Seriekoppla flera konsoller för FIFA-turnering? (PS3)

Permalänk
Medlem

Seriekoppla flera konsoller för FIFA-turnering? (PS3)

Hej,

Vi ska i helgen spela en större FIFA-turnering med flera grupper och slutspel. Vi har tänkt att använda flera TV-apparater för att göra det lite smidigare.

Är det nån här som har en idé på hur jag ska kunn lösa det att koppla ihop två eller flera PS3-konsoller över ett LAN och spela ansluta dessa till samma turnering?

Tanken jag har nu är att köra flera turneringar (grupper), en per TV, och sen upprätta en ny turnering (slutspel) för de som kvalificerar.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av dellhem:

Hej,

Vi ska i helgen spela en större FIFA-turnering med flera grupper och slutspel. Vi har tänkt att använda flera TV-apparater för att göra det lite smidigare.

Är det nån här som har en idé på hur jag ska kunn lösa det att koppla ihop två eller flera PS3-konsoller över ett LAN och spela ansluta dessa till samma turnering?

Tanken jag har nu är att köra flera turneringar (grupper), en per TV, och sen upprätta en ny turnering (slutspel) för de som kvalificerar.

Tack på förhand

Har för mig att en polare gjorde det och han sa att det var omständligt för att man var tvungen att "vänta" på dagar i spelet, i turnerings-läget.

Jag brukar köra med 2 TV:s hemma hos mig och köra resultat "manuellt" med papper och penna. Gruppspel där alla möter alla på hemma-/bortaplan sedan slutspel. Fungerar utmärkt.