Permalänk
Medlem

Pengar på gta v

Några tips på hur man kan tjäna pengar?

Permalänk
Medlem

Då man har noll pengar. Å alltid kul å höra folks tips

Permalänk
Medlem

Heists + aktiemarknaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Heists + aktiemarknaden

Vad innebär det?

Permalänk
Medlem

Har du ens spelat igenom huvudstoryn? Man gör rån med gänget. De pengarna kan du investera i aktier i mobiltelefonen.

Permalänk
Medlem

Har bara börjat. Men kul att veta hur man tjänar pengar liksom

Permalänk
Medlem

Köp flygfältet och kör uppdragen som finns där, =12000$ per dag. Kanske inte det snabbaste men gillar du att flyga så är de helt ok

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att den kostar en massa stålar

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre901:

Har bara börjat. Men kul att veta hur man tjänar pengar liksom

Om du använder telefonen och går in på "Internet". Välj den mittersta knappen ("Money" eller liknande heter den.) Därefter väljer du det första alternativet som finns (kommer inte ihåg vad hemsida heter men men.)

Där kan man köpa och sälja aktier. De kommer ändra värde beroende på vad som händer i världen (Typ uppdrag etc.). Kolla upp lite guider på hur man gör för att tjäna mest pengar

Skrivet av marre901:

Kan tänka mig att den kostar en massa stålar

Sluta tänka och börja göra

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

De ska ja göra tack så mkt

Permalänk
Medlem

Också lite nyfiken... har spelat igenom storyn å då får man en del fast efter de då? 12000 kommer man inte långt med om man ska köpa nå för 100 mille.... är de bara aktier sen man kan tjäna stora pengar på?

Permalänk
Medlem

Man får ca 20 miljoner per person för sista uppdraget. Själv så pallade jag itne fixa ihop de 200 miljoner jag behövde för de tre sista byggnaderna men jag antar man kan spela med sina 60 miljoner på aktiemarknaden och få ihop tillräckligt mycket för att köpa allt.
Jag är klar med singleplayer och väntar på multiplayer. Bryr mig inte om att fixa 100% för sidouppdragen är inte speciellt intressanta,.

Permalänk
Avstängd

Tycker det är en av svagheterna med GTA 5 (tillsammans med Älgjakt och Yoga, förvunna bilar i graget mm). Man måste nästan göra färdigt storyn för att kunna köpa. Man vill ju göra detta in-game.

Men spelet säljer som smör så det är nog så folk vill ha det. Minste sugen att spela vidare när jag fick reda på detta och också efter den helt onödiga tortyrscenen. Är inte värt genomlida detta på den usla FPS 10 år gammal konsol ger.

Väntar att fortsätta eller rättare sagt hoppa över storyn när PC versionen kommer och trycka i lite dollar + ful-fullsparning och sedan leka på anständig grafik.

Jo, storyn är skaplig men man blir splittrad av vilket som är sidouppdrag och vad som är själva storyn. Och hur kul är det att göra ett långt ubåtsuppdrag inklusive planeringen och sedan lämna ifrån sig bytet = noll money och känslan av att uppdraget var onödigt. Antingen fattar jag fel eller så har jag ingen humor.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Ett tips är att göra 2 sparfiler varje gång man ska stänga av spelet. 1 med alla sina pengar på sig och en med alla pengar investerade i en bra aktie på BAWSAQ. Brukar tjäna 20-30% överlag på detta medans jag antingen jobbar eller sover irl

Man kan även manipulera aktier ifall man går ihop och köper miljardvis med aktier tillsammans. Den aktie jag och min crew har manipulerat har gått upp ca 700% på 48timmar irl

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Ett tips är att göra 2 sparfiler varje gång man ska stänga av spelet. 1 med alla sina pengar på sig och en med alla pengar investerade i en bra aktie på BAWSAQ. Brukar tjäna 20-30% överlag på detta medans jag antingen jobbar eller sover irl

Man kan även manipulera aktier ifall man går ihop och köper miljardvis med aktier tillsammans. Den aktie jag och min crew har manipulerat har gått upp ca 700% på 48timmar irl

Skulle du kunna förklara lite mer ingående hur duu gjorde detta? Har bara 10 missions kvar så hade vart kul att veta när jag väl har mycket pengar efter sista heisten!

