AMD positionerar Radeon R9 290X mot Geforce GTX 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Där ser man mycket hype för ingenting. Amd´s "flaggskepp" presterar i närheten av vad gtx 780 gör (enligt Amd själva). Dvs Amd släpper ett kort ~4 månader efter gtx 780 kom ut som skall tävla emot det.

Sitter så nöjd med mina Titan sli kort, och ler hånfullt emot Amd´s fjuttiga försök att först skriva att deras w/e skitkortet hette 290x skall tävla emot Titan för att sedan 3 dagar senare ändra det till gtx 780, väntar vi en vecka till så kanske 290x kan tävla emot gtx 680

Vart skrev AMD att dom skulle tävla mot Titan?

...sen tycker jag att det luktar fanboy rakt igen om på det sätter du uttrycker dig, det känns lite onödigt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Där ser man mycket hype för ingenting. Amd´s "flaggskepp" presterar i närheten av vad gtx 780 gör (enligt Amd själva). Dvs Amd släpper ett kort ~4 månader efter gtx 780 kom ut som skall tävla emot det.

Sitter så nöjd med mina Titan sli kort, och ler hånfullt emot Amd´s fjuttiga försök att först skriva att deras w/e skitkortet hette 290x skall tävla emot Titan för att sedan 3 dagar senare ändra det till gtx 780, väntar vi en vecka till så kanske 290x kan tävla emot gtx 680

lol...

Permalänk
Frilansskribent
Skrivet av Syhndel:

Där ser man mycket hype för ingenting. Amd´s "flaggskepp" presterar i närheten av vad gtx 780 gör (enligt Amd själva). Dvs Amd släpper ett kort ~4 månader efter gtx 780 kom ut som skall tävla emot det.

Sitter så nöjd med mina Titan sli kort, och ler hånfullt emot Amd´s fjuttiga försök att först skriva att deras w/e skitkortet hette 290x skall tävla emot Titan för att sedan 3 dagar senare ändra det till gtx 780, väntar vi en vecka till så kanske 290x kan tävla emot gtx 680

Patetiskt inlägg AMD har väl aldrig sagt att 290x ska "tävla emot Titan", Däremot sa dom att dom "inte ska utmana de allra mesta påkostade grafikkorten". Och att det presterar i närheten av GTX 780 utesluter inte att det kan prestera bättre än Titan då den största skillnaden mellan Titan och GTX 780 är priset.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Patetiskt inlägg AMD har väl aldrig sagt att 290x ska "tävla emot Titan", Däremot sa dom att dom "inte ska utmana de allra mesta påkostade grafikkorten". Och att det presterar i närheten av GTX 780 utesluter inte att det kan prestera bättre än Titan då den största skillnaden mellan Titan och GTX 780 är priset.

“[We] will definitely compete with the GTX 780 and Titan” ... “with Battlefield 4 running with Mantle (AMD’s new graphics API), the card will be able to ‘ridicule’ the Titan in terms of performance.”

Nähe? Nä för som dom sagt hittills så ska det ha högre prestanda än titan och kosta "Två tredjedelar" av vad titan kostar.

Nu börjar de säga att de ska konkurera med 780 och iom detta, där de btw länkar från swec till ett DCU för 5200, och säger att 4800 är ett par hundringar billigare än 780 (Vilket btw är lite konstigt iom att jag just köpte asus 780 stock varianten för 4800kr).

Känner att det finns en död hund begraven här... och sitter som en nyinköpt 780-ägare lite som att dom där benchmarksen inte är lika skrämmande längre.

EDIT: Sen ska man inte sticka under stolen med att 4 st 290X kort kommer våldta pojkens titan-sli kort och i precis alla lägen för typ samma pris. Men man behöver inte gå allout fanboy bara därför.

Permalänk
Skrivet av Syhndel:

Där ser man mycket hype för ingenting. Amd´s "flaggskepp" presterar i närheten av vad gtx 780 gör (enligt Amd själva). Dvs Amd släpper ett kort ~4 månader efter gtx 780 kom ut som skall tävla emot det.

