Permalänk
Medlem

Tokig på GTA V uppdrag

Har spelat ca 10 procent av spelet nu och blir som sagt tokig på att efter utfört uppdrag kommer det inte upp nytt direkt. Jag byter gubbe, kör lite bil, byter gubbe, bara för att vänta på att jag ska få en ny "blipp" på kartan att utföra.
Gör jag fel, eller man måste köra runt och göra ingeting för att få nytt uppdrag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ploner:

Har spelat ca 10 procent av spelet nu och blir som sagt tokig på att efter utfört uppdrag kommer det inte upp nytt direkt. Jag byter gubbe, kör lite bil, byter gubbe, bara för att vänta på att jag ska få en ny "blipp" på kartan att utföra.
Gör jag fel, eller man måste köra runt och göra ingeting för att få nytt uppdrag?

Inga frågetecken eller liknande på kartan?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Avstängd

Har aldrig varit utan uppdrag. Skumt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt att man kan plocka upp menyn och sen ta bort den så ringer någon oftast i luren om man inte har några uppdrag. Verkar som funktionen som stänger menyn automatiskt spelar upp eventuella telefonsamtal som ligger och väntar.

Permalänk
Medlem

Hände samma sak för mig. Fick göra lite sido uppdrag för att få telefonen skulle ringa eller liknande

Permalänk
Medlem

Har hänt mig med, är ca 50% in i spelet.

Det jag brukar göra är att se att det verkligen inte finns några sidouppdrag sen kör jag med alla karaktärer till sitt hem där det ibland blir en cutscen och om det inte är fallet kör jag med karaktärerna hem till varandra och ser.

Lyssnas man på prat under uppdrag etc kan man oftast lista ut vad nästa steg är.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid någon form av uppdrag redo. Har klarat av ca 59% av allt i spelet och har kanske 10-12story uppdrag kvar. Enda du behöver göra ifall du inte har något uppdrag tillgängligt med din karaktär är att byta till en annan och göra deras uppdrag en liten stund

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer