AMD lägger beslag på Battlefield 4 – marknadsexklusivitet för Radeon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Som lanserades ungefär 4 månader FÖRE GTX 680. Men du verkar inställd på att hata på AMD bara därför att..

Du skrev som om Radeon vore företaget vilket inte är sant. Radeon är en GPU serie framtagen av ATI senare uppköpt av AMD. Företaget heter AMD och segmentet heter prestandasegment eller GPU segment eftersom AMD gör både CPUer och GPUer. Däremot så är Radeon inget företag. Det var själva påpekandet som du totalt bommande. Dessutom hur många nya spel utnyttjar PhysX? Dessutom så kan man köra PhysX även med ett AMD kort bara att beräkningen inte sker med grafikkortet utan med CPUn.

Du menar som Nvidia beter sig kring PhysX? Och Intel fulkörde i mitten av 2000-talet mot AMD där de lämnade enorma rabatter till affärer som valde att slopa AMD helt och vägrade leverera CPU:er till de som valde att sälja både från AMD och Intel, och på så väg bröt mot ett antal lagar som handlande om fri marknad och konkurrens? Japp.. För det är bara AMD som kastar sand.

Skillnaden är väl att gränsen för vad som anses vara ett bra tag inom datorbranschen flyter iväg medan tydligen så är ett bra tag enligt dig en krympande faktor. 4 Månader är ingenting i datorvärlden. Speciellt inte när man tänker på länge det tog för AMD att få ut sina GTX400 kort som ändå floppade rejält.

Inte när det kommer till AMD. Då ska det klankas ner på allt från deras GPUer till logans färg.

Antagligen samma sak som händer mig när jag har Corsair PSU och Corsair minnen men inget corsair chassi. Absolut ingenting.

Ja, jag avsky AMD för sina underdåniga produkter. Både nvidia och AMD gör sina stolpskott men jag anser själv att AMD är värdelösa.

Om det sen sticker i dina ögon för att jag klankar ner på ditt favoritlag, ja..det kan jag faktiskt inte bry mig det minsta om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Ja, jag avsky AMD för sina underdåniga produkter. Både nvidia och AMD gör sina stolpskott men jag anser själv att AMD är värdelösa.

Om det sen sticker i dina ögon för att jag klankar ner på ditt favoritlag, ja..det kan jag faktiskt inte bry mig det minsta om.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej. Så du menar att HD7970 är en värdelös produkt? AMD dominerar helt mellansegmentet där Nvidia har en tendens att sätta allt för högt pris på sina kort. Jag har inget favoritlag.. faktiskt så tar jag det som passar min budget och det råkar oftast bli AMD. Däremot är dina påståenden VÄLDIGT nära ett fanboys. Du hatar inte AMD för att de gör dåliga produkter utan det låter som du hatar dem för att de konkurrerar med Nvidia. Du tillför dessutom ingenting till diskussionen utan du verkar mer vara ute för att klanka ner på AMD.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Inebär det att man inte får sälka PS3 med Battelfeald 4? Då intea amd priodukter finns i den?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hACmAn:

Inebär det att man inte får sälka PS3 med Battelfeald 4? Då intea amd priodukter finns i den?

Vilket jag inte direkt ser är någon nackdel egentligen. Betyder bara att man slipper avskalat skit till en konsol som borde ha ersatts för redan tre år sedan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Jeeeezuz >_<

Table flippin' time -.-' ‎(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻

Ska dom försöka säga att deras processorer är bättre än Intel's ? God damn joke x'DDDD

Visa signatur

Nya datorn: MOBO: Asus Sabertooth Z77 PSU: be quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold
CPU: I5-3570K (överklockning på G) GPU: EVGA GTX 660 SC, HDMI Minne: Corsair Vengance 4x4GB CL9 1600 Mhz LP SSD: 120GB Samsung 840 Pro/Corsair Force GS series 128GB Hårddiskar: Seagate barracuda 1TB 7200rpm SATA 6Gbits/Western digital Caviar Black 500GB Bildskärm: BenQ GL2450 Cpu kylning: Corsair H80i Fläktar: Corsair AF120 Performance

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Y.u.So.Mad.Bro:

Table flippin' time -.-' ‎(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻

Ska dom försöka säga att deras processorer är bättre än Intel's ? God damn joke x'DDDD

Nu har inte AMD sagt ett ljud om vad som är bättre eller inte.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Yeay, då slipper jag ångra mitt köp av ett AMDkort istället för Nvidia

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Som lanserades ungefär 4 månader FÖRE GTX 680. Men du verkar inställd på att hata på AMD bara därför att..

