Streama film från datorn till TVn (Samsung Smart TV)

Permalänk
Medlem

Streama film från datorn till TVn (Samsung Smart TV)

Hej!

har en samsung smart tv med Smart Hub, med en jävla massa appar, vad jag förstår ska Allshare appen göra så att man kan dela från datorn till tvn om man har allt trådlöst.

Det gick från början, la till den i datorn och accepterade den, men sedan när jag stängde av tvn mitt under en film och satte på den igen så hittade inte TVn datorn igen, trycker jag på Allshare så står det "Inga enheter tillgängliga" eller liknande.

Googlat men hittar inget svar.

Permalänk
Medlem

Ett stort tips är att köra med Serviio istället. Allshare/Samsung LINK är rena dyngan och uppdaterar inte alltid filer, klarar inte av vissa filnamn, måste startas om, hänger sig, etc. stod ut med det i ett år och kör nu Serviio som är bättre på alla sätt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Kör Plex Media Server. Funkar bra för oss som ser på HD matrial som mkv med separata undertexter .srt

Plex finns som en app att ta ner på din TV

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fill1337:

Hej!

har en samsung smart tv med Smart Hub, med en jävla massa appar, vad jag förstår ska Allshare appen göra så att man kan dela från datorn till tvn om man har allt trådlöst.

Det gick från början, la till den i datorn och accepterade den, men sedan när jag stängde av tvn mitt under en film och satte på den igen så hittade inte TVn datorn igen, trycker jag på Allshare så står det "Inga enheter tillgängliga" eller liknande.

Googlat men hittar inget svar.

En usb-disk med filmer funkar bäst för mig, kan inte spola när jag streamar från datorn.

Men se till att dom går via samma router om du har fler än en.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bazisten:

Kör Plex Media Server. Funkar bra för oss som ser på HD matrial som mkv med separata undertexter .srt

Plex finns som en app att ta ner på din TV

Det jag tycker är enkelt och praktisk är funktionen i Windows media player att spela upp till andra enheter. Vilka andra program kan göra det och bättre? Så slipper man bläddra långsamt bland massa mappar på tv.n när man snabbt kan streama direkt från datorn.

Det här att spola i filmen spm nån annan påpekar kan man göra i Windows Media player när fjärrkontrollen inte vill funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Kör Plex Media Server. Funkar bra för oss som ser på HD matrial som mkv med separata undertexter .srt

Plex finns som en app att ta ner på din TV

Jag skaffade precis en Samsung smart tv och upptäckte Plex. Riktigt nice! Var otroligt positivt överraskad när jag märkte att appen tankar all info om filmer, serier och avsnitt, tillochmed theme musiken spelas upp medans man bläddrar runt bland säsonger och avsnitt!

Visa signatur

Define R4 - Corsair CX 600M 80+ - MSI Z87-G45 - Intel Core i5 4670K - MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr - Corsair VENGENCE LP 8GB 1600Mhz - Samsung SSD 128GB 840 Series - Windows 8

Permalänk
Medlem

Gzerd....kan du förklara hu fixar du det genom Windows media player jag lyckas inte få till det.....:(

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro