Det finns tyvärr inte någonting annat som man kan uppdatera med spelaren. Det stämmer som du säger att med vissa enskilda skivor kan det vara svårt att spela upp, även om regionkoden stämmer. Om det skulle hända med flera skivor skulle jag kontakta ett av våra service center i Sverige som du hittar här: http://www.panasonic.se/html/sv_SE/Support/Servicecenter/Serv...
Med Vänlig Hälsning,
----------------------------------------------------
Panasonic Support
"

Tycker det är ett underbart svar... hur fasen skall man tolka detta? är det bara att gilla läget?

Hej. Vad har du för Blu ray spelare modell? Jag har exakt samma problem och har en Panasonic BD 60

Jag har inga garantier kvar den då den är för gammal.
Har du kontaktat ett servicecenter och fått nåt svar

Permalänk
Medlem

Hallå.

Jag "löste problemet". Skippade Panasonicen, införskaffade en Yamaha, så nu fungerar det perfekt.

Fick gehör från en facebook sida, där flera personer hade samma problem med just Panasonic.

Så, det verkar vara något "lagstadgat mjukvaru"-baserat fel...Jag bara spekulerar.

Men i det stora hela, det funkar, skall likaså tänka två ggr innan ett köp av Panasonic i framtiden.

Tack för hjälpen.

Visa signatur

Moderkort: GA-X58-UD3R | CPU: I7 930 | Kylsystem:EK Block 6X120mm radiatoryta, D5 , EK-Res X3 150, 4 x Corsair SP 120 fläktar | Chassi: Thermaltake Level 10 Gt Snow Edition | GPU: XFX 7990 | RAM: Corsair 12GB | PSU: Corsair HX850w | Lagring: Corsair force 3 SSD120 & 1TB 7200rpm | Skärm: Eyeinfinity 3X22 Benq GL 2250 | Eget tillverkat stativ i 20X40 profil.

Permalänk

Känner väl samma här. Jag har varit i kontakt med PAnasonics support. Får se vad de kommer fram till. De har begärt ytterligare lite information. Man kan ju hoppas på en firmware uppdatering, men jag tvivlar...