Sitter så nöjd med mina Titan sli kort, och ler hånfullt emot Amd´s fjuttiga försök att först skriva att deras w/e skitkortet hette 290x skall tävla emot Titan för att sedan 3 dagar senare ändra det till gtx 780, väntar vi en vecka till så kanske 290x kan tävla emot gtx 680

Fortsätt intala dig det, så kanske din plånbok håller sig någorlunda lugn...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skulle AMD istället välja en 512-bitars minnesbuss handlar det om runt 5,0 GHz. I jämförelse har Radeon HD 7970 GHz Edition en minnesbandbredd på 288 GB/s.

Vad är det för praktikanter som skriver Sweclockers nyheter? Hur ska jag som lekman jämföra två värden i två helt olika enheter?

Kan någon harmonisera så man begriper? Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Moderator
Skrivet av sesam2k:

Vad är det för praktikanter som skriver Sweclockers nyheter? Hur ska jag som lekman jämföra två värden i två helt olika enheter?

Kan någon harmonisera så man begriper? Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Läs hela stycket.

Citat:

På presentationen avslöjade AMD att grafikkortet innehåller 4 GB videominne med en total bandbredd på över 300 gigabyte per sekund. Vid 384-bitars minnesbuss skulle det innebära att minnesfrekvensen uppgår till cirka 6,4 GHz. Skulle AMD istället välja en 512-bitars minnesbuss handlar det om runt 5,0 GHz. I jämförelse har Radeon HD 7970 GHz Edition en minnesbandbredd på 288 GB/s.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Om amd får till ett nytt språk så kan det bli intressant.
Har funderat på hur man kan kontra MS DX från ett dev ståndpungt. Kör man Win, dx kör man xbox 360 eller one dx. OpenGL har problemet att de är segare än ms för nya standarder. Några nya funktioner räcker inte.

Carmack har börjat prata i raketer. Så tim? and dice help?

Summan sumarum. Efter fermi så har jag inte sett bra gpgpu från nvidia oavsätt från titan, kanske 780. Medan amd haft det bra sen 7970 vanilla.
Drv har varigt ett stort problem, och fortfarande är amd svaga sida för att får ut prestandan. (kör grönt)

Jag tror att efter fermi så trode inte nvidia att amd skulle börja slänga ut kort med bra singe och dubbel samtidigt på chip. Så tror att i och med nya 290x så måste nvidia kontra eller gå helt till superdatorer. Jag hoppas på kontring, och att det bra för oss alla att amd nu har alla konsoler så kommer vi inte slipper lösa konsolportar manuelt. Men den dagon kommer kanske inte ske. Då mouseacceleration dör och glöms bort. Då mousesmoutening är ett ord som games tror är ett namnt på mun vax. Och sifror i en mouse config är standard inte något kånstigt. Så nu har jag klagat lite till.

Edit:
Tycker vi inte alla om krönikor om konsol portar, samt hur de påverkar våra datorers prestanda.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

“[We] will definitely compete with the GTX 780 and Titan” ... “with Battlefield 4 running with Mantle (AMD’s new graphics API), the card will be able to ‘ridicule’ the Titan in terms of performance.”

Nähe? Nä för som dom sagt hittills så ska det ha högre prestanda än titan och kosta "Två tredjedelar" av vad titan kostar.

Nu börjar de säga att de ska konkurera med 780 och iom detta, där de btw länkar från swec till ett DCU för 5200, och säger att 4800 är ett par hundringar billigare än 780 (Vilket btw är lite konstigt iom att jag just köpte asus 780 stock varianten för 4800kr).

Känner att det finns en död hund begraven här... och sitter som en nyinköpt 780-ägare lite som att dom där benchmarksen inte är lika skrämmande längre.

EDIT: Sen ska man inte sticka under stolen med att 4 st 290X kort kommer våldta pojkens titan-sli kort och i precis alla lägen för typ samma pris. Men man behöver inte gå allout fanboy bara därför.