Du skrev som om Radeon vore företaget vilket inte är sant. Radeon är en GPU serie framtagen av ATI senare uppköpt av AMD. Företaget heter AMD och segmentet heter prestandasegment eller GPU segment eftersom AMD gör både CPUer och GPUer. Däremot så är Radeon inget företag. Det var själva påpekandet som du totalt bommande. Dessutom hur många nya spel utnyttjar PhysX? Dessutom så kan man köra PhysX även med ett AMD kort bara att beräkningen inte sker med grafikkortet utan med CPUn.

Du menar som Nvidia beter sig kring PhysX? Och Intel fulkörde i mitten av 2000-talet mot AMD där de lämnade enorma rabatter till affärer som valde att slopa AMD helt och vägrade leverera CPU:er till de som valde att sälja både från AMD och Intel, och på så väg bröt mot ett antal lagar som handlande om fri marknad och konkurrens? Japp.. För det är bara AMD som kastar sand.

Skillnaden är väl att gränsen för vad som anses vara ett bra tag inom datorbranschen flyter iväg medan tydligen så är ett bra tag enligt dig en krympande faktor. 4 Månader är ingenting i datorvärlden. Speciellt inte när man tänker på länge det tog för AMD att få ut sina GTX400 kort som ändå floppade rejält.

Inte när det kommer till AMD. Då ska det klankas ner på allt från deras GPUer till logans färg.

Antagligen samma sak som händer mig när jag har Corsair PSU och Corsair minnen men inget corsair chassi. Absolut ingenting.

AMD började väl ändå sin karriär genom att snylta på Intel, man klonade allt som Intel gjorde under ganska många år vad jag kan minnas.
Det kan ju vara så att folk inte gillar snyltare.

Permalänk
Skrivet av Pl4yGround:

Du tror inte skiten sitter bakom spakarna då? Det brukar oftast vara så.

Jo tjena!

folk säger att AMDs drivare är kassa men jag har aldirg haft ett ända problem med dom...

Det är skit bakom spakarna, bara kassa drivare...

Permalänk
Medlem

Varenda en av datorerna som Inet säljer och som man når via bannern här på forumet bygger ju på Intel.
http://www.inet.se/kampanj/1193/battlefield-4-bf4-inet-taurus...

Permalänk
Medlem

Jag skulle bli förvånad om spelet ändå fungera bättre till Nvidia trotts allt XD

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag hatar när AMD och Nvidia håller på så här...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är underbart! Konkurrens gynnar oss!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuggan74:

AMD började väl ändå sin karriär genom att snylta på Intel, man klonade allt som Intel gjorde under ganska många år vad jag kan minnas.
Det kan ju vara så att folk inte gillar snyltare.

Eller hur? Vilka var först med att införa minneskontrollen i CPUn? Vilka var först med att gå över till DDR2? Visst "kopierar" AMD från Intel men även Intel kopierade av AMD och dessutom försökte inte AMD att olagligt hämna sin konkurrent med mutor.

Skrivet av Taft:

Jag skulle bli förvånad om spelet ändå fungera bättre till Nvidia trotts allt XD

Har hänt förr så..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Okej. Så du menar att HD7970 är en värdelös produkt? AMD dominerar helt mellansegmentet där Nvidia har en tendens att sätta allt för högt pris på sina kort. Jag har inget favoritlag.. faktiskt så tar jag det som passar min budget och det råkar oftast bli AMD. Däremot är dina påståenden VÄLDIGT nära ett fanboys. Du hatar inte AMD för att de gör dåliga produkter utan det låter som du hatar dem för att de konkurrerar med Nvidia. Du tillför dessutom ingenting till diskussionen utan du verkar mer vara ute för att klanka ner på AMD.

Helt fel. Då jag skrev inlägget fanns det inga belägg för att AMD hade några vinnande koncept att stödja något så (grafiskt) stort som Battlefield 4, det var bara humoristiskt - enkla 7970 som skulle stå som flaggskepp framför nVidia 700-serien och Titan.

Hur du tolkar det, är upp till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du menar som Nvidia beter sig kring PhysX? Och Intel fulkörde i mitten av 2000-talet mot AMD där de lämnade enorma rabatter till affärer som valde att slopa AMD helt och vägrade leverera CPU:er till de som valde att sälja både från AMD och Intel, och på så väg bröt mot ett antal lagar som handlande om fri marknad och konkurrens? Japp.. För det är bara AMD som kastar sand.