Kan man köra en speciell heist flera gånger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Skulle du kunna förklara lite mer ingående hur duu gjorde detta? Har bara 10 missions kvar så hade vart kul att veta när jag väl har mycket pengar efter sista heisten!

Kan man köra en speciell heist flera gånger?

Säg att du har 5miljoner dollar totalt på alla karaktärer och du tänker gå till jobbet eller sova. Gör en sparfil med alla pengarna på dig kontant och en sparfil där du har investerat alla pengarna i aktier som verkar gå bra på BAWSAQ. När du sedan kommer hem från jobbet eller vaknar upp för att spela GTA V så är det bara att ladda sparfilen där du hade pengarna investerade i aktier, har aktien inte gått med vinst medans du inte spelade så är det bara att ladda upp den andra sparfilen där du fortfarande har alla pengar på dig

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Förklara mer!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles:

Säg att du har 5miljoner dollar totalt på alla karaktärer och du tänker gå till jobbet eller sova. Gör en sparfil med alla pengarna på dig kontant och en sparfil där du har investerat alla pengarna i aktier som verkar gå bra på BAWSAQ. När du sedan kommer hem från jobbet eller vaknar upp för att spela GTA V så är det bara att ladda sparfilen där du hade pengarna investerade i aktier, har aktien inte gått med vinst medans du inte spelade så är det bara att ladda upp den andra sparfilen där du fortfarande har alla pengar på dig

gör man sånt kan man ju lika gärna knappa in ett fusk som ger en pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

spela så får du pengar vart efter!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Säg att du har 5miljoner dollar totalt på alla karaktärer och du tänker gå till jobbet eller sova. Gör en sparfil med alla pengarna på dig kontant och en sparfil där du har investerat alla pengarna i aktier som verkar gå bra på BAWSAQ. När du sedan kommer hem från jobbet eller vaknar upp för att spela GTA V så är det bara att ladda sparfilen där du hade pengarna investerade i aktier, har aktien inte gått med vinst medans du inte spelade så är det bara att ladda upp den andra sparfilen där du fortfarande har alla pengar på dig

Tack, nu fattar jag

Permalänk

Spara alla Lester Assasinations uppdrag tills efter du har gjort sista rånet. Satsa då alla pengar du äger på de företagen som är konkurrenter till de företag vars chef du ska mörda (Lester nämner det i telefonsamtalen och det står garanterat på internet också).

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, mina investeringar går inte upp, jag fick ett random uppdrag där jag skulle köra en snubbe till flygplatsen, han säger investera i Tink nånting, köper för ca 500k, och de står fast nu och har inte rört sig senaste timmen, det står profit 150k (ca) betyder det att jag får tillbaka mina 500k + de 150k eller har jag fattat fel?

Permalänk

Skit i att sova i 48 timmar så du kan spela klart storyn. När du väl kört sista heisten, kör om den några gånger, så är du uppe i 50+ mille per karaktär

#yolo

edit: man får inte mer pengar för att göra om heists..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Skit i att sova i 48 timmar så du kan spela klart storyn. När du väl kört sista heisten, kör om den några gånger, så är du uppe i 50+ mille per karaktär

#yolo

kan man göra om heists och få pengar igen?

Permalänk
Medlem

1. Köp bil aktie
2. Spräng/stjäl/förstör bilar så alla NPC måste köpa nya

Din aktie stiger.

Kanske provar detta IRL.. BRB

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

kan man göra om heists och få pengar igen?

japp, dock inte gjort det själv så kan inte säga att det stämmer till 100%, men det verkar vara vad folk säger.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

1. Köp bil aktie
2. Spräng/stjäl/förstör bilar så alla NPC måste köpa nya

Din aktie stiger.

Kanske provar detta IRL.. BRB

Vilken aktie?

Skrivet av Itchy Trojan:

japp, dock inte gjort det själv så kan inte säga att det stämmer till 100%, men det verkar vara vad folk säger.

Njaa jag vill nog verkligen veta innan jag sätter igång med det...

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Njaa jag vill nog verkligen veta innan jag sätter igång med det...

Listade ut med lite googlande själv att det INTE går, så du vet Undrar själv då hur man ska lyckas köpa golfklubben...

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Listade ut med lite googlande själv att det INTE går, så du vet Undrar själv då hur man ska lyckas köpa golfklubben...

Aktier...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

gör man sånt kan man ju lika gärna knappa in ett fusk som ger en pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Do cheats disable achievements?: YES

Därför gör man min metod

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer