Grafikkort ifrån S3/Via snabbare än 9700

Permalänk
Medlem

Låter som många sagt "för bra för att vara sant".

hehe, kirrar gärna ett sådant å klockar "lite" >;)! Det gör man ju i normalfall med... men menar att det "gärna" för paja... Bryr mig inte om nån garanti när det rör sig om så lite pengar...

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk

Läste att Voodoo nämdes.. Den finns kvar i en nytt namn som jag inte kan komma på rak arm... med det är inte för oss dödliga.. har för mig att den biligaste var 40.000kr för en simpel kort som tar hela 4st PCI platser, alltså 4 PCI kort ihop byggda med 4st GPU var. (16st GPU)....

Tror at det var PCI :D..

Ontopic: hoppas S3 är så bra som det rycktas... bye bye ATI å nVIDIA

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
Låter som många sagt "för bra för att vara sant".

hehe, kirrar gärna ett sådant å klockar "lite" >;)! Det gör man ju i normalfall med... men menar att det "gärna" för paja... Bryr mig inte om nån garanti när det rör sig om så lite pengar...

Jo tjena....en tusenlapp hit och en dit...kvittar

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHA!!!

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk

Stavning!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0
om inte annars värkar det vara ett "bra budget" kort

Det verkar också lite felstavat.

Men eftersom du tydligen är från Finland är du ursäktad
/ powerSupply

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem

Såg vad Silent Assassin om de där "mega" 3dfx kortet o då borde man kanske passa på att fixa en bild på de, jag antar att de e detta som han menar,
http://spartacuz.no-ip.com/otto/andrabilder/voodoo9.jpg

Sjyst om detta skulle vara sant, blir lite som robin hood, grafikort för 1000:- som är bra på köpet

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anior
Låter inte särskilt övertygande alls, andra kvartalet stog det...
tidigast efter sommaren då. Det är fortfarande bra prestanda för pengarna. R300 och GF FX borde ligga mellan 3000-4000kr då.

Men som sagt var, Inquirer tar nästan lika hårt på rykten som aftonbladet och andra skräptidningar.

Med tanke på att Radeon 9500 (R300) finns för 1800 kronor nu så tror jag inte att det komer kosta över 3000 efter sommaren
Ett 9700 PRO kostar ju heller inte mer än 3600 nu, så efter sommaren lär det ligga i strax över 2000 kronor skulle jag tippa på.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Ähh, tänkte på 3DFX och inte 3Dlabs.
Precis efter Vodoo2 fick jag rekommendationer om att köpa Diomond.
Köpte dock aldrig nåt utan mitt softwarekort fick duga. Men polarna och någon i en butik snackade bara om att skulle det vara ett fett kort så var det diomond som gällde.

Jo, jag misstänkte att du hade blandat ihop det lite.

Och Diamond var bara en av ett antal tillverkare som gjorde Voodoo2-kort. De flesta var likvärdiga.

Permalänk
Medlem

Tänk er bakåt i tiden bara 9 månader...
Någon som minns hur snacket gick om SiS Xabre-kretsar?
Skulle spöa Ti4600 med hästlängder, och kosta som ett MX.

S3 har alltid varit stora i orden, men aldrig levererat 3D-prestanda.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

Precis, andra kvartalet 03 om de klarar den gränsen så kan de skicka ut kortet i Juni, och med dagens utveckling så har Nvidia och Ati redan släppt sina nya kort. Men med lite tur så kanske kortet slå sig in på budget marknaden på samma sätt som Kyro och sno andelar där.

Kort som ti4600 och resten av 4000-5000kr korten är det inte många som köper om man kommer bort från swec.

Permalänk
Medlem

vad ska man säga..svårt att tänka lätt att höra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Såg vad Silent Assassin om de där "mega" 3dfx kortet o då borde man kanske passa på att fixa en bild på de, jag antar att de e detta som han menar,
http://spartacuz.no-ip.com/otto/andrabilder/voodoo9.jpg

Sjyst om detta skulle vara sant, blir lite som robin hood, grafikort för 1000:- som är bra på köpet

Yep, bilden är precis på den jag tänkte på :)...