Bra att du länkar till något utan källa.. Sedan om det stämmer det du skriver så säger dom just det att det kommer prestera bättre än titan i just battlefield 4 pga mantle, är det så konstigt eller otroligt omöjligt? Sedan har dom sagt från början att kortet skulle gå upp mot gtx780 och det var techpowerup som sa att det tävlade mot titan. Dom läckta testresultaten kanske stämmer? Det kanske var maxöverklockat? Det kanske inte stämmer för 5 öre? Ingen som vet med den infon som finns ute ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Seriöst. Ren prestanda, GPGPU, Folding mm så fans INTE ati på kartan efter FERMI. Sen släpte amd 7970.
Nvidia fattade inte vad som hände då de sänk gpgpu från 480 till 580.
Men så kom 7970. Sen vet alla att det var en drv fåga.
660 670 680 760 770 har sämre gpgpu än 480 includerat cuda. Nvidaia tjänade en massa på gpgpu kort. t.ex Titan pga superdatorn de ville göra en AMD vi har haft det snabbaste kortet så här länge. (någon som mins 6990 och amds hemsida)
Sen är det jätte kull att mitt 480 cuda och physx bättre än mitt 680. Tack nvidia för det.
Då är frågan har en vanligt svenson/andersson nytta av det? Ja tyvär.

Edit:
Det är inte så att nvidia inte kan. Men Käns som de satsar mer på server sidan.
Och när det kommer till amd. De har en mjukvarusida som inte vet vad ett kort är.

Och MS tror att de kan ta över väljden igen genom att hoppa på tåget. Genom att sänka sitt företag. och sedan sen gå till ett företag som inte sattsar på mjukvara utan ett... hur sa de.. Vi ska inte sattsa på mjukvara utan förhjålandet mellan mjukvaran och enheter. ??? Jag ragar,

Edit:
Vart lite väl off topic.

Om amd får till ett nytt språk så kan det bli intressant
Har funderat på hur man kan kontra MS DX på ett dev ståndpungt. Kör man win dx, kör man xbox 360 eller one dx. OpenGL har problemet att de är segare än ms för nya standarder. Några nya funltoner räcler inte.

Carmack har börjat prata i raketer. Så tim? and dice help?

Edit:
Editerar mig sajälv

Edit:
Har editerat sönder mig själv.

Summan sumarum. Efter fermi så har jag inte sett bra gpgpu från nvidia ortsätt från titan. och kanske 780. Medan amd haft det bra sen 7970 vanilla. Drv har varigt ett stort problem. och fortfarande är (kan gröna).

Jag tror att efter fermi så trode inte nvidia att amd skulle börja slänga ut kort med bra singe och dubbel samtidigt på chippen. Så tror att i och med nya mmd 290 så måste nvidia contra eller gå helt till superdatorer. Jag hoppas på kontring. och att bara för att amd nu har alla konsoler så kommer vi inte sitta lått lösa. vi pc spelare.

hehe bättre att skriva när man vaknat och kanske nyktrat till efter krogen

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FatherOfThree:

Tråkigt dock, att du inte kan känna dig nöjd, utan att le hånfullt.
Jag gissar att din plånbok också ler...

Skrivet av Bordsvatten:

Fortsätt intala dig det, så kanske din plånbok håller sig någorlunda lugn...

Jag gör min ST tjänst på ett stort sjukhus i Sverige, så här såg min lönespecifikation ut som damp ner i brevlådan i torsdags.

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Skrivet av Syhndel:

Jag gör min ST tjänst på ett stort sjukhus i Sverige, så här såg min lönespecifikation ut som damp ner i brevlådan i torsdags.

http://ladda-upp.se/files/2013/b71166.jpg

Dom menar att ditt köp inte var värt pengarna mot det du fick.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MightyKLARA:

Dom menar att ditt köp inte var värt pengarna mot det du fick.

Vad saker och ting är värda beror helt på vem man är och hur man har det ställt, går man på soc så är det klart att 9k är otroligt mycket pengar och det inte är värt det. Har man däremot en riktig lön så spelar det inte nån roll om man köper 2 titan i månaden.

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Vad saker och ting är värda beror helt på vem man är och hur man har det ställt, går man på soc så är det klart att 9k är otroligt mycket pengar och det inte är värt det. Har man däremot en riktig lön så spelar det inte nån roll om man köper 2 titan i månaden.

Haha, i 30 års åldern och och fortfarande fanboy...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Heinel:

Haha, i 30 års åldern och och fortfarande fanboy...

Skickades från m.sweclockers.com

*26år är jag, och jag bryr mig inte om det står nvidia/amd på datordelarna, bara det är det snabbaste grafikkortet man kan köpa.

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Syhndel:

Vad saker och ting är värda beror helt på vem man är och hur man har det ställt, går man på soc så är det klart att 9k är otroligt mycket pengar och det inte är värt det. Har man däremot en riktig lön så spelar det inte nån roll om man köper 2 titan i månaden.