Nvidia äger PhysX, inte riktigt samma sak som att tala om företag hur de skall marknadsföra. Varför Nvidias fulspel dras upp vet jag inte, jag kommenterade endast på vad AMD sysslar med här och nu, att Nvidia spelade fult för en handfull år sedan är varken relevant eller rättfärdigar att AMD upprepar det. Jag ser för all del att AMD och Nvidia betalar för att få spel speciellt optimerade till sina kort, eller att de ger företagen generösa rabatter för "bulk-buys". När det gäller färdiga paket med komponenter eller hela datorer så tycker jag dock inte att någon skall gå in och säga "Justera era erbjudanden or else" vare sig det är Nvidia eller, som i detta fallet, AMD.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas att det här betyder att bf4 kommer flyta på "bra" på min dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

AMD började väl ändå sin karriär genom att snylta på Intel, man klonade allt som Intel gjorde under ganska många år vad jag kan minnas.
Det kan ju vara så att folk inte gillar snyltare.

Lär dig från början. AMD var med flera att tävla med en upphandling till IBM. Intel vann upphandlingen, men IBM krävde att flera aktörer skulle få tillverka processorerna. Därför tillverkade bland andra AMD och Cyrix processorer som var väldigt lika Intels under den tiden. Men detta gällde bara fram till att K5 släpptes.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Lär dig från början. AMD var med flera att tävla med en upphandling till IBM. Intel vann upphandlingen, men IBM krävde att flera aktörer skulle få tillverka processorerna. Därför tillverkade bland andra AMD och Cyrix processorer som var väldigt lika Intels under den tiden. Men detta gällde bara fram till att K5 släpptes.

Vad snackar du om?
Skippa attityden.
Jag var själv med på den tiden och IBM's policy var inte att flera aktörer skulle få tillverka Intels processorer utan policyn gällde att man ville ha två källor till sina chips. Men det började med 8080 som AMD reversade och klonade helt utan något kontrakt om att få klona den. AMD klonade senare 8086, 8088 och 80286 med Intel's godkännande, man skrev ett kontrakt mellan AMD och Intel, men detta upphörde senare för Intel ville riva kontraktet, AMD vann efter en massa år en rättegång som gav dom rätt att fortsätta.

Cyrix reversade och klonade Intels proppar det var därför dom var mycket sämre än Intels egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Vad snackar du om?
Skippa attityden.
Jag var själv med på den tiden och IBM's policy var inte att flera aktörer skulle få tillverka Intels processorer utan policyn gällde att man ville ha två källor till sina chips. Men det började med 8080 som AMD reversade och klonade helt utan något kontrakt om att få klona den. AMD klonade senare 8086, 8088 och 80286 med Intel's godkännande, man skrev ett kontrakt mellan AMD och Intel, men detta upphörde senare för Intel ville riva kontraktet, AMD vann efter en massa år en rättegång som gav dom rätt att fortsätta.

Cyrix reversade och klonade Intels proppar det var därför dom var mycket sämre än Intels egna.

Jag var också "med på den tiden". Jag har inte sagt att flera aktörer skulle få tillverka intels processorer. Men IBM ville ha flera källor till kompatibla processorer, ett villkor för att kunna vinna upphandlingen var att låta minst en annan aktör tillverka kompatibla processorer. Intel skrev under avtalet men bröt sedan detta olagligen. Under tiden som Intel olagligen brutit avtalet så blev det svårt för AMD. Vi hade kanske haft ett mycket starkare AMD idag ifall Intel inte gjort detta, eller om Intel inte med olagliga metoder hållit AMD borta från stora delar av OEM-marknaden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Jag var också "med på den tiden". Jag har inte sagt att flera aktörer skulle få tillverka intels processorer. Men IBM ville ha flera källor till kompatibla processorer, ett villkor för att kunna vinna upphandlingen var att låta minst en annan aktör tillverka kompatibla processorer. Intel skrev under avtalet men bröt sedan detta olagligen. Under tiden som Intel olagligen brutit avtalet så blev det svårt för AMD. Vi hade kanske haft ett mycket starkare AMD idag ifall Intel inte gjort detta, eller om Intel inte med olagliga metoder hållit AMD borta från stora delar av OEM-marknaden.

Intel gjorde det med all rätt svårt för AMD som åkte räkmäcka, självklart ska inte någon annan få kopiera ens patenterade produkter.
AMD har verkligen gjort sig förtjänta av sitt dåliga rykte.

Vad gäller Cyrix så hade dom aldrig något avtal med Intel.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Skuggan74:

Intel gjorde det med all rätt svårt för AMD som åkte räkmäcka, självklart ska inte någon annan få kopiera ens patenterade produkter.
AMD har verkligen gjort sig förtjänta av sitt dåliga rykte.

Vad gäller Cyrix så hade dom aldrig något avtal med Intel.

Med all rätt håller inte domstolar i EU, Japan, Korea och USA med om, de har nämligen fällt och bötfällt Intel pga dess agerande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Undrar jag också

Visa signatur

SG09, 760g, FX8350, H80i, HD7870, 8Gb, 2Tb, 630watt

Permalänk
Avstängd

???