AMD Radeon 200-serien – bakom kodnamnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Fast det framgår ju med all önskad tydlighet att HD8000-serien till OEM inte är den Sea Islands vi såg i roadmappen. Endast Bonaire och Oland tillhör dessa. Övriga Sea Islands blev inställda, eventuellt är Hawaii ett nytt kodnamn på en buggfixad Teneriffe.
Det ger inte lika dålig PR att bara släppa lite rebrands till OEM som att gå ut och säga att Sea Islands är 9 månader försenat på grund av en bugg.

Då har du rätt låga krav kan nästan garantera att det önskas mer tydlighet där ute i stugorna, och även där ute i branchen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Då har du rätt låga krav kan nästan garantera att det önskas mer tydlighet där ute i stugorna, och även där ute i branchen..

Det står svart på vitt att Sea Islands var tänkt att vara en serie som skiljer sig från HD7000 på GCN2 och HSA. Tycker det är ganska solklart att HD8000-serien till OEM inte var det AMD pratade om så mycket om förra året. Eller har du något som bestrider detta?
Sedan meddelar AMD plötsligt att vi får sitta på HD7000-serien ett tag till. Rykten om korten som bara var någon månad från släpp upphör plötsligt och AMD döper om 7000-serien till 8000-serien för OEM i sista stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Det står svart på vitt att Sea Islands var tänkt att vara en serie som skiljer sig från HD7000 på GCN2 och HSA. Tycker det är ganska solklart att HD8000-serien till OEM inte var det AMD pratade om så mycket om förra året. Eller har du något som bestrider detta?
Sedan meddelar AMD plötsligt att vi får sitta på HD7000-serien ett tag till. Rykten om korten som bara var någon månad från släpp upphör plötsligt och AMD döper om 7000-serien till 8000-serien för OEM i sista stund.

Då får jag berömma dig för din klarsynthet. Själv tycker jag det är en oklar soppa, och då har jag ändå jobbat med Radeonprodukter på AMD.

Är inte HD7790 Sea Islands förreten? för att ytterligare krångla till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Då får jag berömma dig för din klarsynthet. Själv tycker jag det är en oklar soppa, och då har jag ändå jobbat med Radeonprodukter på AMD.

Är inte HD7790 Sea Islands förreten? för att ytterligare krångla till det.

Lycka till att hitta en annan förklaring säger jag. Tycker inte det finns några andra logiska alternativ. Och jo, som sagt så kom Oland och Bonaire ut, vilket ytterligare stärker det jag säger att Sea Islands skulle släppts kring årsskiftet.

Permalänk
Medlem

Jag väntar nog tills dess de släpper Gotland Extreme (XT)

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

11 långa timmar... ^^

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|