Exakt. + att ha dator som hobby är otroligt billigt jämfört med andra hobbies.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Vad saker och ting är värda beror helt på vem man är och hur man har det ställt, går man på soc så är det klart att 9k är otroligt mycket pengar och det inte är värt det. Har man däremot en riktig lön så spelar det inte nån roll om man köper 2 titan i månaden.

Trevlig syn du verkar ha på pengar. Jag har en "riktig lön" och för mig vore det katastrof att behöva köpa 2 titan per månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Vad saker och ting är värda beror helt på vem man är och hur man har det ställt, går man på soc så är det klart att 9k är otroligt mycket pengar och det inte är värt det. Har man däremot en riktig lön så spelar det inte nån roll om man köper 2 titan i månaden.

Normal arbetstid en månad räknas på 175h dagtid (7-15:30) för mig, jag förmodar att det gäller dig med?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Wow, hur många har 16k över per månad, inte många. ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Vad saker och ting är värda beror helt på vem man är och hur man har det ställt, går man på soc så är det klart att 9k är otroligt mycket pengar och det inte är värt det. Har man däremot en riktig lön så spelar det inte nån roll om man köper 2 titan i månaden.

Vad fan är det för ett jävla PUCKO uttalande. Går man på Socialen så... Tsss Har man pengar att kunna köpa det så behöver man väl för fan inte sitta här och skryta om det, för det är precis vad det låter som. Dessutom så kan inte de flesta handla på detta sätt. Även om man har en s.k riktigt lön som du uttrycker det. Du har aldrig tänkt på att de finns sådana här inne som inte tjänar något alls ännu. Känns jävligt onödigt att komma med sådana dumma kommentarer här på forumet.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Vad fan är det för ett jävla PUCKO uttalande. Går man på Socialen så... Tsss Har man pengar att kunna köpa det så behöver man väl för fan inte sitta här och skryta om det, för det är precis vad det låter som. Dessutom så kan inte de flesta handla på detta sätt. Även om man har en s.k riktigt lön som du uttrycker det. Du har aldrig tänkt på att de finns sådana här inne som inte tjänar något alls ännu. Känns jävligt onödigt att komma med sådana dumma kommentarer här på forumet.

Precis. Många på forumet är inte ens vuxna än och många är studerande osv. Och många som har en lön har väl också ett bolån, billån och familj osv. Och många som har lön får det bara att räcka till det nödvändigaste och har långt ifrån 10000+ kr att lägga undan i månaden.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

*26år är jag, och jag bryr mig inte om det står nvidia/amd på datordelarna, bara det är det snabbaste grafikkortet man kan köpa.

Okej, ditt tidigare inlägg om att du hånler mot amds fjuttiga försök med skitkort gav en lite annan bild av dig men.. Ja, 26 år, då började du på läkarprogrammet direkt efter gymnasiet(5,5år+minst 1,5 års AT) men det är vad jag kallar 30 års åldern, är 26 själv;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk

Sverige landet är man har rätt till en åsikt så länge man inte uttrycker den, under parollen alla gillar olika bara alla gillar lika. Och kom ihåg att det är inte fult att tjäna pengar, har man orken och göra timmarna som behövs så får man ut en lön utöver det vanliga.

Jag tycker det är riktigt bra att AMD börjar spotta ut fler kort, det behövs konkurrens på marknaden om inte annat för att driva den framåt även om prestandan kan tyckas överflödig.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Sverige landet är man har rätt till en åsikt så länge man inte uttrycker den, under parollen alla gillar olika bara alla gillar lika. Och kom ihåg att det är inte fult att tjäna pengar, har man orken och göra timmarna som behövs så får man ut en lön utöver det vanliga.

Jag tycker det är riktigt bra att AMD börjar spotta ut fler kort, det behövs konkurrens på marknaden om inte annat för att driva den framåt även om prestandan kan tyckas överflödig.

1. *suck* Tack skall du ha, inget vi kände till innan.

2. "Prestandan kan tyckas överflödig" <---- Inget illa menat, men när blev mer prestanda (i dessa sammanhang) något överflödigt?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Där ser man mycket hype för ingenting. Amd´s "flaggskepp" presterar i närheten av vad gtx 780 gör (enligt Amd själva). Dvs Amd släpper ett kort ~4 månader efter gtx 780 kom ut som skall tävla emot det.

