Permalänk
Medlem

Två skärmar, två grafikkort?

Har köpt en andra skärm till min dator och kopplat in den till det andra grafikkortet (bägge skärmarna via DVI). Jag hittar dock inte skärmen, inte från AMDs program, eller från kontrollpanelen.. Grafikkorten är AMD radeon hd 7900-typ med crossfire och skärmarna är från benQ.

Permalänk

Koppla in skärmen i första grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Kan jag alltså inte koppla de på mitt sätt? Har bara en DVI-port per grafikkort :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurst:

Kan jag alltså inte koppla de på mitt sätt? Har bara en DVI-port per grafikkort :S

Det ska gå men det är inte överhuvudtaget smidigt på några sätt, Köp bara en adapter från X kontakt till dvi

Permalänk
Medlem

Får koppla den via hdmi porten då då.. och dra ut andra skärmen varje gång jag ska se film på tvn

Permalänk
Medlem

Eller så köper du en till hdmi kabel?

Permalänk
Medlem

Har bara en HDMI port per grafikkort och kunde ju inte använda portarna på andra grafikkortet? Har 2 HDMI och 2 DVI kablar.. på massa gamla med

Permalänk
Rekordmedlem

Men du har väl DP du kan använda också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Aldrig använt DP, ere den lilla som ser ut som ett halvt usb uttag? I så fall får jag skaffa en sådan sladd

Permalänk

DP=Displayport om du inte visste..

Permalänk
Medlem

Måste inte DP adaptern till HDMI/DVI vara aktiv om han använder DVI och HDMI samtidigt? Dvs DVI monitor + HDMI TV + DP-DVI monitor.

Permalänk
Rekordmedlem

Jo det ska vara en aktiv adapter om man ska ha 3 skärmar och det måste vara multistream om man ska ha högre upplösning än 1920x1080 eller frekvenser över 60Hz.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Gammal tråd väcks till liv. Har googlat en del men inte riktigt hittat svaret.

Jag har två st GTX 760, som har vardera två st DVI-uttag (visst hette det väl DVI?). Har nu köpt en andra skärm, båda går på DVI-kablar.

Spelar det någon roll för prestandan om man kör båda skärmarna på ett kort eller bör man separera dem? Är det någon skillnad mellan kontakterna på samma kort?

Den skärmen där jag vill ha bäst prestanda, om det nu är någon skillnad, är en Benq XL2411Z som skall gå uppåt 144 Hz.

Permalänk
Avstängd

Kort nummer två kommer att utföra beräkningar åt kort ett om du bryggar dem (mot ett MK som har stöd för dina kort, annars kan du inte brygga korten). Du skall få samma prestanda på skärmarna om korten är kompatibla med varandra, om de inte är det (eller om ditt MK inte har stöd för att brygga den typen av kort du använder) så måste du köra dem vart för sig, du kommer då följaktligen att få exakt den prestanda som respektive kort ger i stället.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Kort nummer två kommer att utföra beräkningar åt kort ett om du bryggar dem (mot ett MK som har stöd för dina kort, annars kan du inte brygga korten). Du skall få samma prestanda på skärmarna om korten är kompatibla med varandra, om de inte är det (eller om ditt MK inte har stöd för att brygga den typen av kort du använder) så måste du köra dem vart för sig, du kommer då följaktligen att få exakt den prestanda som respektive kort ger i stället.

Tackar. Då är det troligen således ok som jag kör nu. Bryggar korten. Minns inte riktigt vilket MB jag har, är inte hemma nu, men det är ett Gigabyte, förmodligen 970A-UD3-någonting...

Tack för hjälpen!

Permalänk
Avstängd

Är inte 100%på det, men tror det stöder dina kort Däremot inte tex sparkle korten och liknande.
Det har att göra med med om kretsarkitekturen i moderkortet kan samarbeta med den i grafikkorten (kan den inte det kommer korten inte att kunna kommunicera med varandra på det sättet).

Men två (eller fler) kort i oberoende singel montage kommer att fungera självständigt oavsett, då är det i princip bara tillgängliga kortplatser och ditt strömförsörjnings aggregat som styr, men dessa kort är mig veterligen inte farligt törstiga. (de drar nog ungefär samma oavsett konfiguration så länge du kör dem i standard mode) Nackdelen blir då att varje kort är sin egen ensamma enhet och kommer att förbli fristående från varandra.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number