Häftigt att ha en sådan... men men.. jag får nöja mig med min 2:a.. som verkar vara död

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Ja, mycket spekulerande. Men egentligen finns det bara ett svar, tiden. Vi märker om deras stora ord, möts av lika stor prestanda.

/ Holm

Judge Is Fatal.

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.SnuggleZ

Jo tjena....en tusenlapp hit och en dit...kvittar

Hehe, faktiskt :D...

Får skaffa sommararbete bara ;).

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

20000 i 3dmark2001 är ett rätt galet uttalande. 3dmark 2001 är redan för svagt för grafikkort, det märker du på den minimala skillnaden att byta mellan ett radeon 9700pro och gf4 ti 4600 tex. Det är nästan bara processorn som påverkar 3dmark2001 nu. Så ska dom över 20000 så krävs det kanske ett grafikkort likvärdigt ett radeon 9700pro med en klockfrekvens på 1000MHz, minnen i 1500MHz osv om du ska köra med en "standard"-cpu, typ p4 3,06GHz.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Hmm intressant angående "Advanced Deferred Rendering": kan detta kanske vara en implementation av deras tidigare planer på en 'frikopplad' superskalär renderingsmotor?! Det finns/fanns en .pdf om detta från s3 som visar på stora fördelar liknande tile-rendering... Nåja den som lever någon månad till få se

Permalänk
Medlem

Ehum... Kom på att det kan vara bra att förklara: Superskalär i detta sammanhang==rendering av flera polygoner samtidigt vilket gör att renderingspipesen uttnyttjas effektivare än med en traditionell "brute force" renderare...

Permalänk
Medlem

Jopp men kommer minnebandbredden utnyttjas då? Får dom den till max så är det bra.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Eftersom det här är S3 kommer kortet att komma ett kvartal försent och med halva prestandan.

--Deepy--

Permalänk
Medlem

Om de var april så hade jag klassat den här nyheten för aprilskämt. Men S3 är säkert fullt kapabel att ta upp kampen igen. Om S3 lyckas göra ett sådant grafikkort i den prisklassen så innebär det att Ati och Nvidia får sluta ta överpris på grafikkort.

Permalänk
Medlem

om inte jag minns helt fel så gick det ju riktigt seriösa rykten om att Matrox Parhelia 512 skulle knäcka skiten ur ett gf4 ti4600.. men det gör det ju inte direkt.. samma sak med nått annat kort (kommer ej ihåg vad det heter.. ) jo jjust d.. tridend Xp4 kortet..
det skulle ju vara som ett gf4 ti4200..
båda dessa kort visade ju sig vara grymt mkt sämre när d kom ut till hårdvarutestarna..
såå man ska nog inte ha så höga förväntningar direkt.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Detta lär man ju vänta på Låter som alla andra har sagt för bra för o vara sant!!!

Visa signatur

Vad???????

Permalänk
Medlem

Antingen blir det Parhelia-effekten eller Glaze3D-syndromet. Eller så kan det bli något helt underbart. Jag gissar på att de sitter med ett monsterkort i en silikonsimulator och teoretiska 20000p i 3dmark. Men, jag gissar ju bara. Men som det gamla talesättet lyder: Om något låter för bra för att vara sant så är det oftast det.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

För det första är det smått gammal nyhet så har de övrdivit som fan nu med kolla på http://firingsquad.gamers.com/hardware/s3_deltachrome/default...

där kan ni läsa en betydligt mer realistisk preview där de skriver att den kommer vara snäppet sämre än 9700 i det mesta men kan vinna några tester och priset kommer vara billigare än 9700 pro men knappast i 1000kr klassen

orkar inte berätta mer spevifikt var ett tag sen jag läste det men ni som postat här verkar behöva läsa det

Permalänk
Medlem

Hömm kan dom inte dra den om rödluvan och vargen också

Visa signatur

Intel P4 2.8@Massa NW Malaysia
226w Peltier Idel: -16 Full: +3
ATI 9800Pro