Vad har 4 månader med saken att göra. Det är fortfarande baserat på TSMC's 28nm teknik. Om kortet presterar i klass med Titan så är det jävligt imponerande med tanke på ca 1Miljard färre transistorer. Vilket samtidigt bevisar att GCN arkitekturen är något effektivare

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

1. *suck* Tack skall du ha, inget vi kände till innan.

2. "Prestandan kan tyckas överflödig" <---- Inget illa menat, men när blev mer prestanda (i dessa sammanhang) något överflödigt?

Problemet här på forumet är ju att det alltid räcker med mindre enligt majoriteten, när någon går utanför ramen så blir det ett väldigt hallå. Det kommer ju alltid upp i alla trådar, varför köpa titan när man kan köpa si och så och få nära inpå eller högre prestanda med någon annan konfiguration som är billigare.

Definition av överflödigt, 2xTitan jag kör ett spel och det är BF3 det spelar jag i 720p med settings på LOW/OFF. Köpte mitt första Titan när det släpptes, och mitt andra nu i September.

Som jag sa tidigare så tycker jag det är extremt bra att AMD släpper nya högpresterande kort, marknaden behöver det.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Inaktiv

Har man pengar så köper man vad man vill, det är väl ingen hemlighet. Precis som när du köper en dyr villa eller sportbil.
Men att skryta om det i en seriös diskussion är dock dålig stil. Vad tror du? Vem vill inte ha en sådan lön som du har?

Permalänk
Skrivet av Syhndel:

Vad saker och ting är värda beror helt på vem man är och hur man har det ställt, går man på soc så är det klart att 9k är otroligt mycket pengar och det inte är värt det. Har man däremot en riktig lön så spelar det inte nån roll om man köper 2 titan i månaden.

Haha, känner igen mig. Numer tar jag alltid bästa-dyraste alternativet. Känns som om datordelar är sjukt prisvärda jämfört med det mesta

Edit:
...Nej jag har inte kvar datorn i signaturen

Visa signatur

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSnuggels:

Haha, känner igen mig. Numer tar jag alltid bästa-dyraste alternativet. Känns som om datordelar är sjukt prisvärda jämfört med det mesta

Edit:
...Nej jag har inte kvar datorn i signaturen

Man kan kalla det för ekonomisk darwinism. I nuläget är faktiskt prestanda skillnad mellan 780 och titan mest bara CUDA-tjofs och såklart 6gb vram ist för 3. VÄLDIGT få människor behöver skillnaden. Köpte man titans när dom kom så var dom faktiskt riktigt bra och jag kan förstå hur man vill betala ett prispremium för prestandalyftet.

Gör man det idag är man egentligen ganska dum, då man kan köpa 2 st 780s istället och bokstavligen krossa ett titan, i allt, med minst 50%.

Och att faktiskt länka en lönespec i en diskussionstråd om AMDkort och skriva att man hånler mot AMD användare är inte bara en liten gnutta patetiskt, det är i stort sett att gå full retard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Problemet här på forumet är ju att det alltid räcker med mindre enligt majoriteten, när någon går utanför ramen så blir det ett väldigt hallå. Det kommer ju alltid upp i alla trådar, varför köpa titan när man kan köpa si och så och få nära inpå eller högre prestanda med någon annan konfiguration som är billigare.

Definition av överflödigt, 2xTitan jag kör ett spel och det är BF3 det spelar jag i 720p med settings på LOW/OFF. Köpte mitt första Titan när det släpptes, och mitt andra nu i September.

Som jag sa tidigare så tycker jag det är extremt bra att AMD släpper nya högpresterande kort, marknaden behöver det.

Visst är det så, du har helt rätt.

Angående definitionen av överflödig. Hmm man måste ju undra om det är nån halvknepit fetish du har, med tanke på det du skriver. Det där är inte tal om överflödig hårdvara, det är fråga om nåt mentalt tillstånd.
Skämt å sido, varför i hela friden skulle nån vilja ha den hårdvaran till 720p med allt på low settings... Makes no sense at all? Eller det kanske var det som var hela grejen, du köper för att du kan?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.